زرشک پفکی, زرشک را بیشتر بشناسیم

خرید عمده زرشک پفکی

زرشک پفکی مرغوب

خرید عمده زرشک پفکی

آیا می دانستید در سایت طلای سرخ می توانید علاوه بر اینکه خرید عمده زرشک پفکی و اناری انجام دهید ،زرشک پفکی خود را برای فروش بگذارید؟

زرشک را بیشتر بشناسیم

ابتدا به واژه شناسی زرشک میپردازیم، نام علمی زرشک بربریس (Berberis) می باشد، بربریس از کلمه ای عربی به نام  بربریا اقتباس شده است.  در فارسی  زرشک را زارچ نیز می نامیده اند.خانواده گیاه زرشک  (Barberry Family) درختچه (Bush) یا علف های پایا می باشند.
زرشک نام عمومی حدود ۱۷۵ گونه از درختچه های همیشه سبز خاردار می باشد. زرشک بیشتر بومی آمریکای شمالی و قاره آسیا می باشد. بلندی درختچه زرشک به ۴ متر نیز می رسد.
زرشک خوراکی ایران بربریس ولگاریس  (.Berberis Vulgaris L) نام دارد. میوه زرشک ایرانی بیضوی، قرمز و آبدار می باشد. زرشک ایرانی (زِرشک در ایران با نامهای دیگری چون زرشک پفکی ، زرشک پلویی، زرشک معمولی، زرشک قرمز، زرشک بی دانه و غیره شناخته می شود.) بصورت تازه خور و همچنین خشک شده مورد مصرف دارد. زرشک خشک ایرانی بیشتر به عنوان چاشنی غذاها استفاد میشود.

انواع زرشک خشک

انواع زرشک پفکی، زیرتالاری، اناری

زرشک خشک بی دانه قرمز ایران یا همان زرشک پلویی از لحاظ کیفیت تجاری به دو دسته اصلی طبقه بندی میشود.

زرشک پفکی

زرشک دانه اناری

کیفیت متفاوت دو دسته در شیوه خشک کردن زرشک تازه است.

البته گاهی زرشک دیگری هم از خشک کردن زرشک پفکی به دست می آید به عنوان دسته سومی از زرشک خشک طبقه بندی می شود. زرشک زیرتالاری در واقع مخلوط زرشک پفکی و دانه اناری است و قیمت آن نیز بین قیمت زرشک پفکی و دانه اناری است.

 

قیمت زرشک در بازار تهران

بیش از ۹۵ درصد زرشک (Barberry) ایران و جهان در استان خراسان  جنوبی (South Khorasan) تولید می شود. قاینات(قائنات) به عنوان تولیدکننده اصلی زرشک پفکی و دانه اناری به حساب می آید.

اما سایر شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، شیراز، اصفهان و تبریز از این دو شهر بسیار دور می باشند. از این رو خرید عمده زرشک پفکی و دانه اناری با قیمت و کیفیت مناسب دغدغه بسیاری از خریداران از جمله رستوران داران است.  

در تهران اغلب مشتریان خرید عمده زرشک، این محصول را از بازار تهران یا مولوی خریداری می کنند، که بازاریان مولوی خود باز اغلب زرشک عمده خود را از قاینات و یا مصلی مشهد تهیه می کنند، که باز بار موجود در مصلی مشهد هم اغلب از قاین تامین می شود.

برای اطلاع از قیمت زرشک عمده در بازار قاین درب کارگاه امرور 20 بهمن 1401 اینجا کلیک کنید.

قیمت زرشک در بازار تهران

 

به علت وجود واسطه ها و کرایه حمل بالا، قیمتی که در بازار تهران برای زرشک تعیین می شود نسبت به خرید عمده زرشک در شهرهای خراسان جنوبی  ۱۵-۲۰ درصد گرانتر است. سایت طلای سرخ فقط یک سایت فروشگاهی نیست و در زمینه زرشک و زعفران در پایتخت طلا و یاقوت سرخ جهان( قاینات ) دفتر خرید دارد، شما میتوانید خرید عمده زعفران و زرشک و خشکبار قائنات را مستقیم از شهر قاینات از طریق سایت طلای سرخ خریداری کنید با قیمت بازار قاین ، کافیست از طریق چت آنلاین واتساپ پایین همین صفحه با مدیر فروش در ارتباط باشید ( اسماعیل پور 09159643959)

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *