زعفران را بیشتر بشناسیم

قیمت زعفران صادراتی چقدر است

تجارت زعفران

قیمت زعفران صادراتی

و اما زعفران ، گران ترین ادویه جهان ، مورد علاقه بسیاری از تجار ایرانی واقع شده است و قیمت زعفران صادراتی نیز تبدیل به یک ترند شده است. ایران به عنوان مهد و خاستگاه بهترین زعفران جهان ( طلای سرخ ) ، دارای پتانسیل فراوانی برای صادرات زعفران می باشد.

تولید زعفران با بهترین کیفیت ، رنگ دهی و عطر در ایران ، باعث شده تا زعفران ایران در سرتاسر دنیا طرفداران بسیاری داشته باشد و از این رو تجار زیادی به صادرات این محصول روی آورند، تا جایی که کشور قطر قرارداد 200 تنی تامین زعفران توسط ایران را به امضا می رساند

قیمت زعفران صادراتی

برای جلب رضایت مشتریان در خارج از کشور، تجار و فروشندگان سعی می کنند بهترین نوع این محصول را برای صادرات استفاده نمایند و از این رو قیمت زعفران برای این منظور بسیار حائز اهمیت می باشد.

زعفران صادراتی

در بین انواع زعفران ها ، به طور معمول زعفران سوپر نگین ( اتویی – صادراتی ) را جهت این امر انتخاب می شود. این نوع زعفران نسبت به سایر انواع زعفران ها دارای کیفیت بسیار بالاتری بوده و از همین رو قیمت آن نیز بیشتر است، امروزه کشاورزان به این امر واقف هستند که فراوری زعفران به روش های سنتی دیگر توجیح اقتصادی ندارد و روی به دستگاه های خشککن زعفران و تولید زعفران نگین آورده اند،مجموعه طلای سرخ در این زمینه پای نهاده است و با دستگاهای پرس گرم زعفران کشاورز را به بهترین زعفران صادراتی تبدیل ما کند و بازار عرضه می دارد.

صادرات زعفران

مساله مهم دیگری که تجار به آن می پردازند، ارائه بهترین بسته بندی برای این امر است که موجب بها دادن و چشمگیر بودن این محصول باشد و لذا در محاسبه قیمت ها این مساله نیز گاهی مورد بررسی واقع می شود، که متاسفانه کشور ایران با اینکه بزرگترین قطب تولید زعفران می باشد عمده فروش زعفران را به صورت خام فروشی انجام می دهد، و زعفران ایرانی در بسته بندی های کشورهای دیگر به بازار جهان رضه می گردد.

بیشترین زعفرانی که از ایران صادارت می شود ، از نوع زعفران نگین می باشد ، چون شکل ظاهری آن نسبت به انواع دیگر زعفران چشم نوازتر می باشد ، برای اطلاع از قیمت انواع زعفران نگین موجود بازار اینجا کلیک کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *