زرشک را بیشتر بشناسیم

آغاز فصل برداشت و نحوه برداشت و خشک کردن زرشک تازه در قاینات 8 مهر 1402

فصل برداشت زرشک تازه

فصل برداشت و خرید زرشک تازه قائنات

در این مقاله می خواهیم در مورد زمان برداشت زرشک و اینکه چه موقع زرشک تازه برداشت می شود، صحبت کنیم، ویدئوی زیر از بزرگترین فرش قرمز جهان باغ زرشک افین قائنات است که منظره ای بکر و زیبا را به تصویر کشیده است.

زرشک یکی از مهمترین محصولات کشاورزی خراسان جنوبی و شهرستان قائنات است که حدود چهار هزار هکتار از سطح زیر کشت این محصول در زیرکوه قاینات قرار دارد.( ویرایش شده در شهریور ۱۴۰۲)

برای خرید زرشک تازه از سر باغ کشاورز روی لینک تیتر مطلب کلیک کنید.

مجموعه طلای سرخ هر ساله از مهر ماه فروش زرشک تازه (زرشک تازه شاخه ، زرشک تازه خوله ، زرشک تازه دون) را شروع می کند، و شما می توانید زرشک تازه را از طریق لینک پایین سفارش داده و همان روز از باغ برداشت و به شهر شما ارسال گردد.

از جمله کانون های مهم تولید این محصول بی نظیر روستای افین و زهان ، محمدآباد ، عباس آباد ، دشت و … از توابع شهرستان قائنات در خراسان جنوبی و در کشور می باشند.که بزرگترین باغ زرشک دنیا با وسعت حدود چهارصد هکتار در روستای افین واقع شده است، و بزرگترین سایت خرید زرشک قاینات سایت طلای سرخ می باشد.

در ویدئوی پایین مراحل برداشت و انتقال زرشک به تالارها به نمایش داده شده است و توضیحات لازم زیرنویس شده است، پیشنهاد می کنیم حتما این ویدئو را ببینید. (ضبط شده در آبان 1400)

 

شما می توانید برای خرید عمده این محصول بی نظیر به صورت عمده از صفحه خرید زرشک عمده سایت طلای سرخ  اقدام به خرید کنید.

 

 

چه موقع زرشک آماده برداشت است؟

برداشت زرشک

زمان برداشت زرشک بستگی به آب و هوای منطقه و سردی هوا دارد، در مناطق سردسیرتر زرشک زودتر قرمز می شود و آماده برداشت می شود ،شهرهای جنوبی تر خراسان جنوبی مثل سربیشه از اواسط شهریور اقدام به برداشت می کنند و شهرهای شمالی تر خراسان جنوبی مثل قاینات و آرین شهر دیرتر برداشت انجام می دهند(اواسط مهر)، در کل هر چه برداشت زرشک به اواخر مهر ماه به تعویق بیفتد زرشک خوشرنگ تر و آبدارتری را خواهیم داشت، البته که اغلب کشاورزان از ترس سرما و باران های پاییزی زودتر اقدام به برداشت می کنند تا محصولشان از بین نرود، با سرمای شدید هوا دانه های زرشک ترک می خورد و کیفیت خود را از دست می دهد.

فصل برداشت زرشک

 

از اواسط شهریور ماه تا اواسط آبان‌ ماه فصل برداشت زرشک است و اگر در این فصل ازز خراسان جنوبی و روستاهای قائنات گذر کنید شاهد درخت های پربار از دانه های یاقوت سرخ خواهید بود که نمایی بی نظیر خلق کرده است ، و مردم سخت کوش را می بینید که در گوشه و کنار باغات و خانه های خود مشغول پاک کردن و چیدن زرشک از درخت هستند .

همچنین خرمنهای سرخ زرشک که با زحمت برداشت شده نظر شما را جلب خواهد کرد.

بزرگترین تولید کننده زرشک قرمز دنیا

خراسان جنوبی  با هفده هزار و نهصد هکتار باغ زرشک و همچنین بیست ویک هزار تن برداشت سالانه محصول، ۹۸ درصد زرشک  کشور را تولید می نماید.

در ادامه مطلب به قیمت زرشک تازه برداشت سال 1401 اشاره ای خواهیم داشت.

درختچه زرشک از اواخر آبان ماه تا اواخر اسفند ماه فرصت کاشت دارد، که  چنانچه می خواهید در مورد زمان و نحوه کاشت آن بدانید بهتر است به این مقاله سایت طلای سرخ سری بزنید. با شروع فصل بهار درخچه زرشک زنده می شود و شروع به برگ دهی می کند و اردیبهشت ماه گل دهی آن آغاز می شود و باغ های زرشک پوشیده از شکوفه های زرد می شود.

زرشک زرشک

 

 

5274610 5274610 زرشک قاین

 

5274607 5274607 5274615 5274615

ایران نیز در عرصه تجارت بزرگترین تولیدکننده زرشک در جهان و خراسان جنوبی تولید کننده عمده این محصول در کشور است.  با توسعه خرید و فروش و صادرات زرشک در سال های اخیر، کشاورزان در این مناطق بیشتر از قبل به پرورش این محصول پرداخته اند.

به گونه ای که در حال حاضر زندگی بسیاری از مردم در خراسان جنوبی خصوصا در منطقه قاینات از همین راه می گذرد.
این محصول در فصل برداشت( مهرماه) ، که زرشک تازه، آب دار و ترش است، به صورت تازه در تمام شهر های قاین،بیرجند و دیگر شهر های استان خراسان جنوبی، مشهد و تهران نیز به فروش می رسد.

برای اطلاع از قیمت زرشک تازه با شاخه در سال 1401 اینجا کلیک کنید. { به زودی ( اوایل مهر ماه ) زرشک تازه سال 1402 موجود می شود }

زرشک تازه خوشه

 

از مهمترین مصارف زرشک تازه، آب زرشک و مربای زرشک می باشد ، که در مطلبی تخصصی با فیلم آموزشی به طرز تهیه مربای زرشک پرداخته ایم، برای مشاهده مقاله (چطور مربای زرشک خوشرنگ و خوشمزه درست کنیم) روی آن کلیک کنید

سایت طلای سرخ هم چند سالی هست قدم در این راه گذاشته و زرشک تازه را در مهر ماه به میدان های میوه و تره بار مشهد و تهران و شیراز ارسال میکند ، جهت هماهنگی های لازم و پیش فاکتور این محصول از هم اکنون می توانید اقدام کنید ، برای هماهنگی های لازم با شماره مدیر فروش سایت آقای اسماعیل پور 09159643959 تماس بگیرید و هر گونه مشاوره و سوالی دارید پاسخگو هستیم.

و مابقی محصول به تالار ها ارسال می گردد تا خشک شده و برای تولید زرشک خشک شده پفکی یا اناری آماده گردند.

 

برای خرید زرشک پفکی یا خرید زرشک دانه اناری  کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *