زعفران را بیشتر بشناسیم

تفاوت انواع زعفران دخترپیچ و سرگل و پوشال و نگین و سوپرنگین

تفاوت انواع زعفران

تفاوت انواع زعفران

زعفران دارای انواع متفاوتی است. (دخترپیچ ، سرگل ، پوشال ، نگین و سوپرنگین)  این تفاوت در کیفیت و قیمت آن تاثیرگذار است و برای تشخیص آن لازم است بدانید هر رشته زعفران از دو بخش تشکیل میشود: بخش اول کلاله (قسمت قرمز رنگ زعفران) و بخش دوم خامه ( قسمت سفید رنگ زعفران) نام دارد. در این قسمت با انواع زعفران آشنا خواهید شد.

 

زعفران دخترپیچ:

یکی از انواع زعفران ها زعفران دختر پیچ میباشد و علت نام گذاری ان این است که در گذشته دختران روستایی بعد از چیدن زعفران بدون هیچ گونه تغییری ان هارا دسته کرده و در نهایت دور آن نخ میپیچیدند. در این نوع زعفران ریشه زعفران از سرگل زعفران جدا نشده است. یعنی ریشه سفید رنگ همراه با قرمزی آن وجود دارد .به این نوع زعفران مادر زعفران نیز میگویند. زیرا انواع دیگر زعفران در آن کامل قرار دارند. جالب است بدانید نخی که دور بسته پیچیده میشود باید سفید باشد تا رنگ شیمیایی ان به زعفران منتقل نشود. در این نوع زعفران امکان تقلب وجود ندارد زیرا تمامی قسمت های زعفران دیده میشود. همچنین این زعفران قیمت و کیفیت بهتری نسبت به انواع زعفران دارد و عطر و بوی فوق العاده ای دارد.

برای آشنایی با زعفران قاینات به این قسمت مراجعه کنید.

زعفران سرگل:

معروفترین نوع زعفران است. در این نوع زعفران بر خلاف زعفران دختر پیچ فقط قسمت قرمز ان وجود داشته و دیگر سفیدی و زردی دیده نمیشود. به دلیل خاصیت رنگ دهی زیاد، از این زعفران برای مصارف خانگی استفاده میشود.

زعفران پوشال:

زعفرانی است که همراه با قسمت قرمز رنگ 1تا3 میلی متر از قسمت زرد نیز جدا میشود. میزان رنگ دهی ان از زعفران سرگل کمتر است.بیشتر خواص این زعفران در قسمت قرمز است اگرچه قیمت زرد ان نیز خواصی دارد. در این نوع زعفران مانند زعفران دخترپیچ امکان تقلب بسیار کم است و این بخاطر اتصال خامه به کلاله است.

در ویدئوی زیر تفاوت زعفران سرگل و پوشال را مختصر توضیح دادیم و شما می توانید با توجه به این توضیحات و از روی شکل ظاهر زعفران زعفران سرگل و پوشال را دقیق تشخیص دهید، قیمت این 2 نوع زعفران تقریبا در یک رنج قیمت می باشد.

فیلم تفاوت زعفران پوشال و سرگل 

زعفران نگین:

انواع زعفران

این نوع زعفران زیباترین نوع زعفران است زیرا کلاله ها کاملا از هم جدا هستند. این نوع زعفران کمترین سفیدی را داشته و کلاله ها کاملا قرمز هستند. برخلاف زعفران دخترپیچ و مانند سرگل در این نوع کاملا سفیدی و زردی از آن جدا میشود و فقط قرمزی است. تفاوت آن با زعفران سرگل کلاله های درشت تر نگین  میباشد.

محصول پیشنهادی طلای سرخ : زعفران سوپر نگین 1 مثقالی

یک فکر در مورد “تفاوت انواع زعفران دخترپیچ و سرگل و پوشال و نگین و سوپرنگین

  1. بهرام زرگر گفت:

    برای صادرات به کشورهای عربی بهترین نوع زعفران کدام است؟

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام بهترین نوع زعفران برای صادرات را بخواهیم معرفی کنیم زعفرن سوپرنگین اتویی هست ، و اغلب کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال زعفران سوپرنگین اتویی هستند و شما می تونید این نوع زعفران را در حجم بالا از سایت طلای سرخ تامین کنید.

  2. فتانه فکوری گفت:

    مطلب کاملی بود برای شناخت انواع زعفران، ای کاش قیمت انواع زعفران را هم داخل مطلب اعلام میکردید.

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام سپاس از توجهتون، قیمت انواع زعفران به صورت روزانه در سایت طلای سرخ اعلام و قابل سفارش است لینک صفحه قیمت روز زعفران > https://redgolden.ir/category/saffron_price/

  3. مبین رشادتی گفت:

    سلام فرق زعفران نگین و سوپرنگین چی هست بر چه اساسی دسته بندی میشن؟

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام زعفران نگین و سوپر نگین هر دو نوعی از زعفران رشته ای بریده هستند که فقط از کلاله زعفران تشکیل شده اند ، و زعفران های نگینی که قلم های صاف تر کشیده تر و بدون فرخوردگی دارند و ضخیم تر و پهن تر هستند و اغلب با دستگاه خشک می شوند، و اساس دسته بندی انواع زعفران نگین شکل ظاهری زعفران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *