زرشک را بیشتر بشناسیم

سایت خرید زرشک

زرشک پلویی

سایت خرید زرشک

 

تاکنون برای خرید با فروشگاه ها و سایتهای زیادی روبه رو شده اید؛ ممکن است خرید هایی نیز انجام داده باشید که بعد از خرید متوجه بی کیفیتی زرشک خریداری شده، گردیده باشید، در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی های یک زرشک مرغوب آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید. در ضمن سایت طلای سرخ یکی از معدود سایت های فروشگاهی می باشد که ضمانت مرجوعی بی قید و شرط و کیفیت100% محصولات خود را تضمین می کند.

راهنمای خرید زرشک و ویژگی های یک زرشک مرغوب و با کیفیت:

شما می توانید باکمی دقت زرشکی خوب و درجه‌یک بخرید چرا که ترفندهای شناخت و تشخیص زرشک خوب چندان سخت نیست.متاسفانه تقلب و کلاهبرداری همیشه در همه‌جا هست و زرشک نیز در این زمینه مستثنی نیست.

بنابراین در ادامه به نکاتی که برای تشخیص زرشک مرغوب شرح می دهیم، دقت کنید.

زرشک پفکی مرغوب

زرشک پفکی خوشرنگ و درشت

۱. رنگ و ظاهر یک زرشک مرغوب

یک زرشک مرغوب دارای رنگی به رنگ قرمز روشن است. زرشکی که رنگش تیره شده تازه و مرغوب نیست و در نگهداری از ان درست عمل نشده است و باید در انتخاب آن کمی بیشتر دقت کنید. روشن‌بودن بیش از حد زرشک هم اصلا خوب نیست. چون  نشان دهنده این است که محصول زودتر از موعد برداشت شده و کاملا نرسیده است.

زرشک‌های تازه توپُر و برجسته‌اند و حالت چروک و مچاله ندارند. بنابراین تازگی زرشک از روی قرمزی و برجسته و توپر بودن آن مشخص می‌شود.

زرشک تازه و مرغوب مرطوب است و کمی حالت له‌شدگی دارد. البته این ویژگی با تپل و توپر بودن زرشک تازه تناقضی ندارد. منظور از لهیدگی این است که تازگی و آب‌داربودن زرشک باعث می‌شود که با کمی فشار حالت لهیدگی پیدا کند.

مرطوب‌بودن هم از ویژگی‌های مهم زرشک مرغوب است اما اگر این رطوبت هم بیش از حد باشد، دانه‌های زرشک به هم می‌چسبند و آن‌وقت امکان دارد که کپک‌زدگی پیش بیاید و کیفیت و سلامت زرشک به خطر بیفتد.

 

   سایت خرید زرشک مستقیم از قاینات
خرید انواع زرشک با کیفیت

2. تست طعم زرشک

یکی از راه های تشخیص زرشک مرغوب مزه کردن زرشک است، معمولا زرشکی که مانده و کهنه است مزه ناخوشایندی دارد و طعم تلخی به خود می‌گیرد. بهتر است طعم آن را بچشید تا متوجه مرغوبیت کالا از این طریق شوید.

۳. تست عطر زرشک

ازدیگر نکات تشخیص زرشک مرغوب، بو و عطر آن است. می توانید هنگام خرید ، مُشتی از آن را بردارید و بو بکشید. اگر برای استشمام بوی زرشک مجبور می شوید که تلاش زیادی به‌خرج دهید تا بوی آن را حس کنید، یعنی زرشک چندان تازه نیست. یادتان باشد که عطر زرشک تازه و مرغوب سریع و بی‌دردسر به مشام می‌ٰرسد.

۴. تست انسجام زرشک

زرشک خوب، زرشکی است که کاملا یک‌دست باشد.هنگام خرید زرشک اگر دیدید که رنگ دانه‌ها با هم فرق می‌کند به طوری که بعضی دانه ها پوک یا آفت‌زده به نظر می‌رسند، از خرید خودداری کنید. همچنین علاوه بر انسجام و یکدستی زرشک به تمیزی آن نیز دقت کنید چرا که وقتی زرشک به صورت بهداشتی برداشت و نگهداری شده باشد، درون آن ساقه و برگ زرشک دیده نمی‌شود.

تقلب در دنیای فروش زرشک

در دنیای فروش زرشک و زعفران مانند سایر اقلام خوراکی دیگر متقلبان تقلب می کنند. یکی از روش های تقلب اضافه‌کردن آب به زرشک‌ است. که با انجام این کار یعنی (اسپری آب به زرشک‌ها) وزن آن را سنگین می‌کنند تا علاوه بر سنگینی وزن، زرشک تروتازه‌تر به نظر برسد. اما متاسفانه بعد از چندروز،که آب اضافی تبخیر می‌شود، زرشکی خشک و کهنه به جا می‌ماند.

روش دیگر اضافه‌کردن روغن به زرشک‌است. که در این روش هم علاوه بر بالا رفتن وزن زرشک آن را براق می‌کند، طوری که زرشک کاملا تروتازه به نظر می رسد. اما چنین زرشکی علاوه بر این که زود سیاه می‌شود،قابلیت شست‌وشو ندارد.

روش بعدی که از حقه های قدیمی کاسبان متقلب است مخلوط کردن انواع زرشک مرغوب و نامرغوب با یکدیگر است. پس حواستان باشد که دانه‌های زرشک کاملا یک‌دست باشند. اگرمتوجه شدید که کیفیت رنگ و اندازه زرشک‌هایی که می خواهید بخرید مناسب نیست اقدام به خرید کنید.

زرشک مرغوب

حرف پایانی:

همانطور که می دانید زرشک سرشار از ویتامین و آنتی‌اکسیدان است به طوری که مقاومت بدن را در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها بالا ببرد.علاوه بر خاصیت دارویی زرشک ترش و خوشمزه باعث خوش‌طعم‌تر شدن غذای شما می شود.

اگر می‌خواهید از خواص مختلف زرشک استفاده کنید، باید با انتخاب و خرید زرشک مرغوب و راه‌ دادن آن به برنامه غذایی‌تان از حضور این ماده خوشمزه و مقوی بر سرسفره‌تان استقبال کنید. ما در این مقاله تلاش کردیم شما را در خرید زرشک مرغوب راهنمایی کنیم ، سعی کنید در خرید زرشک و زعفران اینترنتی از سایت هایی خرید کنید که ضمانت برگشت محصول دارند تا با خیال راحت در صوذت عدم رضایت برگشت دهید ، سایت طلای سرخ این اطمینان را به شما می دهد که تمامی محصولات داخل سایت از باکیفییت ترین محصولات قاینات می باشد در صورت هر گونه نارضایتی محصول را برگشت داده و وجه خود را دریافت کنید ، ما به کیفیت زرشک و زعفران خود ایمان داریم ، و خرید شما از سایت آغاز تعهد ماست .

سایت خرید زرشک

شما می توانید در فروشگاه اینترنتی طلای سرخ زرشک مرغوب با کیفیت و تازه را خریداری نمایید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *