زعفران را بیشتر بشناسیم

خواص درمانی زعفران

خواص زعفران

  خواص درمانی زعفران – طلای سرخ ایران

خواص دارويي و درماني زعفران توسط بزرگاني چون زكرياي رازي، ابن سينا، ابوريحان بيروني و دانشمندان قرون گذشته مورد بررسي قرار گرفته است و جهت درمان يرقان، تقويت كبد، آرامش اعصاب و تقويت قواي جسمي و جنسي تجوير مي شده است. در پایان این مطلب لینک خرید مرغوب ترین زعفران دنیا از دست کشاورز را برای شما گذاشته ایم.

از دیگر خواص زعفران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. زعفران در تركيب معجون هاي مفيد براي تقويت ذهن و حافظه موثر است و موجب تقويت اعصاب مي گردد.
  2. مصرف شربت و چاي زعفران خستگي را برطرف نموده و نشاط آور مي باشد.
  3. امروزه ثابت شده است ، كروسين (Crocin ) كه يكي از اجزاء قابل استخراج توسط الكل در زعفران مي باشد در درمان بيماري هاي ضعف يادگيردي و حافظه موثر است.
  4. در تحقيقي كه اخيراً در دانشگاه فوكواكای ژاپن انجام گرفته، ثابت شده است كه ضعف يادگيري و حافظه در موش كه توسط الكل ايجاد شده به طور قابل ملاحظه اي در حضور كروسين تقليل مي يابد.
  5. در اين تحقيق مشاهده و نتيجه گيري شده است كه اختلالاتي نظير آلزايمر و پاركينسون كه در ارتباط مستقيم با سيستم اعصاب مركزي مي باشند و موجب بروز ضعف حافظه در بيماري آلزايمر و اختلالات حركتي در بيماري پاركينسون مي شود با تزريق منظم و در مناسب از كروسين استخراج شده از زعفران از بروز اين گونه اختلالات در سنين پيري و كساني كه مستعد اين بيماري به دليل مسايل وراثتي هستند به طور قابل ملاحظه اي جلوگيري مي كند .
  6. زعفران خواص ضد سرطاني داشته و موجب تقويت قلب و معده مي گردد.
خواص زعفران

زعفران طلای سرخ

مهمترین خواص زعفران

زعفران گیاه ضد افسردگی

بر اساس تحقیقات نتیجه گرفته شده است که زعفران دارای خواص ضد افسردگی است و این در حالی است که بر اساس طب سنتی به زعفران خواص فرح بخشی و خنده آوری نیز نسبت داده اند . بر طبق نتایج این تحقیقات استفاده از زعفران در غذا و نوشیدن حداقل یک فنجان چای زعفرانی برای تمدد اعصاب توصیه می شود. همچنین زعفران افزایش دهنده ی تمرکز حواس است و در پیشگیری از آلزایمر و پارکینسون موثر می باشد .

زعفران عامل پیشگیری از کاهش دید در سالخوردگی :

بر اساس تحقیقات مرکز دانشگاهی ایتالیا زعفران در تنظیم کارکرد سلول های بینایی موثر است و سلول های بینایی را در مقابل آسیبها محافظت می کند و از پیشرفت بیماریهای چشم جلوگیری می کند و موجب احیای سلولهای آسیب دیده چشم می شود . زعفران در درمان اختلالات لکه زرد شبکیه که در سنین سالخوردگی ایجاد می شود موثر است . مصرف زعفران در رژیم غذایی از پیشرفت بیماریهای ژنتیک چشم جلوگیری می کند و به همین علت مصرف متعادل آن به سالخوردگان و افراد مبتلا به بیماری های چشم توصیه می شود .

پیشگیری از علائم کم خونی

زعفران می تواند به عنوان یک افزاینده ی انرژی موثر عمل کرده و با افزایش گردش خون متابولیسم بدن را هم بیشتر کند . وجود مقادیر زیادی از آهن در زعفران یعنی این که این گیاه می تواند مقدار گلبول های قرمز خون را افزایش دهد و در نتیجه موجب بیشتر شدن گردش خون و اکسیژن رسانی به سیستم های اندامی برای سوخت و ساز سالم تر و پیشگیری از علائم کم خونی شود

خواص زعفران برای استخوان

از خواص زعفران برای استخوان چه می دانید ؟ بعضی از مواد معدنی و ترکیبات ارگانیک موجود در زعفران ، موجب جذب بیشتر و بهتر مواد مغذی به ویژه کلسیم می شود . با افزایش میزان کلسیمی که بدن ما می تواند از طریق غذا جذب نماید ، شانس بهتری در تقویت تراکم مواد معدنی استخوانمان و در نتیجه پیشگیری از بیماری هایی چون پوکی استخوان از سایر بیماری های مربوط به بالارفتن سن خواهیم داشت .

تسکین درد

تسکین درد یکی دیگر از خواص زعفران ، این داروی طبیعی بشر ، است .ترکیبات متغیر سافرانال موجود در زعفران به عنوان آرام بخش و مسکن برای خیلی از بیماران عمل می کند . این تاثیر آرامش بخش ، می تواند به تسکین درد ، کاهش اضطراب و استرس ، بهبود عادات خواب و به طور کلی آرامش ذهن و جسم کمک کند که همیشه یک اتفاق خوب است .

لطافت و زیبایی پوست با زعفران

در فصل زمستان گاهی پوست افراد خشک و تیره رنگ می شود . شما می توانید برای بازگرداندن لطافت و زیبایی پوست خود از ترکیب زعفران و عسل استفاده کنید . چند رشته زعفران را به یک قاشق عسل اضافه کنید . آنها را با هم ترکیب کنید و به پوست صورت بزنید . بعد از 15 تا 20 دقیقه پوست خود را بشویید .این ماسک را به مدت دو هفته روزی یک بار تکرار کنید . ویژگی آب رسانی عسل و درمان کنندگی زعفران ، گردش خون را در پوست بهبود می بخشد و درخشندگی را به پوست باز می گرداند .

راهنمای خرید زعفران

حال که با اینهمه خواص بینظیر زعفران آشنا شدید باید بدانید که این خواص را فقط می توان در زعفران خالص و اصل یافت ، و با توجه به قیمت بالای این طلای سرخ افراد سودجو دست به تولید زعفران های تقلبی و پخش کردن در بازار زده اند ، باید زعفران اصل را از فروشگاه های معتبر و داری نماد اعتماد خریداری کنید، تا از خواص بیظیر آن بهره مند شوید، مجموعه طلای سرخ قاینات که در در مهد مرغوبترین زعفران دنیا یعنی قائنات فعالیت دارد مرغوبترین زعفران دنیا را مستقیم از دست کشاورز در دستان شما میگذارد، با هزینه ارسال رایگان و ضمانت مرجوعی بی قید و شرط ، همین حالا روی لیینک زیر کلییک کنید و زعفران سرگل یک مثقالی قاینات را که تخفیف خورده خریداری نمایید.

زعفران سرگل قائنات [ 1 مثقال ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *