زرشک را بیشتر بشناسیم

آیا زرشک قرمز بی دانه همان زرشک پفکی و خوراکی است؟

زرشک

معرفی زرشک قرمز بیدانه و خوراکی

  1. زرشک قرمز بیدانه چیست؟
  2. انواع زرشک قرمز
  3.  نهال زرشک قرمز
  4. تکثیر زرشک خوراکی
  5. زرشک قرمز چه مناطقی کاشت می شود؟
  6. چند نوع زرشک داریم؟
  7. فصل برداشت زرشک قرمز
  8. بزرگترین تولید کننده زرشک قرمز
  9. خرید زرشک قرمز تازه
  10. قیمت زرشک قرمز بیدانه
  11. خرید نهال زرشک قرمز قاینات (تا پایان اسفند مهلت خرید – لینک خرید پایین صفحه )
زرشک قرمز بی دانه قاینات

زرشک قرمز بی دانه قائنات

 

 

زرشک قرمز بی دانه چیست؟

زرشک قرمز بیدانه یا همان زرشک خوراکی قائنات ، به دو صورت مصرف می شود   1- زرشک تازه آبدار : که بسیار لذیذ با مزه ملس که به صورت تازه خوری یا آب زرشک و مربای زرشک استفاده می شود 2- زرشک قرمز خشک : که با نام های زرشک پلویی و پفکی شناخته می شود و همیشه زینت بخش هر پلوی ایرانی بوده است و همان زرشکی که در زرشک پلو استفاده می شود است، جدای از میوه زرشک از برگ ، ساقه و ریشه آن نیز استفاده های درمانی و دارویی می شود ، جوشانده ریشه زرشک برای دردهای مفصلی بسیار در طب سنتی توصیه می شود ، این درخچه مقاوم و کم آب بیشتر سازگار با مناطق کویری و خاص خراسان می باشد.

انواع زرشک قرمز:

زرشک قرمز یک نوع است و فقط نحوه خشک شدن دانه زرشک آن را بر حسب ظاهر به 3 قسم تقسیم می کند:

برای مشاهده گالری عکس و قیمت هر کدام از زرشک ها روی عنوان آن کلیک کنید و به آسانی ثبت سفارش کنید.

  1. زرشک پفکی

زرشکی که روی داربست و در سایه خشک می شود و رنگ آن روشن و درشت می باشد.

  1. زرشک زیرتالاری

دانه های زرشکی که از زیر داربست های زرشک پفکی ریخته می شود، مابین زرشک پفکی و اناری می باشد.

  1. زرشک اناری

زرشکی که زیر نور خورشید پهن و بعد از یک ماه خشک می شود، حالت له شدگی دارد و از زرشک پفکی تیره تر است.

نهال زرشک قرمز بی دانه

کاشت نهال زرشک

نهال زرشک قرمز را باید سعی کنید از نهالستان های معتبر خریداری کنید،بسیار دیده می شود که نهال زرشک تزئینی را بجای نهال زرشک قرمز خوراکی می فروشند، نهال تازه باشد و موی ریشه های آن هوا نخورده باشد، معمولا بالای 50 سانت است، و فصل فروش نهال و زمان کاشت نهال زرشک آن از پایان فصل برداشت زرشک یعنی اواخر آبان آغاز می شود و تا پایان اسفند به طول می انجامد دقت داشته باشید که تبلیغاتی مثل نهال زرشک پفکی و این مدل تبلیغات از پایه اشتباه هست و زرشک پفکی فقط از روش خاص خشک شدن زرشک قرمز بدست می اید ،و نهال خاصی ندارد ، برای اطلاع از قیمت نهال زرشک قرمز و خرید نهال زرشک قاینات مستقیم از قائنات روی لینک عنوان پاراگراف کلیک کنید.

تکثیر زرشک قرمز 

نهال زرشک به سه روش تکثیر می شود:

  • پاجوش : از پاجوش های بدست آمده از نهال زرشک مادری که بصورت خودرو بوجود می آیند بدست می آید، و فصل کاشت آن از اواخر آبان تا اسفند می باشد، در وبدئویی که  لینک آن را گذاشته ایم نحوه اصولی کاشت نهال زرشک را بصورت کامل توضیح داده و به تصویر کشیده ایم آمورش کاشت نهال زرشک را ببینید
  •  گلدانی : نهال های پاجوش زرشک را داخل گلدان های مخصوصی می گذارند تا داخل گلدان زنده شود و تا خرداد ماه زمان کاشت دارد.
  • رویشی : ریشه دار کردن قلمه های زرشک طی مراحلی خاص که صرفه اقتصادی ندارد و درصد خطای بالایی دارد.

زرشک قرمز چه مناطقی کاشت می شود؟

با توجه به اینکه درخچه زرشک بسیار مقاوم در هر آب و هوا و نسبت به کم آبی می باشد، می توان گفت در بیشتر مناطق ایران کاشت می شود اما در مناطق شرجی میوه آن قرمز نمی شود و سفید می ماند و کیفیت لازم را ندارد، اصل نهال زرشک قرمز به منطقه خراسان اختصاص دارد و با کیفیت ترین زرشک به عمل می آید.

چند نوع زرشک داریم؟

  1. زرشک قرمز
  2. زرشک کوهی(زرشک سیاه)
  3.  زرشک زینتی

فصل برداشت زرشک قرمز

فصل برداشت زرشک از اوایل مهر ماه آغاز می شود و تا پایان آبان ماه به طول می انجامد،که اغلب کشاورزان از ترس باران های پاییزی و تگرگ سریع تر اقدام به برداشت زرشک می کنند.

5274615 5274615

بزرگترین تولید کننده زرشک قرمز

قاینات خاستگاه زعفران جهان

smart

بیش از 97 درصد زرشک ایران را استان خراسان جنوبی تامین می کند و ایران به عنوان بزرگ ترین تولید کننده زرشک دنیا به حساب می اید، و قائنات در خراسان جنوبی تولید بیشترین و با کیفیت ترین زرشک دنیا را به خود اختصاص داده است.

خرید زرشک قرمز تازه

زرشک تازه معمولا با شاخه یا دون شده به فروش می رسد، و در همان فصل برداشت یعنی مهر تا آبان موجود است، برای خرید زرشک تازه با شاخه از قاینات در سایت طلای سرخ و اطلاع از قیمت زرشک تازه روی لینک کلیک کنید.

قیمت انواع زرشک خشک قرمز

منظور از قیمت زرشک همان قیمت زرشک خشک ( پفکی، زیرتالاری و اناری) می باشد، برای اطلاع از قیمت روز زرشک قائنات در سایت طلای سرخ روی لینک بالا کلیک کنید.

قیمت زرشک قائنات

خرید نهال زرشک قرمز قاینات

نهال زرشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *