زرشک را بیشتر بشناسیم, زرشک اناری

خرید عمده زرشک اناری قائنات | با پایین ترین قیمت مناسب رستوران ها

خرید عمده زرشک اصل قائنات

آیا می دانستید در سایت طلای سرخ می توانید مرغوب ترین زرشک دانه اناری را مستقیم از کشاورز خریداری کنید؟

تشریح زرشک اناری و زرشک پفکی:

زرشک اناری یا زرشک معمولی

ابتدا به واژه شناسی زرشک میپردازیم نام علمی زرشک بربریس (Berberis) می باشد. بربریس از کلمه ای عربی به نام  بربریا اقتباس شده است.  در فارسی  زرشک را زارچ نیز می نامیده اند.خانواده گیاه زرشک  (Barberry Family) درختچه (Bush) یا علف های پایا می باشند.
زرشک نام عمومی حدود ۱۷۵ گونه از درختچه های همیشه سبز خاردار می باشد. زرشک بیشتر بومی آمریکای شمالی و قاره آسیا می باشد. بلندی درختچه زرشک به ۴ متر نیز می رسد.
زرشک خوراکی ایران بربریس ولگاریس  (.Berberis Vulgaris L) نام دارد. میوه زرشک ایرانی بیضوی، قرمز و آبدار می باشد. زرشک ایرانی (زِرشک در ایران با نامهای دیگری چون زرشک پلویی، زرشک معمولی، زرشک قرمز، زرشک بی دانه و غیره شناخته می شود.) بصورت تازه خور و همچنین خشک شده مورد مصرف دارد. زرشک خشک ایرانی بیشتر به عنوان چاشنی غذاها استفاد میشود.

 

انواع زرشک خشک (Dried Barberry)

زرشک خشک بی دانه ایران یا همان زرشک پلویی از لحاظ کیفیت تجاری به دو دسته اصلی طبقه بندی میشود.

  • زرشک پفکی
  • زرشک دانه اناری

کیفیت متفاوت دو دسته در شیوه خشک کردن زرشک تازه (Fresh Barberry) است.

 

البته گاهی زرشک زیر تالاری نیز به عنوان دسته سومی از زرشک خشک طبقه بندی می شود. زرشک زیرتالاری همانطور که از نام آن پیداست دانه های زرشکی که از روی داربست میریزد روی زمین و حالت نیمه پفکی دارد،  در واقع حد وسط زرشک پفکی و دانه اناری است و قیمت آن نیز بین قیمت زرشک پفکی و دانه اناری است.

قیمت زرشک در بازار تهران

بیش از ۹۵ درصد زرشک (Barberry) ایران و جهان در استان خراسان  جنوبی (South Khorasan) تولید می شود. قاینات به عنوان شهرهای تولیدکننده اصلی زرشک پفکی و دانه اناری هستند. اما سایر شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، شیراز، اصفهان و تبریز از این شهر بسیار دور می باشند. از این رو خرید عمده زرشک پفکی و دانه اناری با قیمت و کیفیت مناسب دغدغه بسیاری از خریداران از جمله رستوران داران است.  

در تهران اغلب مشتریان خرید عمده زرشک، این محصول را از بازار تهران یا مولوی خریداری می کنند. به علت وجود واسطه ها و کرایه حمل بالا، قیمتی که در بازار تهران برای زرشک تعیین می شود نسبت به خرید عمده زرشک در شهرهای خراسان جنوبی  ۱۵-۲۰ درصد گرانتر است.

ما در سایت طلای سرخ تدابیری لحاظ کرده ایم تا شما مستقیم از شهر قایئنات و کشاورز خرید زرشک با کیفییت بالا و بدون واسطه را تجربه کنید.

برای خرید زرشک اناری عمده از قائنات کافیست روی لینک خرید زرشک اناری کلیک کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *