زعفران را بیشتر بشناسیم

طلای سرخ چیست ؟

طلای سرخ

طلای سرخ !؟

طلای سرخ

طلای سرخ زعفران

منظور از طلای سرخ چیست؟

زعفران گرانبهاترین ادویه دنیا با خواص اعجاب انگیزش را طلای سرخ ایران می نامند. چنانچه شما در گوگل طلای سرخ را به تنهایی سرچ کنید فیلم سینمایی طلای سرخ به کارگردانی جعفر پناهی را به شما نمایش میدهد، فقط کافیست به همراه آن اشاره به زعفران داشته باشید آنوقت است که هر موضوع مربوط به زعفران را برای شما به نمایش می دهد، اغلب وقتی نام طلای سرخ به میان می آید مقصود زعفران می باشد که قطب تولید آن ایران می باشد.

چرا زعفران را طلای سرخ می نامند؟

زعفران طلای سرخ

طلای سرخ ایران ، زعفران

دلیل این نام گذاری با ارزش بودن این ادویه بی نظیر است، که آن را به طلا تشبیه کرده است،و چون رنگ زعفران سرخ است، طلای سرخ لقب گرفته است، مانند نفت که لقب طلای سیاه را به خود اختصاص داده است.

پایتخت طلای سرخ جهان کجاست؟

لقب پایتخت طلای سرخ جهان را شهرستان قاینات، شهری در شمال استان خراسان جنوبی از دیرباز یدک می کشد.

قاینات پایتخت طلای سرخ جهان

قائنات قدمت 3000ساله در تولید زعفران دارد و به عنوان یکی از قطب های تولید زعفران با نام کائنات شناخته می شده، زعفران از دیرباز به عنوان یک داروی سنتی و مسکن فوق العاده در روم باستان به حساب می آمده است.

چرا قاینات را پایتخت طلای سرخ جهان می دانند؟

زعفران قائنات ،پایتخت زعفران جهان

با کیفیت ترین زعفران دنیا را زعفران قائنات می شناسند

با توجه به اقلیم محیطی منطقه خراسان و بخصوص شهرستان قائنات کارشناسان زعفران قاینات را به عنوان مرغوب ترین زعفران دنیا از نظر کیفیت اعلام کرده اند و ازنظر کمیت تربت حیدریه در رتبه یک جهان می باشد،یکی از دلایل این کیفیت آب وهوای مناسب این منطقه برای رشد پیاز زعفران و ریزمغزی های موجود در خاک آن می باشد.

و دلیل دیگر این کیفیت را میتوان تجربه کشاورزان زحمتکش منطقه در برداشت زعفران قبل از طلوع آفتاب اعلام کرد، که معتقدند هر چه زعفران زودتر و قبل از تابش خورشید از زمین به صورت غنچه چیده شود رنگ و عطر بیشتری در خود حفظ خواهد کرد.

همین شهرت و آوازه زعفران قائنات باعث شده تا زعفران برداشت شده در دیگر مناطق ایران نیز در پاکت های تحت عنوان نام زعفران قائنات بسته بندی شوند، که باعث به وجود آمدن تقلب های بسیاری در این بسته بندی شده است.

خرید زعفران از کشاورز

زعفران طلای سرخ حاصل دسترنج کشاورزان زحمتکش قائنات

 

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *