مطالب سایت, زعفران را بیشتر بشناسیم

قیمت پیاز زعفران قاینات ⚡ پیش فروش پیاز زعفران 1403

قیمت پیاز زعفران

قیمت پیاز زعفران به چه عواملی بستگی دارد؟

با جست و جویی کوتاه در اینترنت متوجه اختلاف قیمتی زیادی در پیاز زعفران می شوید، که این اختلاف قیمت به عواملی چون:

  • درصد خاک پیاز زعفران
  • درشتی پیاز زعفران
  • وزن پیاز زعفران
  • پیاز زعفران کدام منطقه باشد.
  • چند ساله بودن پیاز زعفران
  • میزان سفارش پیاز زعفران
  • سلامت پیاز زعفران
قیمت پیاز زعفران

قیمت پیاز زعفران

فهرست مطالب این مقاله که در ادامه به آن می پردازیم:

  • مقدمه ای درباره زعفران
  • قیمت پیاز زعفران 1402
  • زمان کاشت پیاز زعفران
  • مرغوبترین پیاز زعفران
  • خاک مناسب کاشت پیاز زعفران
  • نحوه کاشت پیاز زعفران
  • زمان آبیاری زعفران
  • زمان برداشت زعفران

بهترین زعفران از نظر کیفی را مزارع زعفران قاینات برخوردار است، به دلیل خاک منطقه و آب و هوای مساعد آن برای رشد زعفران که قدمت 3000ساله دارد، و بیشترین تولید زعفران و بالطبع پیاز زعفران را تربت حیدریه دارد. ( لینک صفحه خرید پیاز زعفران گلخانه ای در پایان مطلب گذاشته شده است)

قیمت هر کیلو پیاز زعفران درهم و عمده برای کشت سنتی  در مهر ماه سال ۱۴۰۲ ( بسته به مقدار سفارش و کیفیت پیاز از 12000 تومان تا 17.000تومان بوده است)، فروش پیاز زعفران گلخانه ای 12 تا 20 گرمی در حجم بالا ( 35 تا 45 ) در سایت طلای سرخ به فروش می رسد.

از تاریخ 14 فروردین  1403 مجموعه طلای سرخ قائنات اقدام به پیش فروش پیاز زعفران خراسان به قیمت عمده سال قبل ( 1402 ) کرده و شما می توانید از طریق سایت سفارش خود را ثبت کرده و از تیر ماه تا مهر ماه پیاز زعفران خود را تحویل بگیرید ، در ضمن مشاوره کاشت رایگان به شما داده خواهد شد.

خرید پیاز زعفران قائنات با بالاترین کیفیت و قیمت همکاری

 

با جستجویی ساده در مورد قیمت پیاز زعفران در اینترنت و فضای مجازی و سایت دیوار و جست و جوهایی چون { قیمت پیاز زعفران در خراسان رضوی و مشهد – قیمت پیاز زعفران در فاروج و نیشابور و سرایان و تربت حیدریه و … متوجه میانگین قیمتی می شوید که از 9000 تومان شروع می شود ، اما درصد خاک پیاز از مهمترین فاکتور های قیمت پیاز زعفران کشت سنتی می باشد، پس گول قیمت های پایین را نخورید و از فروشگاه های مطمئن خرید خود را انجام دهید.

مجموعه طلای سرخ قائنات به عنوان مرکز پخش پیاز زعفران در قائنات فعالیت دارد و قادر به تامین سفارشهای تناژی پیاز زعفران با مجوز تردد در سطح ایران می باشد.

و تاکنون مدیرت و کارشناسی مزارع زیادی از زعفران کاران شهرهای کرمان ، اصفهان ، تبریز ، میاندواب ، مرند و همدان را خارج از خراسان برعهده داشته که میزان تولید قابل قبولی داشته اند. صفر تا صد احداث مزرعه زعفران و زرشک خود را به دست ما بسپارید .

مقدمه ای قبل از کاشت زعفران

قیمت پیاز زعفران

کاشت پیاز زعفران

طبع این گیاه سازگار با مناطق نیمه گرمسیری است، به همین دلیل برای بهترین رشد و تکثیر آن باید در جایی کاشت زعفران صورت بگیرد که دارای زمستان‌های معمولی و ملایم باشد و تابستان‌های آن‌جا گرم و خشک باشد. زعفران به خوبی می تواند از خود در برابر سرما محافظت کند، اما چون پاییز، زمستان و اویل بهار جزء فصل‌های رشد این گیاه هستند، پس بهتر است که شرایط هوای معمولی و معتدل را برایش ایجاد کنید، و از ابتدا در جایی کشت شود که با سرمای زیادی رو به رو نشود. از طرفی دیگر، دوره ای را برای زعفران به نام دوره استراحت و خواب آن تعیین کرده اند که همان تابستان است، در این دوره مطلقا این گیاه نباید آبیاری شود و بنابراین در مناطقی که تابستان بارندگی و رطوبت دارد،  شهرهایی چون گیلان و مازندران، و هم چنین برخی شهرهای جنوب کشور مناسب کاشت پیاز زعفران نمی باشد.

 

قیمت پیاز زعفران امسال 1402

قیمت پیاز زعفران عمده

پیاز زعفران موجود در مجموعه طلای سرخ ،بعد از برداشت از زمین تکانده و تا حد امکان بدون خاک می شود ( البته قابل ذکر است که چون پیاز از خاک بیرون می آید اینکه کام لا بدون خاک باشد غیر ممکن است  و از هر کجا پیاز تهیه کنید باید در گونی 25 کیلویی 3 کیلو خاک در نظر بگیرید که عادی هست این میزان خاک ، اما گاها دیده می شود در گونی 25 کیلویی 8 کیلو خاک دارد و قیمت پایین داده می شود ) ، پیاز ها درشت و متوسط وزن پیاز ها است و تا 20 و 25 گرم هم پیاز در بین آ« دیده می شود ، پیاز از روستاهای اطراف قاینات می باشد، پیازها اغلب 5 تا 6 سال هستند و عاری از قارچ و کنه و در ضمن میزان سفارش شما روی قیمت تاثیر دارد، و قیمت تناژ درصد تخفیف دارد. (جهت خرید تناژ تماس بگیرید)

خرید پیاز زعفران قاینات

برای خرید پیاز زعفران مستقیم از کشاورز قاینات ، با مشخصاتی که در ویدئوی بالا مشاهده کردید روی لینک آبی رنگ خرید پیاز زعفران ابتدای مطلب کلیک کنید.

قیمت پیاز زعفران متوسط در سال 1401 بین 8 تا 15 هزار تومان به صورت عمده به فروش می رسیده ، که قیمت امسال پیاز زعفران در اوایل فصل کاشت 8تا 12 هزار تومان بود و از مرحله دوم کاشت یعنی اول شهریور افزایش قیمت نسبی داشته و از 12 تا 15 هزار تومان می باشد.

تعیین کننده قیمت پیاز زعفران شهرهای تولید کننده اصلی زعفران یعنی قاینات و تربت حیدریه  سرایان و مه ولات و زاوه و فاروج هستند.

پیش فروش پیاز زعفران قائنات در سایت طلای سرخ آغاز شده است و شما می توانید با کیفیت ترین پیاز زعفران را در حجم های بالا با مشاوره رایگان کاشت به قیمت سال قبل ثبت سفارش کرده و از خرداد تحویل بگیرید.

زمان کاشت پیاز زعفران

زمان کاشت پیاز زعفران در دو مرحله اول تابستان و آخر تابستان صورت می گیرد ، که در شهرهای گرمسیر چون قاینات ، کرمان و یزد بهترین زمان کاشت پیاز زعفران در اوایل  تابستان و خرداد ماه می باشد که پیاز در دوره استراحت و خواب است ، و همچنین می توان این زمان کاشت را به شهریور ماه به تعویق انداخت که معمولا از خرداد تا شهریور بهترین زمان کاشت زعفران به حساب می آید.

مرغوبترین پیاز زعفران

فروش پیاز زعفران مرغوبترین زعفران دنیا را شهرستان قائنات دارد، به طبع مرغوبترین پیاز را هم قاینات دارد، و از گلدهی بالاییی برخوردار است ، و شما می توانید مرغوبترین پیاز زعفران قائنات را از سایت طلای سرخ در فصل کاشت خریداری کنید.

مکان مناسب کاشت پیاز زعفران

بهتر است زمین‌هایی را برای کشت محصول خود انتخاب کنید که به راحتی آفتاب بر روی آن می‌تابد، و با موانعی مثل درخت، سایبان کوه و.. روبه رو نباشد و هم‌چنین در معرض مستقیم وزش بادهای سرد و سرما هم نباشد.

در حال حاضر در بعضی از روستاهای شهرستان بیرجند و قائن، که در بعضی از نقاط زمین‌هایشان سایبان وجود دارد و نمی‌توانند اقدام به کشت زعفران کنند، محصولاتی مثل زرشک و درخت بادام می‌کارند، که به آبیاری بسیاری کمی هم در فصل تابستان نیاز دارند.

در مجموع بهتر است بدانید که فاکتور دما یکی از اولویت‌های مهم‌تان برای انتخاب شهر برای کشت زعفران باشد، چرا که این گیاه حداکثر دمایی را که قبول می‌کند باید بین ۳۵ تا۴۰ درجه سانتی گراد باشد.

یکی از فاکتورهای مهم دیگر، در نظر گرفتن ارتفاع شهر از سطح دریا می‌باشد، چرا که بهترین حالت برای یک کشت زعفران خوب، در ارتفاع ۱۳۰۰ تا ۲۳۰۰ متر از سطح دریا تخمین زده شده است.

خاک مناسب برای رشد و کاشت زعفران

خاک پیاز زعفران باید سبک و ترکیبی از املاح مختلف باشد، چرا که  دوره گلدهی پیاز زعفران  ۵ الی ۷ سال است و باید از آن خاک تغذیه کند و بعد از کهنه شدن خاک پیاز زعفران جابجا باید شود و به خاک جدید منتقل شود و یا همان مزرعه باید خاک برداری شود و دوباره خاکریزی شود ، مثلا ترکیبی از شن و رس که هم از مواد مغذی خوبی تشکیل شده است و هم در طی این زمان پیاز به خوبی می تواند در برابر تغییرات آب و هوایی و منطقه‌ای از خود مقاومت نشان دهد، برای رشد و نمو پیاز مناسب است.

بنابراین برای اینکه هر چه بهتر پیاز رشد کند، و درنهایت محصول خوبی از زعفران خود برداشت کنید، از زمین حاصلخیز و زه کشی شده به جای زمین شور و فقیر استفاده کنید، در نظر داشته باشید که این زمین باید بدون درخت و سایبان کوه باشد و مواد تشکیل دهنده این خاک ترکیبی از شن، رس  و لومی باشد. حتما باید این زمین آهک دار باشد و میزان PH آن هم بین عدد ۷ و ۸ باشد.

نحوه کاشت پیاز زعفران

روش های مختلفی برای کاشت پیاز زعفران وجود دارد از جمله:

  1. کاشت ردیفی یا تسبیحی: کاشت ردیفی فاصله پیاز ها بین 3 تا 4 سانتیمتر می باشد و  فاصله ردیف ها 20 سانتیمتر و در عمق 20 سانتیمتر می باشد .
  2. کاشت کپه ای:  در این روش15 عدد پیاز (بنه)در فاصله 20 سانتی روی ردیف و فاصله کپه ها تا از یکدیگر 20 سانت و عمق 20 سانت می باشد. در سال های اخیر به دلیل استفاده ار ادوات مکانیزه کشاورزی روش ردیفی از مطلوبیت بیشتری برخوردار است.

زمان آبیاری زعفران

در نقاط زعفران کاری خراسان و قاینات بسته به  وضعیت آب و هوایی منطقه آبیاری زعفران از اواسط مهرماه تا دهه اول آبان ماه شروع می شود.

در آبیاری اول ابتدا گل ها و سپس برگ ها آشکار می شوند، آبیاری دوم زودتر از 4 تا 5 هفته پس از آبیاری اول انجام نمی شود، آبیاری های بعدی تا فروردین هر 12 تا 14 روز  ، بسته به زمان که آب در اختیار کشاورز باشد صورت می گیرد، اما در اوایل باید 7 روز یا حداقل 110 روزه آبیاری انجام گیرد.

از اواسط اردیبهشت ماه آبیاری قطع می شود به دلیل گرمای زیاد و دوره خواب پیاز زعفران باعث قارچی شدن پیاز و از بین رفتن مزرعه زعفران می گردد. در شهر قاینات بسته به آب و هوا و تجربه کشاورزان بومی منطقه به 4 نوبت ابیاری مزارع زعفران اکتفا می کنند.

زمان برداشت زعفران

زمان برداشت گل زعفران با توجه به زمان آبیاری آن و شرایط جوی هر منطقه ممکن است از اواسط مهر تا اواسط آذر ماه به طول بینجامد، در هر شهری متفاوت باشد،  در شهر ما (قاینات پایتخت طلای سرخ جهان) از 15 آبان زمان برداشت گل آغاز می شود در حالی که در شهر مجاور سرایان از اول آذر آغاز می شود، البته مزرعه با توجه به زمان آبیاری آن زمان برداشت متفاوتی دارد.

هر مزرعه زعفران به مدت 2 تا 3 هفته گل می دهد و هر پیاز زعفران تا 4 گل می دهد، کشاورزانی که سطح زیر کشت بالایی دارند آبیاری مزارع خود را تقسیم بندی می کنند و هر قسمت از مزرعه خود را با فاصله یک هفته آبیاری می کنند تا تمام مزارع سطح کشت همزمان شروع به گل دهی نکند و برداشت آن راحت تر انجام شود، و خیلی وقت ها که زمین ها همزمان شروع به گل دهی می کند کشاورز نمی رسد و نیروی کار لازم را ندارد که گل ها را بچیند.

امیدواریم مطلبی که برای شما گردآوری شده که چکیده ای از تجربیات کشاورزان بومی منطقه قاینات می باشد مورد توجه شما واقع شده باشد، و چنانچه نظر یا سوالی در این مورد دارید در قسمت دیدگاه ها دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید تا به تحلیل و بررسی آن بپردازیم.

همچنین شما می توانید جهت خرید پیاز زعفران گلخانه ای سورت شده بالای 15 گرم و ضدعفونی شده و عاری از هرگونه قارچ و کنه و برگه بهداشت و نباتات روی لینک خرید پیاز زعفران گلخانه ای کلیک کنید.

پست های مرتبط

یک فکر در مورد “قیمت پیاز زعفران قاینات ⚡ پیش فروش پیاز زعفران 1403

  1. احمد رضایی گفت:

    سلام قیمت پیاز زعفران امسال هنوز مشخص نیست؟

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام قیمت پیاز زعفران بزودی در سایت طلای سرخ اعلام و بفروش می رسد.

    2. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام تا اواخر اردیبهشت در سایت قیمت پیاز زعفران را اعلام می کنیم.

  2. مهدیس رمضانپور گفت:

    پیاز زعفران گلخانه ای با پیاز زعفران در کاشت سنتی چه فرقی دارد؟

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام ، سوال بسیار خوبی بود، پیاز زعفران در کاشت سنتی و گلخانه ای یک نوع پیاز است فقط ، میزان درشتی پیاز ها متفاوت است در کاشته پیاز زعفران به روش گلخانه ای میانگین پیاز زعفران باید حداقل بالای ۱۲گرم تا ۲۰ گرم باشد، که عملکرد خوبی داشته باشد .

  3. شهره اسلامی گفت:

    سلام اگر پیاز زعفران بکاریم داخل گلدان چه موقع گل میده؟

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام گل دهی زعفران در فصل پاییز و عموما مهر ماه به بعد است، که در گلدان بسته به اخرین آبیاری پیاز در گلدان دارد.

  4. جواد اشکریز گفت:

    سلام حداقل چند کیلو پیاز زعفران میتونیم از سایت سفارش بدیم، برای تست می خواستم ، اگر خوب جواب داد سال بعد هکتاری کاشت انجام بدهم

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام فروش پیاز زعفران در سایت طلای سرخ محدویتی ندارد ، و حتی یک کیلو پیاز زعفران هم میتونید سفارش دهید، اما بسته بندی های احتصاصی ما 10 کیلو گرمی است.

  5. تقی ملایی گفت:

    پیاز گلخانه ای ۲۰گرمی یکدست. بدون قارچ موجود دارید؟ و قیمت ؟

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام بعله پیاز های سورت شده و دست چین شده 20 گرمی ضدعفونی شده و بدون قارچ و کته موجود است به قیمت کیلویی 68000تومان
      لینک خرید پیاز زعفران گلخانه ای https://redgolden.ir/product/%d9%be%db%8c%d8%a7%d8%b2-%d8%b2%d8%b9%d9%81%d8%b1%d8%a7%d9%86-%da%af%d9%84%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%db%8c/

  6. رجب الله آبادی گفت:

    سلام پیاز ها بعد چند سال که از کاشت بگذرد ، گل دهی شروع می شود.

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام پیاز ها معمولا در سال اول که سال استقرار پیاز هست ، گل دهی چندانی ندارند کع البته اگر در خرداد ماه کاشته شود گل دهی آن نسبت به کاشت شهریور در همان سال استقرار بیشتر خواهد بود و از سال سوم تا سال 5 اوج گل دهی پیاز زعفران می باشد، از همان سال اول کاشت اگر پیاز ها درشت باشند گل دهی آغاز می شود.

  7. مرجان تربتی گفت:

    مطلب کاملی بود ممنون از سایت خوبتون

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام و سپاس از توجهتون

    2. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام سپاس از توجهتون

  8. شهرام صحرایی گفت:

    سلام پیازها از منطقه قاینات هستند یا فقط تبلیغ پیاز زعفران قاینات هست؟

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام پیازهای سایت همه پیاز منطقه قائنات هست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *