مطالب سایت

مقایسه رنگدهی انواع زعفران + فیلم | چه زعفرانی بخرم؟

رنگ دهی زعفران اصل

کدام زعفران رنگدهی بیشتری دارد !؟

بهترین روش مقایسه رنگدهی انواع زعفران کدام است؟

چه نوع زعفرانی بخرم که رنگدهی بیشتری داشته باشد؟

آیا زعفرانی که گرانتر است رنگدهی بیشتری دارد؟

زعفران اصل باید چه رنگی باشد؟

از کجا زعفران بخرم که رنگ بیشتری داشته باشد؟

سوالاتی که در خرید زعفران شاید به ذهن شما هم برسد، در این مقاله می خواهیم شما را در خرید زعفران مناسب با توجه به نیازتان راهنمایی کنیم، با ما همراه باشید تا با آزمایش هایی که در مجموعه طلای سرخ انجام شده میزان رنگدهی انواع زعفران را مشخص کنیم و در ویدئویی رنگدهی هر نوع زعفران را به شما نشان دهیم.

عکس

رنگ دهی زعفران یکی از خصوصیات مهم زعفران است که توسط ترکیبات شیمیایی موجود در زعفران تعیین می‌شود. این ترکیبات شیمیایی که به عنوان عامل رنگ دهنده در زعفران وجود دارند، به عنوان کروسین شناخته می‌شوند.

در نهایت، باید توجه داشت که رنگ دهی زعفران نه تنها به نوع آن بستگی دارد، بلکه عوامل دیگری مانند خاک و آب و منطقه کشت زعفران نیز تأثیرگذار هستند. همچنین، روش‌های برداشت، خشک کردن و ذخیره سازی زعفران نیز می‌توانند تفاوت‌هایی در رنگ دهی نهایی ایجاد کنند.

برای تشخیص کیفیت و رنگ دهی زعفران، از روش‌های مختلفی مانند اندازه‌گیری نسبت کروسینوئیدها، استفاده از اسپکتروفتومتری، تصویربرداری و آزمون‌های شیمیایی استفاده می‌شود. این روش‌ها به تجربه و تخصص کارشناسان زعفرانی کمک می‌کنند تا کیفیت و رنگ دهی زعفران را تشخیص دهند، در زعفران های صادراتی نیاز به این آزمایش ها و تعیین رنگدهی زعفران است.

زعفران ایران: زعفران ایران به عنوان یکی از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین انواع زعفران در جهان شناخته می‌شود. رنگ زعفران ایران معمولاً قرمز تا نارنجی غنی است. علاوه بر رنگ قوی، زعفران ایران دارای عطر و طعم بسیار مطبوع و قوی است، و زعفران خراسان و قائنات در ایران از بالاترین کیفیت و رنگدهی برخوردار است.

معرفی انواع زعفران

زعفران بر اساس نحوه پاک و خشک کردن به چند دسته تقسیم می شود:

  • زعفران دسته دخترپیچ

رنگدهی زعفران دسته دخترپیچ

  • زعفران پوشال

رنگدهی زعفران پوشال

  • زعفران سرگل

زنگدهی زعفران سرگل

  • زعفران نگین

رنگدهی زعفران نگین

دسته زعفران نگین  چند نوع دارد:

بهترین نوع دسته زعفران از نظر شکل ظاهر و رنگدهی را زعفران نگین تشکیل می دهد که با توجه به نحوه خشک شدن و اندازه قلم ها به چند نوع تبدیل می شود.

  1. زعفران سوپر نگین پرسی (اتویی)
  2. سوپر نگین
  3. شبه نگین

میزان رنگدهی و کروسین انواع زعفران:

  • نگین 240 تا 290 می باشد.
  • سرگل 220 به بالا
  • پوشال 200 تا 220
  • دسته دخترپیچ  بالای 190

مقایسه رنگدهی انواع زعفران

دقیق ترین معیار اندازه گیری رنگدهی زعفران آزمایش شیمیایی زعفران است که میزان رنگدهی ( کروسین ) زعفران را مشخص می کند که در صادرات زعفران یکی از فاکتورهای اصلی قیمت گذاری زعفران به حساب می آید.

رنگدانه های زعفران در حالت عادی زیاد رنگدهی ندارند تا زمانی که قلم زعفران شکسته شود و رنگدانه ها آزاد شود ، به همین دلیل است که زعفران های سرگل که شکسته بیشتری دارند در لحظه اول که با آب ترکیب می شوند به نسبت زعفران های نگین که قلم های درشت تری دارند رنگ بیشتری آزاد می کنند و رنگ زعفران سرگل بیشتر به نظر می آید.

در ویدئوی زیر شما رنگدهی انواع زعفران را در لحظه اول مشاهده می کنید، و همانطور که گفته شد در لحظه اول زعفران هایی که قلم شکسته بیشتری داشتند میزان رنگدهی آن ها به نسبت بیشتر بود.

نکته : هر چه زعفران آسیاب نرم تری  داشته باشد رنگدهی بیشتری خواهد داشت.

بهترین روش دم کردن زعفران برای رنگدهی بیشتر

نحوه دم کردن زعفران هم تاثیر بالایی در میزان رنگدهی زعفران دارد، در گذشته زعفران را پس از آسیاب با آب جوش دم می کردند و رنگدهی آن به نسبت آب سرد بیشتر بود، اما اکنون یک روش به شما معرفی می کنیک که زعفران شما بیشترین رنگدهی را داشته باشد.

دم کردن زعفران با یخ : چند تیکه یخ را در ظرفی بریزید و زعفران های آسیاب شده را روی یخ ها بریزید، تا یخ ها به مرور با دمای محیط آب شود ، زعفران ها به مرور شروع به آزاد کردن رنگ می کنند و در این روش بیشترین رنگدهی زعفران را شاهد خواهیم بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد این روش روی لینک اول پاراگراف کلیک کنید.

پیشنهاد ما : بهترین زعفران برای مصارف خانگی از نظر رنگدهی و قیمت اقتصادی زعفران سرگل می باشد، که با توجه قیمتی که دارد رنگدهی عالی برای آشپزی دارد، و عرف بازار ایران در فروشگاه های سطح کشور همین زعفران سرگل است ، برای خرید زعفران سرگل اصل قائنات با قیمت عمده و همکاری و ارسال رایگان و مستقیم از قائنات روی لینک کلیک کنید.

انتخاب زعفران، بهتر است از تأیید شده‌ها و معتبرترین منابع خرید کنید و از تامین کنندگان معتبر و قابل اعتماد استفاده کنید. همچنین، برای تشخیص اصالت زعفران، می‌توانید به نکاتی مانند قیمت، بو، طعم، شکل و سایر ویژگی‌های زعفران توجه داشته باشید که با یک سرچ ساده در مطالب سایت طلای سرخ می توانید اطلاعات کاملی در مورد زعفران به دست آورید، همچنین سایت طلای سرخ به عنوان یکی از 10 فروشگاه برتر ایران در گوگل به حساب می آید که تمامی مجوزات فروش اینترنتی و نماد اعتماد را دارد و شما می توانید با خیال راحت زعفران اصل قائنات را از سایت سفارش داده و با هزینه ارسال رایگان درب منزل تحویل بگیرید، در ضمن سایت طلای سرخ تمامی محصولات خود را ضمانت مرجوعی بی قید و شرط کرده است.

 

سایت خرید زعفران

 

 

یک فکر در مورد “مقایسه رنگدهی انواع زعفران + فیلم | چه زعفرانی بخرم؟

  1. زهرا شمسی گفت:

    سلام با توجه به این مطلب پیشنهاد شما برای خرید زعفران برای مصرف خانگی و آشپزی زعفران سرگل قائنات است؟

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام با توجه به قیمت و نوع مصرف که خانگی است به صرفه ترین گزینه خرید زعفران زعفران سرگل است.

  2. امیر غلامی گفت:

    جالب بود فیلم رنگدهی زعفران ها

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سپاس از توجهون ، برای خرید زعفران نیاز به اطلاعات کافی در مورد انواع زعفران است که در سایت طلای سرخ به شما کمک می کنیم که زعفران را بیشتر بشناسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *