مطالب طلای سرخ

زعفران را بیشتر بشناسیم

تاثیر زعفران در بارداری

42 42

تاثیر زعفران در بارداری

زعفران به عنوان یه ادویه ، پادشاه ادویه ها در غذاهای سنتی به حساب می آید و علاوه بر این در ساخت مکمل های دارویی نیز کاربرد دارد. مصرف زعفران در طول بارداری نیز به دلیل اهمیت دارویی آن توصیه می شود.چرا که برای کمک به هضم و بهبود اشتهای زنان بارداربسیار موثر می باشد. اما، مانند سایر گیاهان دارویی،باید در مصرف آن اعتدال داشت

باورها و عقاید زیادی درباره مصرف زعفران توسط زنان باردار وجود دارد ،همانطور که می دانید دوران بارداری روی سلامت جسمی و روحی زنان تغییرات بسیاری ایجاد می‌کند. زعفران در این دوران بسیار کار است و می‌تواند علایم بارداری را کاهش داده و به بهبود خلق‌وخوی زنان حامله کمک کند.

در ادامه همراه باشید تا در مورد مزایا و مضرات زعفران در دوران بارداری بیشتر بحث کنیم.

 

خواص زعفران در دوران بارداری

 کاهش ویار بارداری

ویار یا بیماری صبحگاهی باعث بی‌حالی و کسلی و در نهایت استفراغ و ضعف در شما می‌شود، مصرف چای زعفران به بهبود حالت تهوع و سرگیجه زنان باردار کمک می‌کند.

کاهش ویار بارداری

بهبود اختلالات خلقی

تغییر هورمون‌ها در دوران بارداری،  اختلالات خلقی در زنان را بوجود می آورد ،زعفران به عنوان ماده ای شادی بخش و یک داروی ضد افسردگی طبیعی به جریان خون در مغز کمک می‌کند و با تقویت هورمون سروتونین و کاهش هورمون کورتیزول استرس به بهبود اختلالات خلقی همه افراد و خصوصا زنان باردار کمک می کند.

درمان بیماری‌های تنفسی

زعفران دارای خواص ضد التهابی است و به بهبود تنفس کمک می کند. همچنین باعث کاهش تورم و التهاب در ریه‌ها می‌شود. زنان بارداری که به آسم و مشکلات تنفسی مبتلا می‌شوند با مصرف زعفران در دوران بارداری می‌توانند بهتر نفس کشیده و علایم تنفسی خود را درمان کنند.

 کمک به هضم غذا

در دوران بارداری درد معده باعث رنج زنان می شود و هضم برای آن‌ها کندتر می‌شود. زعفران با بهبود جریان گردش خون دستگاه گوارش و تقویت متابولیسم می‌تواند این مشکل را کاهش دهد. زعفران همچنین یک پوشش محافظ در دستگاه گوارش ایجاد می‌کند که از اسیدی شدن معده و نفخ آن جلوگیری می‌کند.

 کنترل فشار خون

ضربان قلب زنان باردار تا ۲۵ درصد بیشتر است که باعث نوسانات در فشار خون می‌شود. زعفران دارای پتاسیم و کروستین است که به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

کاهش گرفتگی عضلات

با رشد جنین، استخوان‌ها و عضلات مادر هم دچار کشش و جابه‌جایی و گرفتگی می‌شود. که در نهایت باعث درد و گرفتگی در معده و لگن می شود. زعفران به عنوان یک مسکن طبیعی با شل کردن ماهیچه‌ها به تسکین درد معده و گرفتگی عضلات کمک می کند.

درمان بیماری‌های قلبی

زنان باردار با افزایش اشتها به دلیل بارداری تمایل بیشتری به خوردن غذاهای چرب پیدا می کنند که این موضوع می تواند باعث مشکلات قلبی شودو زعفران  به دلیل اینکه سرشار از آنتی اکسیدان، پتاسیم و کروستین است می‌تواند سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون را کاهش دهد و از ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری کند.

بهبود مشکلات پوستی

بر اساس شواهد به نظر می‌رسد که زعفران به دلیل خواص بسیاری که دارد می‌تواند به بهبود آکنه‌ها و سلامت پوست کمک کند و از بروز لک های مخصوص حاملگی پیشگیری نماید.

عدم ریزش مو

متاسفانه نوسانات هورمون‌ها در دوران بارداری منجر به ریزش مو در زنان می گردد و خاصیت آنتی اکسیدانی زعفران می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و موها را تقویت کند.

کمک به خواب

کشش استخوان‌ها، بزرگ شدن شکم، نوسانات هورمونی و بسیاری عوامل دیگر یک خواب راحت را از زنان در دوران بارداری می‌رباید. زعفران به دلیل خاصیت آرام بخشی که دارد،‌ می‌تواند احساس آرامش را در شما ایجاد کرده و کمک کند تا خواب راحت و باکیفیتی را تجربه کنید.

 تقویت سیستم ایمنی بدن

به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن زنان در دوران بارداری ، اغلب مستعد ابتلا به انواع بیماری‌ها و عفونت‌ها هستند. زعفران به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و سرفه و گلودرد را بهبود ببخشد.

 افزایش حرکت کودک

مصرف زعفران با افزایش دمای بدن به حرکت کودک کمک کرده و می‌توانید حرکت کودک در رحم خود را بهتر احساس کنید.

 

 مضرات زعفران در دوران بارداری

 

مضران زعفران در بارداری

زعفران خواص بسیاری دارد و مصرف آن در دوران بارداری هیچ منعی ندارد،اما مصرف بیش از حد زعفران در دوران بارداری، عوارض جانبی خواهد داشت و می‌تواند خطراتی را برای مادر یا جنینبه خصوص در ماه های اول بارداری به همراه داشته باشد.این خطر به حدی می تواند زیاد باشد که از زعف ان برای سقط جنین استفاده می شود.

زعفران می‌تواند با افزایش درجه حرارت مادر، منجر به انقباضات رحمی و درنتیجه سقط یا زایمان زودرس شود. به همین دلیل باید نسبت به میزان مصرف زعفران در دوران بارداری احتیاط کرده و حتما با پزشک خود مشورت کنید.

توصیه می‌شود که پس از پنج ماهگی، مصرف زعفران در بارداری را آغاز کنید. چرا که در پنج ماه اول خطر سقط جنین بسیار بالا است و زعفران هم می‌توانید احتمال این خطر را افزایش دهد. اما پس از پنج ماهگی، سلامت جنین و مادر ثابت شده و خطر انقباضات رحمی هم کاهش پیدا می‌کند.

حتما در نظر داشته باشید که میزان مصرف مجاز زعفران در دوران بارداری بین دو تا سه رشته است که حدودا ۳۰ میلی‌گرم زعفران می‌شود.همچنین بعضی پزشکان تنها مصرف یک رشته از زعفران را برای زنان باردار مجاز می‌دانند. بااین‌حال مصرف بیش از این مقدار همچنان برای جنین و مادر در تمامی ماه‌های بارداری خطرناک خواهد بود.

همچنین باید به کیفیت و اصل بودن زعفران هم توجه کنید. زعفران‌های تقلبی که عموما دارای رنگ و موادشیمیایی هستند به شدت می توانند مضر باشند.برای خرید زعفران اصل پیشنهاد ما خرید از سایت طلای سرخ می باشد ،شما می توانید برای خرید زعفران اصل قاینات به صورت عمده یا جزئی و به صورت مستقیم از کشاورز و با کیفیت تضمینی اینجا را کلیک نمایید.

کلام آخر

فراموش نکنید که زعفران علاوه بر خواص درمانی بسیار، عوارض جانبی هم برای شما در دوران بارداری خواهد داشت. بنابراین برای اطمینان از میزان و زمان مصرف زعفران حتما با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

با توجه به نوسانات بازار زعفران لطفا قبل از ثبت سفارش عمده زعفران (  09159643959 )  استعلام قیمت دقیق بگیرید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟