مطالب سایت

ماجرای براده های آهن در زعفران قاینات چه بود!؟

زعفران قاینات

تقلب در زعفران (براده آهن در زعفران قاینات!)

ویدئویی از تقلب در زعفران که براده های آهن در زعفران قاینات وجود داشت، که بسیار در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی پخش شد.

زعفران ممتاز قاینات

بسته بندی عمومی زعفران ممتاز قاینات

بسته بندی زعفران قاینات را نشان میداد که در آن به کمک آهنربای قویی از بین زعفران ها براده های آهن را جذب میکرد.

این ویدئو برای گزارشگر شبکه من و تو ضبط شده بود و خطاب به مجری این برنامه(فرشاد) صحبت میکرد، بسیاری این ویدئو را دیدند و به اشتراک گذاشتند، کاری به درست یا اشتباه بودنش نداریم.

لینک مستقیم ویدئو

و بعد از گذشت چند روز بسیاری از سایت های خبرگذاری بزرگ چون:  ایسنا، اقتصاد نیوز، خبر آنلاین، همشهری آنلاین و سایت طلای سرخ در مورد تقلب در زعفران مطلب نوشتند.

به گفته جناب آقای علی حسینی عضو هیئت رئیسه شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرگذاری ایسنا  این فیلم فقط برای بدنام کردن برند جهانی زعفران قاینات و زعفران ایران ساخته و پخش شده و دست هایی پشت پرده این ماجرا بوده است.

وی افزود افرادی که این ویدئو را درست کرده اند به نوعی دشمن کشاورزان هستند! زیرا زحمت کشاورزان زیر سوال می رود.

آیا بسته بندی زعفران قاینات(قائنات) برند است!؟

قاینات یا قائنات شهرستانی در خراسان جنوبی که از دیرباز مهد زعفران جهان و ایران بوده است، و کیفیت زعفران این منطقه شهرت جهانی دارد.

به همین جهت پسوند قاینات برای نشان دادن کیفیت زعفران روی بسته بندی های عمومی می آید، و متاسفانه این بسته بندی در تیراژ بالای میلیونی در چاپخانه های بزرگ کشور به چاپ و فروش میرسد.

و هیچگونه نظارتی بر زعفرانی که در این بسته بندی با آن پر می شود نیست و بسیار هم در دسترس می باشد.

پس نمی توان نام این نوع بسته بندی را یک برند دانست، زیرا وقتی حرف از برند می شود می شود نظارت روی آن هست شناسنامه دار است، دارای سیب سلامت و استاندار است.

شاید این ویدئوی براده آهن در زعفران ساختگی باشد ، اما باید قبول کنیم که بسته بندی که روی آن نظارت نیست ممکن است هر گونه تقلبی در آن صورت گیرد.

برای اطلاع و آگاهی از تقلب های رایج زعفران اینجا کلیک کنید.

خیلی ها از این بسته بندی و نام قاینات سوءاستفاده کرده و زعفران های تقلبی به دست مردم می دهند، و یا حداقل قضیه این است که زعفران خالص به دست مردم نمیرسد و به قول معروف زعفران قاطی دارد.

بیایید با خرید از فروشگاه های معتبر چون:  دیجی کالا – سحرخیز و طلای سرخ و افراد قابل اعتماد دست سودجویان را از این حوزه کوتاه کنیم.

برای آگاهی از قیمت بروز زعفران این طلای سرخ ایران کافیست به صفحه قیمت روز زعفران مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *