زرشک را بیشتر بشناسیم

خرید پستی زرشک

122149 1 122149 1

خرید پستی زرشک

 

با توجه به اینکه بیش از ۲۵ درصد داروهایی که در دنیا ساخته و استفاده می شوند ازگیاهان به دست آمده اند،بنابراین ما با منابع غنی داروهای گیاهی و خوراکی که در اطراف داریم می تونیم به نوعی حکیم جسم خود باشیم.

در این مقاله می خواهیم درباره ی زرشک و خواص آن برایتان شرح دهیم.پس با ما باشید تا اطلاعات جالبی در مورد زرشک به دست آورید.

شاید باورتان نشود ولی این میوه کوچک  همزمان با اینکه به سلامت تن و بدن کمک میکند، روده و جوارح داخلی را نیز پاکسازی کرده و به تنظیم وزن و رهایی از سرطان ها و دیابت هم کمک می کند.

آب زرشک جزو نوشیدنی های خوشمزه و پرخاصیت است همچنین زرشک پلو با مرغ یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است.

برگ درخت زرشک دارای ویتامین c زیادی بوده که دم کرده آن برای درد گلو و آنژین ها (درد) بسیار نفیذ می باشد، برای شستشوی چشم و پوست می توانید ریشه درخت را بجوشانید .

 

مصرف زرشک

اکثراً بصورت کم و زیاد از خواص زرشک مطلعیم و به عنوان یک جز از سبد غذایی مان از این گیاه مفید استفاده میکنیم، علاه بر استفاده شخصی ،استفاده های صنعتی، خوراکی و دارویی نیز از زرشک می شود، از زرشک خوراکی های متنوعی تهیه می شود، نوشیدنی های جذاب و خوشمزه را مدیون زرشک این میوه پر از برکت هستیم.

خاصیت پاکسازی سموم و خون سازی زرشک و بسیاری فواید دیگر، آن را تبدیل به شاه میوه کرده، کنترل چربی و قند خون، تنظیم چربی ها و تناسب اندام، مبارزه با بیماری های قلبی عروقی، ترکیبات گیاهی و آلکالوئیدی خاص، درمان اسهال و انواع سندرم ها، تاثیرات ضد سرطانی و خواص جوانسازی و پاکسازی پوست همگی گوشه ای از فواید این میوه ی شگفت انگیز است.

 

 خواص مفید زرشک

خواص زرشک

مواد مغذی زرشک

زرشک بسیار مغذی، سرشار از فیبر، کربوهیدرات و چندین ویتامین و مواد معدنی می باشد، زرشک در واقع  آنتی اکسیدانی قوی بوده که با ویتامین c موجود در خود از سرطان و بیماریهای قلبی پیشگیری می کند.

زرشک حاوی مواد معدنی از جمله: روی، منگنز و مس می باشد که همگی در پیشگیری و جلوگیری از انواع بیماریها نقش مهمی دارند، رنگ قرمز زرشک به دلیل ماده ای به نام آنتوسیانین است که دارای رنگدانه های قوی گیاهی می باشد که نقش مهمی در سلامت مغز و تقویت عملکرد قلب دارد.

برای سفارش زرشک به صورتی پستی اینجا را کلیک کنید

خرید پستی زرشک

 

ترکیبات گیاهی زرشک

بربرین یک ترکیب گیاهی بی نظیر است که چندین سود و فایده برای سلامتی بدن دارد، بربرین از خونواده ی آلکالوئیدهاست که همگی خاصیت درمانی دارن و بخاطر تاثیرات درمانی شان معروف می باشند،زرشک دارای این ترکیب گیاهی بی نظیر (بربرین)بوده که مطالعات نشون داده اند این ماده نوعی  آنتی اکسیدان قوی است که از آسیب های سلولی ناشی از واکنش رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

 

 کنترل و تنظیم قند خون (دیابت)

زرشک توانایی کنترل دیابت را دارد،طبق تحقیقات بربرین موجود در زرشک چگونگی پاسخ سلولهای بدن به انسولین رو بهبود می بخشد که این کار به کنترل قند خون کمک بزرگی می کند.

طی تحقیق و مطالعه هشت هفته ای بر روی سی نفر انسان که دچار دیابت نوع دو بودند،مشخص شد، افرادی که روزانه دو میلی گرم عصاره ی زرشک خشک مصرف می کردند،به دلیل کاهش هموگلوبین، قند خون این افراد به صورت قابل توجهی پایین بوده است.

طبع زرشک

میوه زرشک دارای طبع سرد است و حکمای طب سنتی آن را میوه ای باخاصیت قابض می دانند که تقویت کننده ی معده، کبد و قلب می باشد.افرادی که طبعشان گرم و تر می باشد می توانند خیلی راحت از زرشک و اشکال مختلف آن استفاده کنند.

 

zereshk rasekhoon net zereshk rasekhoon net

 

 ریشه و ساقه زرشک

کسانی که مدام دچار یبوست هستند می توانند از دم کرده مخلوطی از ریشه و پوست ساقه زرشک روزانه یک لیوان استفاده نمایند تا یبوست شان رفع گردد. برای رفع یبوست حدود  6 لیوان آب در روز مصرف کنید،شما میتوانید برای بهبود یبوست سه لیوان از مصرف آبتان را با جوشانده ی زرشک جایگزین کنید.

خرید پستی زرشک

 

جوشانده ریشه زرشک

سوء هاضمه بیماری است که روی عملکرد معده و روده تاثیر می گذارد، خوردن دم کرده ی برگ زرشک و همچنین خوردن آب زرشک باعث تقویت روده و معده شده و عملکرد آن را بهبود می بخشد، در واقع مصرف ریشه و ساقه زرشک باعث منظم شدن  اعمال دستگاه گوارش می شود.

 

خرید عمده زرشک

زرشک

شما می توانید با خرید اینترنتی زرشک به صورت عمده یا جزئی، طبق نیاز خود، خیلی سریع تر از روش های حضوری، به خرید مورد نظر دست پیدا کنید.

برای خرید زرشک پفکی و دانه اناری با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *