زعفران را بیشتر بشناسیم

خرید پستی زعفران

خرید پستی زعفران

خرید پستی زعفران

زعفران یک ادویه گیاهی ارزشمند است که از کلاله‌ی گل زعفران گرفته می‌شود. گل زعفران یک گیاه پیازدار چندساله است.  نام زعفران که در زبان انگلیسی به آن “Saffron” گفته می‌شود، از کلمه صفرا در زبان عربی به معنای زرد آمده است. زعفران دارای خواص زیادی برای پوست، مو، قاعدگی و سلامت بدن است و به همین دلیل در سراسر جهان به عنوان گران‌ترین محصولات کشاورزی محسوب می‌شود.

گل زعفران محصولی پر زحمت برای کشاورز می باشد که به همین دلیل بر قیمت آن نسبت به دیگر ادویه ها گران تر می باشد. این گیاه یک کلاله سه‌شاخه در مرکز خود دارد که توسط دست جدا می‌شود، این گیاه به آب و هوای گرم مقاوم است و در حال حاضر ایران بزرگ‌ترین تولید کننده زعفران در جهان محسوب می‌شود.

خراسان جنوبی بیشترین و با کیفیت ترین زعفران را تولید می نماید که به نام زعفران قاینات معروف می باشد…

در صورت خرید اینترنتی یا پستی  زعفران ناب قاینات به صورت مستقیم از کشاورز با قیمت مناسب به صورت عمده یا جزئی به سایت طلای سرخ مراجعه فرمایید.

در ادامه با ما باشید در این مقاله قصد داریم شما را با خواص زعفران بیشتر آشنا کنیم….

 

خواص زعفران

 

خواص زعفران

 

تقویت سلامت ذهن

 

مطالعات گوناگون نشان داده‌اند که کلاله‌های گیاه که زعفران اصل محسوب می‌شود و گلبرگ‌های آن تأثیرات مشابهی روی روحیه افراد می‌گذارند و مانند داروهای ضد افسردگی عمل می‌کنند.

سافرانال و کروسین که دو ترکیب موجود در زعفران هستند، همانند دوپامین، سراتونین و نروپینرفین مغز و اعصاب را تنظیم می‌کنند و قادرند حتی بدون مصرف داروهای روان‌پزشکی معمولی علائم افسردگی خفیف تا متوسط را کاهش دهند.

 

خاصیت دمنوش زعفران

. محققان به این نتیجه رسیدند که زعفران تأثیرات مشابه با داروهای ضدافسردگی دارد. این ماده روی سیستم غدد درون‌ریز تأثیر می‌گذارد و به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند. از زمان‌های قدیم، مردم برای آرامش ذهن و بهبود خواب آرام از زعفران به دلیل خواص آرام‌بخشی که دارد استفاده می‌کردند. همچنین زعفران قدرت یادگیری و حافظه را نیز ارتقا می‌بخشد.

کروسین از مشکلات مربوط به تنزل ذهن مانند آلزایمر که در اثر پیری اتفاق می‌افتد، جلوگیری می‌کند.

 

جلوگیری از بیماری چشمی

 

بیماری دژنراسیون ماکولا یا همان تباهی لکه زرد، نوعی بیماری است که در شرایط پیری به دلیل پیر شدن و تباهی سلول‌های بخشی از چشم به نام ماکولا منجر به کوری می‌شود. کروسین و کروچتینگ یافت شده در زعفران موجب جلوگیری از آسیب سلول‌ها و به تأخیر انداختن تباهی سلول‌های بخش مربوطه در چشم در اثر کهولت سن می‌شود.

 

 پوست

 

از خواص زعفران برای پوست صورت می‌توان به نرمی، انعطاف و درخشندگی اشاره کرد. کاربردهای معمولی زعفران می‌تواند باعث سفید شدن پوست، جلوگیری از جوش، از بین بردن زخم و لکه‌های تیره پوست و دیگر لکه‌های پوستی نیز بشود. زعفران حاوی ویتامین ب ۱۲ بوده و به درمان ترک و خشکی لب نیز کمک می‌کند.

 

ماسکهای زیبایی پوست صورت 600x316 1 ماسکهای زیبایی پوست صورت 600x316 1

 

 مو

 

 اگر زعفران را با شیر شیرین‌بیان مخلوط کنید، می‌توانید از این تونیک مو برای درمان آلوپسی یا طاسی و ریزش مو و همچنین تحریک رشد سریع‌تر مو استفاده کنید. زعفران موجب بهبود جریان خون به فولیکول‌های مو می‌شود، به دنبال جریان خون بیشتر مواد غذایی و اکسیژن نیز بیشتر در اختیار فولیکول مو قرار می‌گیرد.

سلامت مو با زعفران

خرید پستی زعفران

دستگاه تنفس

 

زعفران موجب درمان سرفه و سرماخوردگی معمولی می‌شود. این ماده مانندخلط آور عمل می‌کند و موجب رقیق شدن خلط درون ریه و گلو می‌گردد. زعفران قادر است مانند یک ترکیب ضد التهابی و محرک عمل کند، همچنین زعفران در برابر بیماری آسم مفید می باشد. حمله‌های بیماری آسم زمانی اتفاق می‌افتد که دستگاه تنفس به دلیل التهاب باریک شده باشد و زعفران می‌تواند از این التهاب جلوگیری کند.

 

کاهش و تسکین درد

 

 

ماده فرار سافرانال مانند مسکن عملی می‌کند و درد دندان را شفا می‌بخشد. زعفران دارای خواص ضد عفونی‌کنندگی و تسکین‌دهنده است به همین دلیل برای نوزادان شیرخوار و در حال دندان درآوردن مفید است و همچنین می‌تواند الگوی خواب را بهبود بخشد.

 

خواص زعفران

 

موثر در قاعدگی و سلامت هورمون‌ها

 

 

زعفران می‌تواند تا حدودی بر سیستم غدد درون‌ریز تأثیر بگذارد و باعث آزاد شدن برخی از هورمون‌ها (یا مواد شیمیایی مربوط به اعصاب) شود که برای کنترل سندرم پیش از قاعدگی مانند سراتونین مفید است.

 

خاصیت زعفران در قاعدگی

 

سراتونین هورمون شادی است و به کاهش شدت تغییرات خلق و خو در زنان کمک می‌کند. این ماده خوراکی همچنین برای بلوغ دیررس در دختران مفید است.

خرید پستی زعفران

سلامت قلب

 

پتاسیم عنصر مهم در حفظ سلامت قلب است که باعث بزرگ شدن رگ‌ها و عروق خونی می‌شود و به همین دلیل فشار خون را کاهش می‌دهد. این ماده در زعفران موجود بوده و همچنین از سکته قلبی و سکته قلبی جلوگیری می‌کند. همان‌طور که گفته شد زعفران حاوی ماده‌ای به نام کروسین است که می‌تواند سطح کلسترول خون را تنظیم کند.

 

سلامت قلب با زعفران

 

 هضم و گوارش غذا

زعفران روی ناراحتی‌های معده و نفخ شکم هم تأثیرگذار است و موجب کنترل کبد و طحال بزرگ می‌شود. این ماده خوراکی ضد اسپاسم است و به درمان یبوست و نفخ به هر دلیلی کمک می‌کند.

 

 زعفران و عملکرد بهینه سلولی

 

 

ترکیبات فرار موجود در زعفران به طور مؤثری باعث خنثی کردن رادیکال‌های آزاد می‌شوند، رادیکال‌های آزاد باعث آسیب و تباه شدن سلول‌ها می‌شوند. زعفران حاوی حدود ۱۵۰ ماده شیمیایی بیولوژیکی شامل آنتی‌اکسیدان‌ها، کاروتنوئیدها، کروسین و سافرانال هستند که برای افزایش رشد و ترمیم سلول‌ها مفید به شمار می‌روند. همچنین زعفران حاوی میزان بالایی پتاسیم و منیزیم است که یکی از مزیت‌های سلامتی آن را تشکیل می‌دهند. این ترکیب عجیب و ارگانیک زعفران آن را به یک جلوگیری کننده قدرتمند در برابر سرطان نیز تبدیل کرده است که موجب می‌شود سنتز DNA و تکثیر سلولی به صورت بهینه حفظ شود.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *