زرشک را بیشتر بشناسیم

تفاوت زرشک پفکی و زرشک اناری + ویدئوی آموزشی 🧐

1702113685715 scaled 1702113685715 scaled

آیا زرشک پفکی و زرشک اناری دو نوع زرشک متفاوت هستند ؟

در جواب این سوال باید بگوییم خیر ، چرا ؟ چون اصل و ماهیت زرشک پفکی و زرشک اناری از یک نوع زرشک (زرشک قرمز بیدانه) است در ویدئوی بالا باغ های زرشک منطقه قائنات را مشاهده می کنید که منظره ای بی نظیر خلق کرده است و دو نوع زرشک اناری و پفکی از همین درختان قرمز پوش زرشک برداشت و به دست شما می رسد ، فقط نوع برداشت و خشک کردن آن است که این دو نوع زرشک را از هم متمایز می کند.

زرشک های دانه اناری در همان اوایل فصل برداشت از شاخه‌ها جدا می‌شوند و در زمین پخش می‌شوند تا خشک شوند. در مقابل زرشک پفکی روش خشک کردن متفاوتی دارد که به دلیل طولانی بودن این روش علاوه بر رنگ و ظاهر بهتر، قیمت این محصول نیز بالاتر از زرشک دانه اناری است، در ادامه این مطلب به تفاوت زرشک پفکی و زرشک اناری می پردازیم.

فیلم کوتاه زیر تفاوت ظاهری زرشک پفکی و اناری را نشان می دهد :

کارگاه تخصصی بوجاری زرشک (طلای سرخ قاینات) واقع در جنوب خراسان، شهرستان قائنات، خیابان دستجرد می باشد و از صفر تا صد انواع زرشک  از برداشت تا فرآوری و عرضه به بازار در این مجموعه انجام می گیرد ، تا مرغوبترین زرشک مستقیم از قائنات به دست مصرف کنند برسد.

 

 

روشهای برداشت زرشک و شرایط فراوری(خشک کردن) انواع زرشک:

انواع زرشک

۱). زرشک پفکی یا تالاری :

شاخه های زرشک به طول حدودا 50 سانت تا یک متر از درخت قیچی می شود و داخل سالن های بزرگ( در قائنات به این سالن ها تالار گفته می شود) و تاریک که تهویه مناسب دارد و یا پنجره های بزرگ در اطراف آن است برای اینکه هوا در جریان باشد و از کپک زدن زرشک جلوگیری شود، روی فنس یا داربست های مخصوص پهن می شود،  بدور از نور خورشید این زرشک ها خشک می شود و به همی دلیل رنگ قرمز روشن دارد نسبت به زرشک اناری، مدت زمان خشک شدن حداقل چهار ماه به بالا، زرشک بدست امده به این روش زرشک پفکی یا زرشک تالاری می باشد، برای اطلاع از قیمت روز این نوع زرشک و مقایسه قیمت آن با انواع زرشک که در ادامه خواهیم گفت روی لینک بالا کلیک کنید.


۲). زرشک زیرتالاری :

دانه های ریخته شده روی زمین از زرشک های روی داربست را زرشک زیر تالاری را تشکیل می دهند، این زرشک مانند زرشک پفکی در سایه خشک می شود و خوشرنگ است اما مانند زرشک پفکی پف ندارد و درشت نیست ، اما از زرشک اناری روشن تر و درشت تر است، زرشک خشک شده بصورت نیمه پفکی می باشد که به زرشک پفکی درجه 2 یا زرشک زیرتالاری معروف ات و قیمت آن معمولا بین قیمت زرشک اناری و پفکی می باشد، برای اطلاع از قیمت روز این نوع زرشک و مقایسه قیمت آن با انواع زرشک  روی لینک کلیک کنید.

۳). زرشک اناری ( زیر نور خورشید خشک می شود )  :

شاخه یا دانه های زرشک را روی زمین پهن می کنند در مجاورت مستقیم نور خورشید و هوای ازاد قرار می گیرد، و هر روز زیر و رو می کنند تا سریعتر خشک شود ، و طی یک ماه خشک و اماده فروش می شود. اولین زرشک خشک هر فصل که به بازار می آید زرشک اناری می باشد و قیمت مناسب تری دارد، زرشک بدست امده زرشک معمولی یا زرشک اناری می باشد، برای اطلاع از قیمت روز زرشک اناری و مقایسه قیمت آن با انواع زرشک روی لینک بالا کنید.

خرید زرشک پفکی :

 

زرشک پفکی قاینات

  • رنگ روشن تر نسبت به زرشک اناری دارد.
  • درشت تر و پف بیشتری دارد
  • ترد و شکننده و سبک تر است.
  • محبوبیت بیشتری دارد ، و خیلی ها زرشک را به زرشک پفکی می شناسند.

پرچمدار زرشک در جهان می باشد، و بهترین و با کیفیت ترین زرشک به دلیل شرایط خاص فراوری جهت صادرات به حساب می آید. برای خرید این نوع زرشک با بالاترین کیفیت روی لینک بالا کلیک کنید.

خرید زرشک اناری :

زرشک اناری قائنات

مهمترین تفاوت زرشک پفکی و زرشک اناری 👈 زرشک اناری زیر نور خورشید خشک می شود.

  • زرشک اناری از زرشک پفکی ارزان تر است.
  • رنگ آن نسبت به زرشک پفکی تیره تر است.
  • حالت له شدگی دارد و پف ندارد.
  • نسبت به زرشک پفکی تازه تر بنظر می رسد.

زمان خرید زرشک پفکی و زرشک اناری 🤔  :

بر هیچکس پوشیده نیست که کیفیت زرشک پفکی از زرشک اناری بهتر است ، اما آیا همیشه این کیفیت اولویت دارد در خرید ؟ باید بگوییم خیر هر نوع زرشک را باید در فصل آن خرید ، شاید بپرسید مگر فرق دارد ؟ بعله فرق دارد ، فصل برداشت زرشک مهر تا آبان است، زرشک اناری یک ماه بعد از برداشت خشک و آماده عرضه به بازار می شود و اما زرشک پفکی حداقل 4 ماه بعد آماده می شود ، و اگر به دنبال زرشک تاره تر و مرغوب تر هستید تا زمانی که زرشک پفکی برداشت سال جاری وارد بازار می شود یعنی بهمن ماه سعی کنید زرشک اناری یا زیر تالاری خرید کنید ، و زرشک پفکی پارسالی نخرید ، و از بهمن تا زمان برداشت سال بعد بهترین زمان برای خرید زرشک پفکی به حساب می آید.

خرید زرشک مستقیم از پایتخت تولید زرشک دنیا  ( قائنات )

مرغوب ترین نمونه زرشک با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت را از سایت طلای سرخ بخواهید، زیرا ما در خاستگاه زعفران و زرشک جهان (قائنات) بر این آمده ایم که بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم.

چت آنلاین پایین همین صفحه پاسخ گوی سوالات ،مشاوره و همکاری در زمینه خرید و فروش و راه اندازی کارگاه و استعلام قیمت روز زعفران زرشک قاینات می باشد. اسماعیل پور 09159643959

در پایین صفحه، آخرین محصولات زرشک کشاورزان مختلف سایت ما را مشاهده می فرمائید، و می توانید با کیفیت ترین زرشک را به قیمت بازار قاینات مستقیم از قاینات خریداری نمایید، در ضمن تمامی محصولات ضمانت مرجوعی دارد، فقط کافی است یکبار از سایت طلای سرخ خریداری کنید تا مشتری دائم این فروشگاه اینترنتی خشکبار قاینات شوید.

پست های مرتبط

یک فکر در مورد “تفاوت زرشک پفکی و زرشک اناری + ویدئوی آموزشی 🧐

  1. راحله عباس پور گفت:

    ممنون از توضیحات کاملتون، همیشه دغدغه داشتم بین زرشک اناری و پفکی و تفاوتشون، با این مطلب و فیلم هایی که گذاشتین راحت میتونم خریدمو انجام بدم.

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام امیدوارم مطالب سایت تونسته باشه کمکتون کرده باشه در انتخابی درست و خریدی موفق، و در این فصل سال(بهمن ماه به بعد) پیشنهاد ما به شما برای خرید مرغوب ترین زرشک ،زرشک پفکی هست

  2. امیر حسامی گفت:

    زرشک اناری امسال سال 1402 کی میاد که میخوام سفارش بدم؟ به نظرتون زرشک پفکی بخریم یا اناری تازه؟؟

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام زرشک اناری مناطق سردسیرتر قائنات مثل افین و زیرکوه قاین تقریبا به بازار اومده و در سایت موجود شده ، بسته به مصرف شما با توجه به توضیحاتی که در این مطلب دادیم شباهت و تفاوت زرشک پفکی و اناری رو توضیح دادیم ، زرشک اناری تازگی بیشتری داره و زرشک پفکی درشتتر و رنگش روشن تره

  3. سمیرا زردادخانی گفت:

    سلام ممنون از توضیحات کامل و ویدئوها ، خیلی دقیق تفاوت زرشک اناری و پفکی را متوجه شدم ، همیشه برام سوال بود فرق زرشک اناری و پفکی چی هست .و حالا با خیال راحت با توجه به مصرف سفارش می دهم

  4. زهرا چشمی گفت:

    سلام الان نیمه آذر ماه هست من خواستم زرشک پفکی سفارش بدم ، اینجوری که شما توضیح دادین زمان مناسبی برای خرید زرشک پفکی نیست یعنی پیشنهاد شما زرشک اناری هست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام ممنون که مطلب رو کامل مطالعه کردین ، بعله دقیقا این فصل سال سعی کنید زرشک اناری و زرشک زیرتالاری هم که آماده شده خرید کنید و از بهمن ماه به بعد اقدام به خرید زرشک پفکی کنید

  5. فاطمه رضوانی گفت:

    زرشک اناری ثبت کردم با توجه به توضیحاتتون برای زرشک پلو میخوام ، لطفا تازه و درجه یک باشه

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام ممنون از اعتمادتون ، زرشک های اناری سایت همه درجه یک و امسالی هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *