خشکبار, گردو

در مورد خواص گردو چه می دانید ؟

co86 co86

خواص گردو

مصرف انواع غذاهای گیاهی از انواع مختلف مدت هاست که با کاهش خطر بسیاری از شرایط سلامتی مرتبط با سبک زندگی همراه است.

 

گردو ممکن است مزایایی برای سلامتی استخوان و قلب داشته باشد. 

از جمله مزایای سلامتی گردوها می توان به تقویت سیستم قلبی و عروقی و سلامت استخوان ها، کاهش خطر ابتلا به بیماری کیسه صفرا و درمان صرع اشاره کرد.

 

سلامت قلب

گردو ممکن است سلامت قلب را تقویت کند.

نشان داده شده است که اسیدهای چرب اشباع نشده و غیر اشباع نشده موجود در گردو باعث کاهش کلسترول و تری گلیسیرید LDL (مضر) می شوند.

 

که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش می دهد.

 

یک مطالعه منتشر شده در مجله بریتانیایی تغذیه انگلیس نشان داد که خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب برای کسانی که بیش از چهار بار آجیل در هفته مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که هرگز یا به ندرت آجیل مصرف نمی کنند، کمتر است.

 

کنترل وزن از خواص گردو است

طبق تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه بالینی در آسیا اقیانوس آرام ، مصرف روتین آجیل با استراحت بیشتر با مصرف بیشتر انرژی همراه است.

 

در آزمایشاتی که کاهش وزن را با استفاده از رژیم های غذایی که شامل یا آجیل را شامل می شوند مقایسه کردند، رژیم های غذایی که شامل آجیل در اعتدال بودند کاهش وزن بیشتری نشان دادند.

 

یک مطالعه منتشر شده در ژورنال آمریکایی بالینی تغذیه همچنین نشان داد که زنانی که به ندرت از خوردن آجیل گزارش می کنند، در طی یک دوره 8 ساله، بیشتر از افرادی که دو بار در هفته یا بیشتر از آنها آجیل مصرف می کردند، افزایش وزن بیشتری داشتند.

 

از بین بردن بیماری سنگ کیسه صفرا از خاصیت گردو است

طبق مطالعه دیگری در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر کوله سیستکتومی، عملی برای از بین بردن کیسه صفرا همراه است.

 

در بیش از یک میلیون نفر مستند بیش از 20 سال، زنانی که بیش از 5 اونس آجیل در هفته مصرف می کردند، در مقایسه با زنانی که هر هفته کمتر از 1 اونس آجیل می خورند، خطر کوله سیستکتومی کمتری داشتند.

 

خواص گردوی تازه,مغز گردو

از فواید گردو می توان به سلامت استخوان ها اشاره کرد

گردو منبع خوبی از مواد معدنی مس است. کمبود شدید مس با تراکم کمتر مواد معدنی استخوان و افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان همراه است.

 

پوکی استخوان شرایطی است که استخوانها نازک تر و متراکم تر می شوند و شکستگی و شکستن آنها را آسان تر می کند.

 

تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کمبود حاشیه مس و مزایای احتمالی مکمل های مس برای جلوگیری و مدیریت پوکی استخوان مورد نیاز است.

 

مس همچنین نقش مهمی در نگهداری کلاژن و الاستین، اجزای سازه اصلی بدن دارد.

 

بدون مس كافي، بدن نمي تواند جاي بافت همبند آسيب ديده يا كلاژن سازنده بلوك هاي ساختمان براي استخوان شود. این می تواند به طیف وسیعی از موضوعات از جمله اختلال عملکرد مفصل منجر شود.

 

گردو حاوی مقدار زیادی منگنز است. نشان داده شده است که منگنز در ترکیب با مواد معدنی کلسیم و مس از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

 

منیزیم، یکی دیگر از مواد معدنی موجود در گردو، برای تشکیل استخوان از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا به جذب کلسیم داخل استخوان کمک می کند.

 

در حالی که مکمل های منگنز و مس ممکن است مقادیر مواد معدنی را که می تواند مضر باشد، دریافت این مواد معدنی از طریق رژیم غذایی برای سلامتی استخوان مفید است.

 

صرع

نشان داده شده است كه موشهايي كه كمبود منگنز دارند بيشتر در معرض تشنج هستند.

همچنین به افرادی که مبتلا به صرع هستند سطح منگنز کامل خون پایین تر از افراد فاقد صرع رسیده است، اگرچه تصور نمی شود کمبود منگنز باعث صرع شود.

 

تحقیقات بیشتری در مورد اینکه آیا مکمل منگنز به نفع مبتلایان به صرع خواهد بود، لازم است.

 

فوايد گردو,آشنایی با خواص گردو

 

خرید اینترنتی گردو

در ادامه این مطلب شما پرفروش ترین محصولات که فروشنده ها قرار داده اند را مشاهده میکنید . اگر قصد خرید دارید محصول خود را انتخاب کنید و اگر قصد فروش گردو بصورت عمده یا جزء را دارید با مطالعه اینجا یک فروشنده شوید:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *