زعفران را بیشتر بشناسیم

ویدئوی روش های تشخیص زعفران اصل از تقلبی با توضیحات کامل

رنگ زعفران اصل

هفت روش تشخیص زعفران اصلی از تقلبی

  • در تشخیص زعفران اصل باید در نظر داشت که همیشه عطر و بوی شیرینی دارد ولی طعم آن شیرین نیست و گاهی طعمی تلخ یا اصلا طعمی ندارد رشته ای از زعفران را روی زبان خود قرار دهید اگر طعمی شیزین یا شور احساس کردید زعفران اصل نیست.
  •  کمی زعفران را بین کاغذکاهی یا روزنامه فشار دهید اگر کاغد چربی و روغن ماندزعفران تقلبی است اگر پودر شد زعفران اصل است
  •  زعفران اصل یک طرفش به شکل شیپور و طرف دیگرش نازک است.
  •  مقداری زعفران را داخل آب جوش بریزید بعد 5دقیقه اگر کمرنگ و مایل به سفید شد تقلبی است. زعفران اصل به رنگ رو مایل به نارنجی و قرمزو البته شفاف در می آید.
  •  تکه های زعفران را روی شعله گاز قرار داده در این حالت زعفران خالص به رنگ بنفش یا نارنجی در می آید که به پتاسیم مربوط می شود اما در مورد زعفران غیر اصل رنگ زرد ایجاد خواهد شد.
  • استفاده از جوش شیرین در این روش مقداری جوش شیرین را در آب بریزید و کاملا آن را هم بزنید سپس کمی زعفران را به محلول اضافه کنید اگر زعفران اصل باشد رنگ آب با ترکیب جوش شیرین به رنگ زرد در می آید
  •  اگر در دسترس خود بنزین دارید همچنین زعفران اصل در بنزین حل نمی شود اگر کمی از آن را در درون بنزین بریزید نباید باعث تغییر رنگ شود.

و از تمام این روش ها که بگذریم ، و مهمترین بحث خرید زعفران از فروشگاه ها یا افراد معتبر می باشد، به دلیل بالا بودن قیمت زعفران تقلب در این ادویه ارزشمند که لقب طلای سرخ را دارد بسیار بالا می باشد، پس بیایید با بالا بردن سطح اطلاعات و خرید از سایت های معتبر چون : سایت طلای سرخ، سحرخیز و بهرامن و … درصد تقلب رابه صفر برسانیم.

برای خرید زعفران اصل قائنات به صفحه خرید زعفران سایت مراجعه کنید.

چنانچه می خواهید به صورت حرفه ای در تشخیص زعفران اصل تجربه پیدا کنید پیشنهاد می کنیم این مطلب سایت طلای سرخ را حتما مشاهده کنید،( مزه زعفران خالص چگونه است؟)

واقعیت این است که تعیین سنجش کیفیت زعفران به صورت دقیق، یک کار کاملا علمی و تخصصیه. برای تعیین کیفیت دقیق باید آزمایش های مختلفی از جمله آزمون میکروبی، آزمون فیزیکی شیمیایی، آزمون فلزهای سنگین و … رو روی زعفران انجام گیرد، که در حجم های بالای زعفران معمولا آزمایش لازم است.

saffron saffron

یک فکر در مورد “ویدئوی روش های تشخیص زعفران اصل از تقلبی با توضیحات کامل

  1. رحمان فرجی گفت:

    یک تقلب که زیاد میشه اینکه ریشه زعفران رنگ می کنند و بجای زعفران می فروشنداز کجا بفهمیم که در زعفرانی که خریدیم ریشه سفید رنگ شده نیست؟

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام ، ریشه زعفران مثل کلاله زعفران یک طرف آن شیپوری نیست و از این جهت قابل تشخیص است و همچنین ریشه زعفران رنگ شده در آب بعد از مدت چند دقیقه رنگ خود را از دست می دهد و سفید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *