مطالب سایت

راه های تشخیص زعفران از گلرنگ | خرید زعفران اصل قائنات

پیش بینی قیمت زعفران در فصل برداشت

راه های شناخت زعفران اصل و تفاوت آن با گلرنگ

زعفران را بیشتر بشناسیم و راه های تشخیص زعفران اصل از گلرنگ:

زعفران و گلرنگ دو گیاه مختلف هستند، با خصوصیات و کاربردهای متفاوت ، در این مقاله به راه های تشخیص زعفران از گلرنگ می پردازیم، با ما همراه باشید.

زعفران یک گیاه علفی است که جزء خانواده زنبقیان محسوب می‌شود، این گیاه در مناطق معتدل و گرمسیری رشد می‌کند و عمدتاً در مناطقی مانند ایران، اسپانیا، کاشمیر، آفریقا و یونان یافت می‌شود.

زعفران همچنین در آشپزی به عنوان یک ادویه قدرتمند و در تهیه برخی غذاها و نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین، زعفران خواص ضد التهابی، ضد اکسیدانی و آرامش‌بخشی دارد.

گلرنگ را بیشتر بشناسیم:

گلرنگ گلرنگ

عکس گلرنگ ، زعفران تقلبی

گلرنگ نیز یک گیاه از خانواده‌ی شانه‌ داران است ، گلرنگ در نقاط مختلف جهان رشد می‌کند و به صورت عمده در مناطق هند، مصر، ایران، ترکیه و چین یافت می‌شود.

گلرنگ به دلیل محتوای بالای رنگی که در گل‌های آن وجود دارد، استفاده‌های گسترده‌ای در رنگرزی دارد، روغن گلرنگ نیز به عنوان یک منبع روغنی گیاهی و به عنوان مواد غذایی و دارویی در برخی سنت‌های آسیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین، گلرنگ در تهیه برخی محصولات آرایشی و بهداشتی، نقاشی و رنگرزی استفاده می شود.

گلرنگ یک گیاه علفی یک‌ ساله است و به طور عمده در مناطقی با آب و هوای گرم و خشک و خاک شنی رشد می‌کند. برگ‌های گلرنگ بلند و باریک هستند و گل‌های آن بزرگ و شاداب با رنگ‌های مختلف، از قرمز و نارنجی تا زرد و بنفش است.

مواد رنگی گلرنگ شامل گلوکوزیدها و ایزوفلاوونوئیدها هستند که به طور عمده در گل‌های آن یافت می‌شوند. این مواد رنگی در آب، الکل و روغن حل شده و به عنوان رنگدهی در برخی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربردهای گلرنگ:

در مورد کاربردهای گلرنگ، این گیاه برای کاربردهای طب سنتی، محافظت از پوست، تسکین التهابات و دردهای عضلانی-اسکلتی و کمک به سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین، گلرنگ در تهیه برخی محصولات آرایشی و بهداشتی، از جمله کرم‌های پوستی، روغن‌های مو، صابون‌های طبیعی و دهانشویه‌های طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین، گلرنگ در تهیه برخی محصولات خوراکی نیز استفاده می‌شود، مانند در تهیه چای گلرنگ و شیرینی‌هایی که از گلرنگ به عنوان ماده رنگی استفاده می‌شود.

در کل، گلرنگ به عنوان یک گیاه مفید با خواص رنگی، دارویی و بهداشتی، در بسیاری از صنایع کاربردها اما قیمت آن بسیار پایین تر از زعفران است.

خواص زعفران و تفاوت آن با گلرنگ :

IMG ۲۰۲۲۱۱۰۸ ۱۶۲۸۱۲ IMG ۲۰۲۲۱۱۰۸ ۱۶۲۸۱۲

خواص زعفران

در ادامه، تعدادی از خواص زعفران را بررسی می‌کنیم و به تفاوت آن با خواص گلرنگ اشاره می‌کنیم:

  1. خواص آنتی‌ اکسیدانی: زعفران به عنوان یکی از قدرتمندترین منابع آنتی‌ اکسیدان‌ها شناخته می‌شود، این خاصیت به کاهش استرس اکسید
  2. اتیو، محافظت از سلول‌ها و سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، در مقابل خواص آنتی‌ اکسیدانی گلرنگ نیز وجود دارد، اما در میزان بسیار پایین‌تری نسبت به زعفران.
  3. خواص ضد التهابی: زعفران دارای خواص ضد التهابی قوی است و می‌تواند در کاهش التهاب‌ها و دردهای مرتبط با آنها موثر باشد. گلرنگ همچنین خواص ضد التهابی دارد، اما نه به همان میزانی که در زعفران دیده می‌شود.
  4. خواص ضد افسردگی: زعفران به عنوان یک ضد افسردگی طبیعی و بسیار قوی است که در داروسازی از این خاصیت زعفران استفاده می شود ، که در گلرنگ این خاصیت به ندرت یافت می شود یا اصلا وجود ندارد.
  5. خواص ضد سرطانی: برخی تحقیقات نشان داده‌اند که زعفران می‌تواند در مقابله با برخی از انواع سرطان‌ها موثر باشد، خواص ضد سرطانی گلرنگ نیز مورد بررسی قرار گرفته که خاصیت چشمگیری نداشته است.

 مقایسه قیمت زعفران و گلرنگ:

برای اطلاع از قیمت لحظه ای و روزانه زعفران روی لینک بالا کلیک کنید.

قیمت زعفران و گلرنگ به مجموعه‌ای از عوامل مربوط می‌شود که می‌تواند تفاوت‌های قابل توجهی داشته باشد، در ادامه تعدادی از عواملی که می‌توانند بر تفاوت قیمت زعفران و گلرنگ تأثیرگذار باشند را بررسی می‌کنیم:

  1. محصولات مورد استفاده: زعفران به عنوان یک ادویه گران قیمت و با استفاده‌های خاص در آشپزی شناخته شده است، از طرفی گلرنگ عمدتاً در صنایع رنگرزی و تهیه محصولات بهداشتی و آرایشی استفاده می‌شود،  بنابراین استفاده مورد نیاز از هر یک از این محصولات می‌تواند قیمت را تحت تأثیر قرار دهد.
  2. میزان تولید و تامین: زعفران به عنوان یک محصول کمیاب و محدود تولید می‌شود و برای کشت و برداشت زعفران نیاز به شرایط خاصی از جمله خاک، آب و هوا و نیروی کار دارد، این موارد می‌توانند تأثیر زیادی در قیمت زعفران داشته باشند. از طرفی، گلرنگ بیشتر در دسترس است و تولید آن کم هزینه و رونق بیشتری دارد، و همین امر باعث قیمت ارزان آن گردیده است.
  3. کیفیت و خصوصیات: زعفران از نظر کیفیت و خصوصیات خاص و قیمت بالاتری نسبت به گلرنگ برخوردار است. این شامل عواملی مانند میزان کروسین (ماده رنگی زعفران)، طعم و عطر، رنگ و نسبت کرمی زعفران می‌شود. کیفیت بالاتر زعفران می‌تواند قیمت آن را بالا ببرد.
  4. تقاضا و عرضه: تقاضا و عرضه در بازار نیز تأثیر قابل توجهی در قیمت این دو محصول دارد.

راه های تشخیص زعفران اصل از گلرنگ :

تشخیص زعفران از گلرنگ یک فرایند مهم است، زیرا قیمت زعفران بسیار بالاتر از گلرنگ است و اغلب تقلب در بازار رخ می‌دهد. در ادامه، تعدادی از روش‌هایی که می‌توانید برای تشخیص زعفران از گلرنگ استفاده کنید را بررسی می‌کنیم:

  1. بررسی رنگ: زعفران دارای رنگ سرخ و قرمز زاویه‌ای است، در حالی که گلرنگ می‌تواند رنگ‌های متنوعی مانند نارنجی، زرد و بنفش داشته باشد. بنابراین، بررسی رنگ می‌تواند یکی از روش‌های تشخیصی مؤثر باشد. ( اغلب گلرنگ در رنگ های زرد مایل به نارنجی به جای زعفران بفروش می رسد و یا با رنگ های مصنوعی ترکیب می شود.)
  2. بو و عطر: زعفران دارای بوی ممتاز و عطر خاصی است که با خرد کردن آن بیشتر آزادا می شود. برخی از انواع گلرنگ ممکن است بوی ملایمی داشته باشند، اما عطر آنها معمولاً خیلی کمتر از زعفران است.
  3. نمونه‌برداری و آزمایشات شیمیایی: استفاده از آزمایشات شیمیایی می‌تواند به تشخیص زعفران از گلرنگ کمک کند. مثلاً، تشخیص میزان کروسین (ماده رنگی زعفران) در نمونه مورد بررسی می‌تواند به تمییز آن از گلرنگ کمک کند.
  4. استفاده از خدمات آزمایشگاهی: در صورت شک و تردید در تشخیص زعفران، می‌توانید به خدمات آزمایشگاهی مراجعه کنید ، و مورد آزمایش قرار دهید زعفران را تا هم از اصالت زعفران مطلع شوید و هم عیار آن تعیین شود.
  5. خرید از منابع قابل اعتماد: برای اطمینان حاصل کردن از خرید زعفران اصلی، بهتر است از منابع قابل اعتماد و مورد تأیید خرید کنید. این شامل فروشگاه‌های معتبر ،فروشگاه های اینترنتی فروش زعفران دارای نماد اعتماد، بازارهای قدیمی و فروشندگان مورد اعتماد است، آنها معمولاً کیفیت زعفران خود را تضمین می‌کنند و ممکن است شهادتنامه یا گواهینامه مربوط به زعفران را ارائه کنند.

خرید زعفران اصل قائنات :

زنگدهی زعفران اصلی

زعفران یکی از گران‌ترین ادویه‌های جهان است و برخی خصوصیات مشخصی دارد که می‌توانند در تشخیص آن کمک کنند. در ادامه، تعدادی از خصوصیات زعفران اصلی را بررسی می‌کنیم:

  1. رنگ: زعفران اصلی دارای رنگ سرخ تا قرمز زاویه‌ای است. این رنگ نشان‌دهنده میزان کروسین (ماده رنگی زعفران) موجود در زعفران است. رنگ زعفران اصلی غالباً یکنواخت و سرخ است ، که به طلای سرخ معروف است.
  2. عطر و بو: زعفران اصلی دارای بوی ممتاز و عطر خاصی است که با خرد کردن آن بیشتر بوی آن آزاد می‌شود. بوی زعفران اصلی معمولاً شیرین و گلی است و نشان‌دهنده کیفیت و تازگی آن است.
  3. طعم: زعفران اصلی دارای طعم مرغوب و تلخی ملایم است. طعم زعفران اصلی به مرور زمان در دهان پخش می‌شود و تجربه خاصی را به ارمغان می‌آورد.
  4. نسبت کرمی: زعفران اصلی دارای نسبت کرمی (سیستین) است که به آن ویژگی رنگ دهنده زعفران می‌دهد. نسبت کرمی باید در حد مطلوب باشد و تاثیر مستقیمی بر رنگ و کیفیت زعفران دارد.
  5. شکل و سایز: زعفران اصلی دارای مشخصات شکلی شیپوری و کلاله های یک نواخت است، رشته های زعفران باید باریک و یکنواخت باشند و پاره نشوند. همچنین، سایز زعفران باید متناسب با استانداردهای معمول باشد.

برای خرید زعفران اصل با ضمانت مرجوعی بی قید و شرط از سایت طلای سرخ دارای نماد اعتماد و طرح تخفیف هزینه ارسال رایگان همین حالا روی لینک عنوان پاراگراف کلیک کنید، تا از تخفیفات طلای سرخ بهره مند شوید.

یک فکر در مورد “راه های تشخیص زعفران از گلرنگ | خرید زعفران اصل قائنات

  1. رادین بهروش گفت:

    بسیار عالی به تفاوت این دو گیاه پر مصرف پرداخته بودید، ممنون

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام ، یکی از تقلب هایی که بسیار دیده می شود، فروش گلرنگ به جای زعفران و یا ترکیب زعفران و گلرنگ و فروش به عنوان زعفران اصل

  2. محمدرضا زحمتی گفت:

    متاسفانه من خودم به عنوان یک کشاورزاده که در شهرهای جنوب خدمت سربازی بودم شاهد بودم که گلرنگ را به جای زعفران در بسته بندی زعفران قاینات می فروختند، و خیلی هم استقبال داشاو خریدار که از ناآگاهی بود، با این مطلب راحت میشه زعفران اصل را شناخت.

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام و سپاس بعله بیشترین فروش زعفران تقلبی در جنوب کشور است که کاشت زعفران انجام نمی شود و مردم اطلاعات زیادی ندارند ، و ما با گذاشتن مطالب آموزشی در سایت طلای سرخ سعی بر آگاه سازی داریم، که همه مردم به ازای پولی که پرداخت می کنند زعفران اصل مصرف کنند، و از خواص آن بهره مند شوند.

  3. یاسمین دلاوری گفت:

    ویدئوی آموزشی تشخیص زعفران عالی بود

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام ، سعی ما در ویدئو های آموزشی مقایسه انواع زعفران و تشخیص زعفران اصلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *