مطالب سایت, زعفران را بیشتر بشناسیم

قیمت خرید گل زعفران قائنات

گل زعفران

قیمت روزانه گل زعفران 1402

امروز 29 مهر 1402 و تقریبا فصل برداشت آغاز شده و کمتر از یک هفته  مانده به پیک اصلی برداشت گل زعفران ( اوایل آبان ) ، مجموعه طلای سرخ طبق روال سال گذشته قیمت روز گل زعفران خراسان و قائنات را اعلام کرده که در پایین این صفحه می توانید قیمت گل زعفران سال 1401 را با قیمت امسال 1402( لینک عنوان بالا) با هم مقایسه کنید.

این مطلب در سال 1401 نوشته و اکنون ویرایش شده است شما می توانید با مطالعه این مطلب و سپس با کلیک بر روی عنوان این مطلب( قیمت روزانه گل زعفران 1402) قیمت گل زعفران 1401 را با قیمت گل زعفران 1402 مقایسه کنید.

قیمت گل زعفران در فصل برداشت 1402

قیمت گل زعفران از اولین روز برداشت تقریبا 12 مهر کیلویی 1.500 معامله شد که قیمتی فضایی و برای تست دستگاه های خشک کن زعفران بود و و به مرور قیمت تا 1 میلیون رسید و در 19 مهر 1402 با برداشت بالاتری مواجه شدند کشاورزان و یک من گل زعفران تا 2 میلیون معامله شد یعنی کیلویی 650 هزار تومان این مطلب از سال گذشته در سایت طلای سرخ منتشر شده است و ویرایش می شود در فصل برداشت ، شما می توانید برای اطلاعات دقیق از بازار گل زعفران و قیمت زعفران امسالی روی لینک عنوان این مطلب کلیک کنید و وارد صفحه قیمت روز گل زعفران شوید.

 

مقایسه قیمت گل زعفران سال 1402 با سال گذشته ( 1401 )

​در سال 1402 که از نیمه مهر برداشت شروع شده و تا به امروز که اول آبان ماه هست به طور میانگین بخواهیم قیمت اعلام کنیم قیمت هر من گل زعفران 1.500 و قیمت هر کیلو گل 500 هزار تومان بوده است ، و قیمت گل از 1.500 پایین تر نیامده است این در حالی هست که کاهش تولید تا به امروز به نسبت سال گذشته به وضوح دیده می شود، شما می توانید برای اطلاع از قیمت ساعتی و روزانه دقیق امروز 8 آبان اصلی ترین شهرهای تولید کننده زعفران ( تربت حیدریه – تایباد – فاروج – قائنات – ریزه – سرایان – نیشایور و وامنان و …) روی لینک عنوان این مطلب کلیک کنید.

در ابتدای فصل یعنی از نیمه مهر تا اوایل آبان که هنوز برداشت گل به اوج خود نرسیده بود هر یک کیلو زعفران تا 800 هزار تومان معامله می شد اما باید دز نظر داشت که قیمت اصلی زعفران و گل زعفران از پیک برداشت زعفران یعنی اول آبان مشخص می شود( همان طور که در سال گذشته 1401 از 5 آبان قیمت گل و زعفران کاهشی شد و قیمت گل تا 300 هزار تومان و کمتر هم رسید ).

قیمت خرید گل زعفران 16 آبان 1401 ( اوج برداشت سال 1401)

قیمت هر کیلو گل زعفران —– 300 تا 350 هزار تومان

قیمت هر من گل زعفران  —– 900 تا 1.050 هزار تومان (هر من 3کیلو)

نوشته یک ماه قبل از برداشت 1401 یعنی شهریور ماه : ( در صورتی که تا یک ماه پیش برای تعیین قطعی قیمت خرید گل زعفران 1401 نمی توانست نظر قاطعی داد، که از مهمترین دلایل تعیین قیمت گل زعفران بحث تولید می باشد و قطعا اگر تولید بالایی امسال شاهد باشیم ،قیمت گل زعفران و خود زعفران به طبع کاهشی خواهد بود.)

و اما امروز شاهد کاهش قیمت گل زعفران و قیمت زعفران هستیم ، و تنها دلیل آن هم  افزایش تولید است ، که باعث کاهشی شدن قیمت گردیده است.

خرید گل زعفران

با توجه به سخنانی که در جلسه کمیته قیمت گذاری زعفران در سال 1401 انجام شد و قیمت خرید حمایتی دولت از کشاورز 41 میلیون و 250 هزار تومان اعلام شد (لینک مطلب اعلام قیمت حمایتی زعفران در سایت طلای سرخ) که زعفران نگین با این قیمت اعلام شده و با یک حساب کتاب سرانگشتی می توان بر اساس همین گفته و قیمت نرخ گل زعفران را تا حدودی بدست آورد.

برای اطلاع از بازارهای گل زعفران شهرهای مختلف به مطلبی که در سایت طلای سرخ منتشر شده است لینک پیدا کنید، تا نزدیک ترین بازار گل منطقه را پسدا کنید.

محاسبه نرخ گل زعفران در سال زراعی پیش رو :

قیمت گل زعفران 1401

قیمت گل زعفران

با توجه به اینکه هر کیلو گل زعفران حداقل 3 مثقال زعفران (13.8گرم) جواب دهد و هر گرم 41.250هزار تومان باشد(طبق قیمت مصوب شده) قیمت خرید گل زعفران حداقل به ارزش 550هزار تومان باید برسد. (سال 1401)

که البته این قیمت دقیق نیست و نرخ زعفرانی که مصوب شده است با توجه به براورد هزینه های چیدن گل و پاک شدن آن محاسبه شده است، اما همانطور که گفته شده مهمترین عامل تعیین کننده قیمت گل زعفران میزان تولید است.

ویدئویی از برداشت گل زعفران در پایتخت طلای سرخ جهان قائنات 

با توجه به پیش بینی کاهش 30 درصدی تولید زعفران امکان اینکه قیمت بالاتری هم برود هست ، همانند سال گذشته که تا 700 هزار تومان گل زعفران خرید و فروش می شد، و بسیاری از شرکت های بزرگ با تبلیغات گسترده در فضای مجازی و سایت های خبری اعلام کرده اند که محصول کشاورزان را به قیمت 650 هزار تومان پیش خرید می کنند و این نشان از کاهش تولید و افزایش قیمت زعفران می باشد.

ویرایش نوشته قیمت گل زعفران در آبان 1401

افزایش تولید زعفران 1401

قیمت خرید گل زعفران 1401

(نوشته آبان 1401 ) با توجه به اینکه این نوشته در حدود یک ماه پیش نوشته شده بود و در آن زمان همه گفته ها و شواهد نشان از کمبود گل زعفران و افزایش قیمت بود،اما امروز که به اوج برداشت زعفران در شهرهای بزرگ زعفران خیز می شویم شاهد افزایش تولید هستیم و کشاورز بالاجبار به علت نبود نیروی کار و پاکرد اقدام به فروش گل زعفران خود به قیمت پایین نموده است.

پی نوشت 18 مهر 1402

از 10 مهر  تقریبا خبر آمدن گل زعفران بود که هر کیلو گل زعفران به قیمت 1.500 معامله شده است، و اما امروز پس از گذشت 8 روز قیمت گل زعفران به 830 رسیده تقریبا نصف قیمت ، و با توجه به اعلام قیمت بالای زعفران تا مرز 80 میلیون و پیش بینی کاهش 50 درصدی تولید گل زعفران بازار زعفران و گل زعفران را چون کلافی سردرگم کرده است و هیچکس نمی داند چه در انتظار این فصل آشفته زعفران است ، سال پیش هم دقیقا همین حرف و حدیثها بود که کاهش تولید هست و خیلی ها بر اساس همین اخبار زعفران انبار کردند که گران شود اما از نیمه آبان به یک باره ورق برگشت و میزان برداشت به یکبار بالا رفت و قیمت زعفران تا 26 میلیون ریزش کرد و خیلی ها را آنچنان نقره داغ کرد که امسال دست به عصا تر وارد بازار می شوند.

برای اطلاع از اخبار روز گل زعفران و زعفران  1402 روی لینک عنوان این مقاله کلیک کنید تا به صفحه اعلام قیمت روزانه گل زعفران و زعفران در مهر و آبان 1402 وارد شوید و از اخبار لحظه ای بازار مطلع شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *