زعفران را بیشتر بشناسیم

قیمت زعفران خراسان | بالاترین کیفیت و ارزان ترین قیمت مشهد

برداشت زعفران

قیمت زعفران خراسان

قیمت زعفران خراسان و قائنات چند است ؟

طلای سرخ که در انگلیسی Saffron نامیده می‌شود گیاهی پایا و بصلی از تیره زنبق‌ها است که در فصل پاییز گل می‌دهد.

 زعفران عربی ‌شده یا تغییر یافته زرپران است،  واژه‌ی فارسی کهن برای گیاه زعفران کُرکُم است. اگرچه برخی تردیدها در مورد پیدایش زعفران وجود دارد اما با بررسی تاریخچه زعفران به این نتیجه می‌رسیم که محل پیدایش زعفران ایران است.

استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی با سهمی 85 درصدی بیشترین سهم در تولید زعفران ایران را دارند. زعفران قائنات یکی از با کیفیت‌ترین زعفران‌های تولیدی کشور است و قائنات به نام پایتخت زعفران جهان معروف است.

گل زعفران چیست؟

شما می توانید در فصل برداشت که در قاینات از مهرماه آغاز می شود برای خرید گل زعفران روی لینک کلیک کنید.

زعفران گیاهی کوچک به ارتفاع 5 تا 15 سانتی متر است. گل زعفران از داخل پیاز آن رشد می‌کند ( تهیه و خرید پیاز زعفران و کاشت زعفران در منزل ) که همراه با آن تعدادی برگ باریک و کشیده نیز بیرون می‌آید. از میان برگ‌ها، ساقه گل دار یا همان گل زعفران خارج می‌شود که به یک تا پنج گلبرگ منتهی می‌شود. رنگ گل‌های زعفران از سایه روشن یاسی تا بنفش تیره است که در بعضی واریته‌ها ارغوانی و حتی سفید هم هستند.(رنگ سفید اغلب در زعفران های وحشی رخ می دهد)

گل زعفران خراسان

زعفران دسته اصل قائنات

گل‌ زعفران دارای 3 پرچم زرد رنگ و یک مادگی منتهی به کلالهٔ سه شاخه به رنگ قرمز است. قسمت مورد استفاده این گیاه، خامه زعفران یا همان ریشه سفیدی که منتهی به آن 3 کلاله قرمز رنگ است می‌باشد. پس منظور از ریشه زعفران، انتهای کلاله زعفران است که از داخل ساقه گل زعفران خارج می‌شود.

خواص دارویی

 در مقاله‌ای که به تازگی منتشر شده آثار درمانی زعفران و اجزای تشکیل دهنده‌‌ی آن شناخته و یافته‌های مبتنی بر مکانیسم ملکولی عملکرد آن بررسی شده است.

به عنوان مثال، زعفران باعث انبساط عروق و کاهش فشار خون می‌شود و کلاله خشک زعفران خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. همچنین خاصیت ضد توموری داشته و آثار مثبت زعفران برای سرطان پستان نیز تأیید شده است.

قیمت زعفران خراسان

قیمت زعفران خراسان

کروسین موجود در زعفران چندین خاصیت درمانی دارد، از جمله اینکه آنتی‌آکسیدانی قوی و ضد التهاب است. همچنین باعث کاهش سطح کلسترول خون می‌شود، بنابراین احتمال حملات قلبی را کاهش می‌دهد.

هر مثقال زعفران چند گرم است؟

زعفران معمولا با واحد گرم و مثقال مورد سنجش قرار می‌گیرد. در حال حاضر هر مثقال زعفران برابر با 4٫608 گرم است. در مقایسه با کیلوگرم، هر یک کیلوگرم زعفران هم برابر است با 217 مثقال است.

طبع زعفران

 باید بگوییم طبع زعفران گرم و خشک است. طبق منابع طب سنتی درجه گرمی زعفران دو و درجه خشکی آن یک است.

 زعفران از نظر وزن گرانترین ادویه در جهان است و یکی از گیاهان دارویی است که در صورت مصرف متعادل، نشاط آوری بسیار قوى است

زعفران در طب سنتی

از نظر طب سنتی زعفران بازکننده گرفتگی‌های کبد و عروق است. در قوت دادن گوهر روح و نشاط و تقویت قلب بسیار مفید است و سبب بهتر رساندن اثر داروها به قلب می‌شود.

از دیگر خواص زعفران این است که پاک کننده کلیه و مثانه و جلادهنده و شفاف کننده‌ی رنگ چهره است. همچنین بازکننده گرفتگی‌های مغز و کبد و طحال است.

قیمت زعفران خراسان

قیمت زعفران خراسان

هر روز معادل یک گرم از زعفران برای پاکسازی طحال و با دوشاب جهت رفع خمار و با عسل جهت دفع سنگ‌های کلیه و با ادویه مناسب جهت درد رحم و مقعد بسیار کارساز است.

استشمام زعفران جهت التهاب سینه و درد پهلو مفید است و سرمه کشیدن با آن جهت جلاى چشم و اشک چشم و تیرگی پلک بسیار تاثیر دارد.

خرید اینترنتی زعفران اصل

امروزه همه‌ ترجیح می‌دهیم خرید راحت و بی دغدغه‌ای از فروشگاه‌های اینترنتی داشته باشیم و این خرید اینترنتی زعفران از فروشگاه اینترنتی قابل اعتماد صورت پذیرد برای اطمینان بیشتر  می‌توانید در وبسایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین به دنبال زعفران قائنات ، خراسان و مشهد بگردید، یکی از تخصصی ترین سایت های فروشگاهی فروش زعفران قائنات سایت طلای سرخ است که همانند دی جی کالا و باسلام این امکان را به شما می دهد که مرغوبترین زعفران را با قیمت ارزان و واقعی خریداری کنید با توجه به اینکه  بسیاری از فروشندگان زعفران بازار آنلاین دارند.

انواع زعفران قاینات با کیفیت و به صورت مستقیم از کشاورز در سایت طلای سرخ موجود می باشد پیشنهاد می کنیم حتی یک گرم از زعفران طلای سرخ را سفارش دهید و امتحان کنید تا عطر و طعم واقعی زعفران را بچشید، برای خرید روی لینک عنوان پاراگراف کلیک کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *