مطالب سایت, زرشک را بیشتر بشناسیم

طرز تهیه مربای زرشک خوشرنگ و خوشمزه که تا حالا نمیدونستی 😋

مربای زرشک تازه

بهترین روش تهیه مربای زرشک

در این مقاله طرز تهیه مرحله به مرحله مربای زرشک خوشرنگ و خوشمزه رو بهتون آموزش میدیم ،به همراه فیلم آموزشی با زیرنویس آموزش دقیق ، پس تا انتهای ایننوشته با ما همراه باشید.

طرز تهیه مربای زرشک مرحله به مرحله :

چطور مربای زرشک خوشرنگ و خوشمزه درست کنیم؟

نکته اول اینکه مربای زرشک را باید با زرشک تازه درست کنیم و فصل زرشک تازه از اواسط مهر ماه تا اواخر آبان ماه هست و برای تهیه زرشک تازه در فصل برداشت زرشک ، در چت واتساپ آنلاین پایین همین صفحه با ما در ارتباط باشید و یا هم از صفحه تماس با با ما در ارتباط باشید.

مرحله اول :

پس از تهیه زرشک تازه، که معمولا به صورت شاخه ای و خوشه ای و یا دون شده موجود هست در بازار، زرشک ها را با دقت پاک می کنیم و به صورت دون شده در می آوریم ، سپس درون یک ظرف میریزم، شستشو می‌دهیم.

مرحله دوم :

پس از شستن زرشک ها، زرشک ها را آبکش میکنیم و به ازای هر مقدار زرشک همان مقدار شکر به ظرف اضافه میکنیم ،و داخل یخچال می‌گذاریم به مدت 24 ساعت تا شکر ها و زرشک ها ترکیب شوند و زرشک آب پس بدهد، سپس داخل قابلمه ریخته و مقداری آب به اندازه یه لیوان اضافه میکنیم، هر چه آب بیشتری اضافه کنیم رنگ مربای بدست آمده تیره تر میشود.
سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا شروع به جوشیدن کند و شکر به طور کامل حل شود. حال می‌توانیم هل یا وانیل به آن اضافه کنیم برای خوش طعم شدم مربا، حالا زمان می دهیم شربت به مدت 5 دقیقه بجوشد.

مرحله سوم :

نباید بگذاریم زیاد بماند روی حرارت و بجوشد 5 دقیقه بعد از جوش آمدن زیر قابلمه را خاموش میکنیم. هر چه بیشتر بچوشد مربای ما تیره تر خواهد شد.

مرحله چهارم:

پس از اینکه قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشتیم، وانیل را اضافه می کنیم. در صورت تمایل به جای وانیل می توانیم از هل نیز استفاده کنیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که زرشک نباید بیش از 5 دقیقه روی حرارت بجوشد.

مرحله پنجم :

البته اگر ظاهر مربا برایتان مهم نیست و می خواهید زرشک ها کمی له شوند، می توانید مدت بیشتری برای پخت زرشک زمان بدهید. در نهایت اجازه می دهیم مربا خنک شود، سپس آنرا درون ظرف مناسب می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

علاوه بر مربای زرشک  که آموزش طرز تهیه آن داده شد،بیشترین مصرف دیگر زرشک تازه برای تهیه آب زرشک طبیعی می باشد،که خواص بی شماری دارد و در ادامه مطالب سایت طلای سرخ به طرز تهیه آن می پردازیم، شما می اوانید برای مشاهده تمام مطالب سایت اینجا کلیک کنید.

چنانچه تجربه ای در تهیه مربای زرشک دارید برای دیگران در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید، تا استفاده کنند.

سایت طلای سرخ بزرگترین مرجع تبلیغات و آگهی زرشک و زعفران قائنات ، آماده خدمات و مشاوره در زمینه خرید و فروش و صفر تا صد زرشک و زعفران می باشد.

یک فکر در مورد “طرز تهیه مربای زرشک خوشرنگ و خوشمزه که تا حالا نمیدونستی 😋

  1. مهدی میلر گفت:

    درود محمود جان
    مثل همیشه عالی😍😍😍😍😍

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام آقای عرب عزیز ممنون از شما

  2. سرور مظلومی گفت:

    عالی بود ،ممنون ،من بلد نبودم ولی با توضیحات و فیلمی که گذاشتن میرم که یه مربای خوشمزه و‌خوشرنگ مثل شما درست کنم🥰🥰🙏🙏 در ضمنا تشکرمیکنم بابت زعفرونهای خوب و خوش عطری که فرستادین

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سپاس از توجهتون خانم مظلومی از مشتریان وفادار مجموعه طلای سرخ هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *