زرشک را بیشتر بشناسیم

دلایل تغییر قیمت زرشک چیست؟

زرشک عمده قاینات

مهمترین عوامل افزایش و کاهش قیمت زرشک چیست ؟

قیمت زرشک تر معمولا در زمان برداشت و توسط تعاونی که شروع به خرید زرشک می کند تعیین می شود ،  و هر چه قیمت زرشک تر بالا باشد در فصل برداشت زرشک خشک هم افزایش قیمت خواهد داشت.

دلایل تأثیرگذار بر قیمت زرشک عبارتند از:

  • تولید کم: تولید کم زرشک در مناطق اصلی تولید آن ( خراسان جنوبی و قائنات )، می تواند باعث افزایش قیمت آن شود.
  • تقاضای بالا: در صورتی که تقاضا برای زرشک در بازار بسیار بالا باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.
  • خساراتی چون سیل : باران های شدید بهاری در اردیبهشت می تواند شکوفه های زرشک که در حال شکل گرفتن زرشک هست را از بین ببرد 
  • فصلی بودن تولید: تولید زرشک در فصل پاییز است،و هر چه از فصل برداشت فاصله بگیریم از میزان تولید کم می شود و تقاضا بر عرضه غلبه می کند و قیمت زرشک بیشتر می شود.
  • شرایط آب و هوایی: شرایط آب و هوایی نیز می‌تواند بر قیمت زرشک تأثیر بگذارد. در صورتی که شرایط آب و هوایی برای کشت زرشک مساعد نباشد، تولید کمتر و قیمت بیشتر از زرشک ممکن است به دنبال داشته باشد.
  • نوع زرشک: نوع زرشکی که تولید شده است نیز می‌تواند بر قیمت آن تأثیرگذار باشد. برخی از انواع زرشک نسبت به سایر انواع، قیمت بیشتری دارند.
  • صادرات: صادرات زرشک به کشورهای دیگر نیز می‌تواند بر قیمت آن تأثیرگذار باشد. صادرات زیاد زرشک، باعث افزایش قیمت آن می‌شود، در حالی که صادرات کم، قیمت آن را کمتر می‌کند.
  • بیماری: بیماری زرشک گلخانه ای می‌تواند بر قیمت زرشک تاثیر بگذارد. اگر تولید زرشک در یک منطقه با بیماری زرشک گلخانه ای روبرو باشد، عرضه زرشک کاهش می‌یابد و به دنبال آن قیمت زرشک نیز ممکن است افزایش یابد. علاوه بر این، بیماری زرشک گلخانه ای ممکن است باعث کاهش کیفیت و کمیت محصول شود که می‌تواند نیز تاثیر منفی بر قیمت داشته باشد.

زرشک عمده قاینات 

برای پیدا کردن زرشک با قیمت مناسب، می‌توانید به روش‌های زیر اقدام کنید:

1- خرید از بازار: در بعضی از بازارهای محلی، ممکن است زرشک با قیمت کمتری نسبت به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها به فروش برسد.

2- خرید از فروشندگان عمده: فروشندگان عمده ممکن است بتوانند به دلیل حجم خرید بیشتر، قیمت زرشک را پایین تر از فروشگاه‌ها و بازارها پیشنهاد دهند.

3- خرید از طریق اینترنت: در بعضی از فروشگاه‌های اینترنتی، ممکن است قیمت زرشک کمتری نسبت به فروشگاه‌های سنتی داشته باشد.

4- خرید در فصل مناسب: در فصل برداشت زرشک، ممکن است قیمت زرشک کمتری نسبت به فصل‌های دیگر باشد.

لازم به ذکر است که قبل از خرید زرشک با قیمت مناسب، باید به کیفیت و تازگی محصول توجه کنید تا مطمئن شوید کیفیت زرشک رضایتبخش است.

و اما پیشنهاد مجموعه طلای سرخ به شما که قصد خرید زرشک چه برای مصرف و چه برای فروش و خرید عمده را دارید:

همین طور که تمام دنیا می دانند بزرگترین تولید کننده زرشک جهان استان خراسان جنوبی و شهرستان قائنات است ، پس اگر به دنبال زرشک با کیفیت و قیمت مناسب هستید سایت طلای سرخ بهترین سایت خرید زرشک قائنات بدون واسطه می باشد زیرا که کارگاه اصلی زرشک پاکنی سایت در قاین و صفر تا صد کار زرشک از کاشت ، داشت  و برداشت در این مجموعه صورت می گیرد.

خرید زرشک درجه یک قائنات و استعلام  قیمت زرشک قاینات 

برای خرید زرشک عمده مستقیم از قائنات نیاز نیست به قاینات سفر کرده و به دنبال کارگاه زرشک باشید ، ما محصول زرشک کارگاه طلای سرخ را در این سایت به قیمت حضوری و بازار قائنات گذاشته و شما می توانید به راحتی سفارش بهترین زرشک را از سایت طلای سرخ انجام دهید.

زرشک صادراتی پفکی

یک فکر در مورد “دلایل تغییر قیمت زرشک چیست؟

  1. غلامرضا میرسلیم گفت:

    سلام با توجه به تجربه بنده زرشک معمولا برعکس زعفران از اردیبهشت ماه تا فصل برداشت افزایش قیمت داره بدلیل کمبود

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام ممنون از اینکه تجربه خودتون رو در اختیار کاربران طلای سرخ قرار می دهید، بعله همینطوره زرشک معمولا هر چه به فصل برداشت نزدیک می شود کشاورزان مجبور به فروش زرشک خود و خالی کردن تالارها برای برداشت سال جدید هستند و همین امر باعث کمبود و افزایش قیمت زرشک در ماه های پایانی تاستان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *