زعفران را بیشتر بشناسیم

زعفران قائنات ( قاینات )

زعفران قائنات

زعفران قائنات مرغوبترین زعفران دنیا

زعفران قائنات ، نرغوبترین زعفران جهان

با کیفیت ترین زعفران دنیا را با نام زعفران قائنات می شناسند

قائنات که گاها قاینات نیز نامیده می شود از دیرباز محل کاشت و برداشت با کیفیت ترین و بی نظیرترین زعفران جهان بوده است، زعفران قائنات دارای عطر و رنگی منحصر به فرد بوده به طوریکه امکان جایگزینی هیچ زعفرانی به جای این محصول وجود ندارد.

پس از فراگیر شدن کشت زعفران در سایر شهرها و کشورهای جهان، کیفیت زعفران قائنات با سایر زعفران های این مناطق مورد بررسی قرار گرفت تا شاید محصول با کیفیت مشابه تولید گردد.

چرا زعفران قاینات با کیفیت ترین زعفران است؟

اما بایستی مورد توجه قرار داد که پیازچه زعفران در مناطق سردسیر که دارای بارندگی مناسب هستند بسیار بهتر از مناطق گرمسیر به عمل آمده و می توان گفت که یکی از دلایل اصلی که باعث تمایز زعفران قاینات از زعفران با کیفیت کمتر در سایر مکان ها می‌شود، همین شرایطِ اقلیمی و آب و هوای این منطقه است که هر چقدر روش کاشت و نگهداری مشابه باشد اما ویژگی های این منطقه موجب شده عملکرد و عیار زعفران بالاتر برود.

امروزه شاهد افزایش کشت زعفران در بسیاری از کشورها بوده ایم اما کماکان خرید زعفران این منطقه بیشتر مورد استقبال و تداوم واقع شده است، و مجموعه طلای سرخ با توجه به اینکه بومی قائنات می باشند با کیفیت ترین زعفران قاین را از دست کشاورز برای شما به ارمغان می آورد، کافیست برای خرید مرغوبترین زعفران جهان یعنی زعفران قائن اینجا کلیک کنید.

گل زعفران قائنات

گل غنچه زعفران قائنات

 

زعفران دارای ۲۸ ترکیب آلی فرار است که به نوسانات سطح پی‌ اچ حساس هستند که در مرغوب ترین نوع زعفران به وفور یافت می شود. این ترکیب آلی در حضور عواملی نور و هوا به سادگی تخریب می‌شود. لذا لازم است در ظروف دربسته و محفوظ و دور از نور خورشید نگهداری نمود، بهترین ظزوف نگهداری زعفران را کارشناسان ظروف فلزی اعلام کرده اند، به همین خاطر مجموعه طلای سرخ تمام انواع زعفران را در وزن های مختلف در قوطی های فلزی برای شما ارسال میکند تا ماندگاری و کیفیت زعفران شما بالا برود.

برای خرید زعفران اصل و درجه یک قاینات مستقیم از قاینات در بسته بندی قوطی فلزی و دقیقا مطابق با همین زعفرانی که در تصویر زیر می بینید روی عکس کلیک کنید.

زعفران اصل قاینات

 

ترکیبات زعفران قائنات

مهم‌ ترین ترکیبات موجود در زعفران شامل ترکیبات زرد رنگ (مشتقات کروستین) که به خوبی در آب حل می شوند، ترکیبات تلخ از جمله پیکروکروسین که مقوی معده می‌باشند، مواد معطر (اسانس) که مهم‌ ترین ترکیب آن سافرانال می‌باشد که گاهی تا ۱درصد زعفران را تشکیل می‌دهد، روغن ثابت به میزان حداکثر 10درصد، رطوبت حدود 13 درصد و ترکیبات معدنی حدود 5 درصد می‌باشد.

مقدار کروسین که تشکیل دهنده رنگ زعفران، وقتی در حالت غنچه چیده شود، بیشتر است ، لذا در بسیاری از موارد شاهد چیده شدن زعفران در حالت غنچه در قاینات هستیم.

گل زعفران قائنات

گل غنچه زعفران قائنات

یکی دیگر از دلایل کیفیت زعفران قائنات و محبوبیت آن در دنیا، عطر بینظیر آن است که کشاورزان این منطقه معتقدند، گل زعفران را هنوز که غنچه هست و قبل از طلوع خورشید باید از زمین چید تا غنچه آن باز نشود، و نور آفتاب به کلاله زعفران نتابد، زیرا باعث از بین رفتن عطر و رنگ زعفران می شود، پس از برداشت گل به صورت غنچه گل ها را بین پارچه های نخی در سایه پهن کرده تا به مرور غنچه ها باز شود و جداسازی کلاله از گلبرگ به راحتی انجام شود.

شما می توانید برای مشاهده مطلب خرید زعفران اصل قائنات مستقیم از کشاورز قاین در سایت طلای سرخ رو آن کلیک کنید.

یک فکر در مورد “زعفران قائنات ( قاینات )

  1. فاطمه گفت:

    زعفران قائنات با عطر و طعم فوق العاده بی نظیرش کاربردی ترین محصول توو هر جاییه و طعم دل انگیزو ب یادموندنیش باعث شده ک ن تنها شهروندان قاینی بلکه از هر شهر و کشوری این محصول خوش عطر خواهان زیادی داشته باشه
    ممنون از سایت خوبتون که اینقد دقیق زعفران قائنات رو به همه معرفی میکنه
    خداقوت

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      ممنونوظیفه اصلی ما آگاهی دادن به مردم و معرفی زعفرون شهرمون هست به تموم مردم عزیرمون

  2. محدثه حسین زاده گفت:

    واقعا عطر و طعم زعفران قاین با زعفران همه جای ایران فرق داره، من بشخصه از مشهد،تربت، اصفهان خرید زعفران داشتم اما هیچ کدوم عطر زعفران قائنات رو نداشته ، و الان هم که با سایت شما آشنا شدم و زعفران رو مستقیم از قائنات از سایت طلای سرخ خرید می کنم ، خیلی خیلی ممنون از سایت خوب و زعفران عالی تون.

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام بعله همینطور هست که می فرمایید بخاطر همین عطر و رنگ بی نظیر هست که زعفران قاینات در دنیا شهرت پیدا کرده ، ممنون از شما که همراه مجموعه طلای سرخ هستید

  3. میثا سنجری گفت:

    واقعا بهترین زعفران دنیا زعفران قایناته، چطور میگن قطب زعفران دنیا تربت حیدریه است.

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام از نظر کیفیت و عیار بهترین زعفران دنیا زعفران قائنات شناخته شده است، و اما از نظر کمیت و میزان تولید تربت حیدریه و مه ولات رتبه ییک ایران و دنیا رو دارند.

  4. سجاد طاهری گفت:

    زعفران قاین بهترین زعفران دنیاست

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام از نظر کیفیت بدون شک زعفران قاینات رتبه یک جهان را دارد، اما از نظر کمیت زعفران تربت رتبه یک جهان را دارد.

  5. حسن شیرداد گفت:

    سلام و ممنون از شما جناب اسماعیل پور که در سایت طلای سرخ نام و آوازه محصولات شهرمون قائنات را به گوش تمام ایران می رسانید.

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام و سپاس ، هدف ما عرضه محصولات ارگانیک و اصیل قاینات به سراسر ایران است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *