مطالب سایت

زمان کاشت زرشک |بهترین زمان و کاشت اصولی زرشک+فیلم آموزشی

زمان کاشت زرشک

بهترین زمان کاشت زرشک چه موقع هست ؟

درخت زرشک قرمز بی دانه ، درخچه ای خاردار با ارتفاع دو متر و کم آب است ، منطقه اصلی آن خراسان جنوبی و قائنات است ، زمان برداشت زرشک بسته به سردی و گرمای منطقه از نیمه شهریور آغاز و تا اواخر آبان ماه به طول می انجامد ، و اوج برداشت در شهرستان قائنات اواخر مهر ماه هست که کشاورزان منطقه به برداشت زرشک مشغول  هستند که نحوه برداشت زرشک متفاوت است  همین نحوه برداشت زرشک خشک شده را به دو دسته زرشک پفکی و اناری تقسیم می کند.

زمان کاشت نهال زرشک معمولا از بعد فصل برداشت زرشک یعنی اوایل آذر آغاز و تا اسفند به طول می انجامد ، برای کاشت نهال زرشک اصولی را باید رعایت کنید که درصد خطای شما را به پایین ترین حد برساند اصلی ترین نکته برای به حداقل رساندن خطا این است که نهال زرشک مرغوب و پر ریشه تهیه کنید و از نهال باید تازه باشد و ریشه هوا نخورده باشد، نهال زرشک موجود در سایت طلای سرخ روزانه به میزان سفارش از باغات قاینات جداسازی و همان روز با اتوبوس ارسال می شود ، برای آموزش نحوه کاشت نهال زرشک روی لینک کلیک کنید.

بهترین زمان کاشت نهال زرشک از اوایل آذر ماه تا اواسط اسفند ماه هست ، در ویدئوی زیر نمونه نهال زرشک 1402 مجموعه طلای سرخ را مشاهده می کنید.

و تا پایان اسفند هم کاشت انجام می شود ، ولی به مرور از اواسط اسفند ماه تا پایان اسفند ماه میزان خطای نهال افزایش می یابد.

البته قابل ذکر است که کاشت نهال گلدانی زرشک فروردین تا خرداد در فصل بهار امکان پذیر است که درصد خطا به پایینترین حد خود رسیده و امکان تهیه و پیش خرید نهال زرشک گلدانی در سایت طلای سرخ فراهم است ، برای هماهنگی لازم تماس بگیرید . 09159643959

خرید نهال زرشک قائنات

برای خرید نهال زرشک قائنات روی لینک بالا کلیک کنید ، و وارد صفحه خرید نهال شوید و سفارش خود را ثبت کنید.

کاشت نهال زرشک بصورت ریشه ای از لحاظ اقتصادی خیلی مقرون به صرفه تر از نهال زرشک گلدانی است.

میزان خطای نهال زرشک ریشه لخت نسبت به نهال زرشک گلدانی بیشتر است، و معمولا در فروش نهال زرشک در سایت طلای سرخ حداقل 10 درصد خطا در نظر گرفته می شود.

همچنین چنانچه قصد خرید زرشک اعلا قاینات را دارید می توانید از سایت طلای سرخ که زرشک تولید مجموعه را در سایت می گذارد خریداری کنید، برای خرید زرشک پفکی به قیمت مناسب روی لینک کلیک کنید.

اگر نهال دو ساله باشد و زمان انتقال اواخر آبان تا اوایل آذر باشد در همان سال میوه تولید می‌شود. بعد از کاشت خاک سطحی که آفتاب خورده است را داخل گودال می‌ریزند، در سال اول از کود استفاده نمی‌شود و نباید غرقاب شود و در صورت سله بستن ترک‌ها با خاک پر شود.

زمان کاشت زرشک

فروش نهال زرشک بیدانه در سایت طلای سرخ

برای مشاوره رایگان و تماس با کارشناس کشاورزی مجموعه  اینجا کلیک کنید

یک فکر در مورد “زمان کاشت زرشک |بهترین زمان و کاشت اصولی زرشک+فیلم آموزشی

  1. رستم عباسی گفت:

    سلام ، فروردین ماه برای کاشت نهال زرشک دیره؟

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام بعله زرشک ریشه لخت یا پاجوش حداکثر تا اواخر اسفند زمان کاشت داره ، و الان گذشته ، مگر اینکه نهال زرشک گلدانی سفارش بدین که بزودی در سایت طلای سرخ موجود میشه.

  2. شادمهرآسایی گفت:

    از کجا میتونم نهال خوب تهیه کنم ، درسته که نهال زرشک قائنات بهترین نوعه نهال هست

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      ما در سایت طلای سرخ فروش نهال زرشک و پیاز زعفران را هر سال در زمان کاشت داریم میتونید از همین داخل سایت ثبت سفارش انجام بدین ، و منطقه قائنات به عنوان قطب تولید زرشک دنیا به حساب میاد ، پس بی شک مرغوبترین نهال زرشک از منطقه قاینات خواهد بود.

  3. عبدالله زحمتی گفت:

    سلام منطقه ما کرمانشاه هوا خیلی سرده و یخبندون میشه از این به بعد بنظرتون الان کاشت انجان بدیم یا اسفند، ارسال نهال دارین به غرب کشور

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام دقت داشته باشید که حداقل تا یک هفته بعد از کاشت یخبندان شدیدی نباشد ، اگر سرمای شدید هست زمان کاشت زرشک را موکول کنید به اسفند ماه که هوا گرم تر هست. ارسال از طریق باربری و اتوبوس به سراسر ایران داریم

  4. مهدی اصغری گفت:

    سلام کی باید زرشک بکاریم و کرمان برای کاشت نهال زرشک مناسبه ، و بعد از چند سال میوه میده؟

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام زمان کاشت نهال زرشک از آذر تا اسفند ، در کرمان با توجه به اقلیم گرم و خشک امکان کاشت زرشک فراهم است ، از سال دوم به بعد نوبرانه و از سال چهارم به بعد صرفه اقتصادی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *