مطالب سایت

خرید، نگهداری و روش مصرف عناب

نهال عناب بیرجند

در این مطلب سایت طلای سرخ قصد داریم به خرید، نگهداری و روش مصرف عناب بپردازیم.

شایان ذکر است جهت خرید اینترنتی عناب اصل بیرجند می توانید از پایین همین صفحه اقدام کنید.

همچنین شما می توانید برای اطلاع از انواع نهال عناب و فاکتورهای قیمت گذاری انواع عناب اینجا کلیک کنید.

مصرف روزانه فقط و فقط یک عناب نیاز روزانه بدن را به ویتامین C و ویتامین B3 تامین می کند.

عناب خشک و تازه را می توان به عنوان میان وعده میل کرد.

چای عناب به طور گسترده در چین و کره مصرف می شود.

در برخی نقاط جهان ترشی عناب، مارمالاد و آبمیوه عناب تهیه می شود.

خواص عناب برای درمان افسردگی :

  • مصرف عناب استرس و اضطراب را کاهش می دهد، بنابراین در درمان افسردگی موثر است و جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی می باشد.
  • در طب سنتی خوردن میوه عناب و یا نوشیدن چای عناب  بسیا رتوصیه شده است، زیرا روش سالم برای از بین بردن استرس و اضطراب می باشد.
  • عناب یک درمان کننده طبیعی برای گلودرد، سرفه و سرماخوردگی می باشد.
  • میوه عناب سوزش گلو را تسکین می دهد، جالب است بدانید در بسیاری از کشورها داروخانه ها از عناب به عنوان پیشنهاد ویژه درمان گلودرد لستفاده می کنند.

حال که با خواص اعجاب انگیز عناب آشنا شدید ، باید بدانید که بیشترین تولید این میوه در خراسان جنوبی و شهرستان قاینات و بیرجند می باشد، که عناب بیرجند از کیفیت و مزه بهتری نسبت به عناب قاینات می باشد.

فروشگاه طلای سرخ عناب موجود فروشگاه خود را از کشاورزان سیوجان بیرجند(قطب عناب بیرجند) تهیه می یکند، و پس از سورت (از نظر سایز)و در انتها چروک زدایی در بسته بندی های یک کیلویی و نیم کیلویی به فروش میرساند.

در ضمن فصل برداشت عناب تازه نیمه مرداد ماه هست،و تا یک ماه معمولا عناب تازه و نوبرانه موجود می باشد، و در این ایام کشاورزان زیادی در شهر قاینات عناب نوبرانه ، انجیر ، انگور باغ خود را چیده و در محلی جلوی مسجد جامع قاینات بساط می کنند و بفروش می رسانند.

جهت خرید عناب تازه می توانید از طریق چت واتساپ آنلاین پایین همین صفحه هماهنگی ها و مشاوره لازم را دریافت کنید.

عناب تازه

فصل عناب تازه تابستان و مرداد ماه می باشد

عناب تازه را معمولا برای مصرف تازه خوری و نوبرانه خرید می کنند، و به همین خاطر کشاورز ریسک نمیکند که عناب را تازه از درخت بچیند که شاید در بازار فروش برود یا نه، مگر اینکه سفارش داشته باشد.

در ضمن خرید  و ارسال عناب تازه هر چند هنوز سبز باشند از طریق پست توصیه نمی شود ، امکان خراب شدن آن در این گرما زیاد هست، مگر از طریق پست ویژه که خداکثر 2 روز به مقصد برسد.

عناب تازه را معمولا از طریق اتوبوس میفرستیم تا یک روزه به مقصد برسد، و پس از رسیدن به مقصد بهترین روش نگهداری در جای خنک می باشد تا عناب آن تازگی و ترد بودن خود را از دست ندهد.

چناتچه عناب تازه از هر طریقی به دستتان رسیداگر طی 3 یا 4 روز قصد مصرف عناب تازه دارید نگهداری آن در دمای اتاق امکان پذیر است. با نگهداری عناب در یخچال، می توان 2 تا 3 هفته بعد هم آن را مصرف کرد.

عناب تازههنگام خرید عناب تازه حتما انواع سبز و سفت آن را انتخاب کنید، تا دیرتر پلاسیده شود و در یخچال نگهداری کنید، و اگر بیش از مصرف تازه خوری شما می باشد زیر نور آفتاب خشک کنید.

همین عناب تازه را روی درخت میگذارند تا خوب خشک شود و بعد از درخت میچینند و به فروش میرسد.

در ضمن از همین عناب محصولی دیگر نیز بدست می آید که شاید نشنیده باشید، حبه عناب ، آیا تا به حال حبه عناب به گوشتان خورده است ، یا اصلا دیده اید که چه شکلی است ، و آیا تا به حال مصرف کریده اید.

برای آشنایی بیشتر با این محصول به صفحه اصلی حبه عناب وارد شوید.

 عناب خشک ماندگاری زیادی دارد و اگر رطوبت به آن نرسد تا یکسال و شاید بیشتر ماندگاری دارد، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عناب خشک امسالی و زمان برداشت و قیمت آن می توانید به نوشته مخصوص ( شروع فصل برداشت عناب در قائنات) مراجعه کنید

جهت خرید عناب مرغوب از سایت طلای سرخ اینجا کلیک کنید.

عناب خشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *