زعفران را بیشتر بشناسیم

فواید زعفران برای مردان

saffron advantages for men pic2 saffron advantages for men pic2

فواید زعفران برای مردان

در مورد خواص زعفران برای زنان و بدن به طور کلی و به دفعات در مقالات گذشته مطالبی را ذکر کردیم و این بار بر روی خواص اختصاصی زعفران برای مردان با تکیه بر مطالب علمی روز دنیا تمرکز خواهیم کرد.

برای خرید زعفران اصل قاینات به شرط کیفیت و مستقیم از کشاورز به صورت عمده یا جزئی به صفحه خرید زعفران سایت طلای سرخ مراجعه نمایید.

زعفران دارای دو نوع خواص عمومی و اختصاصی می باشد که در ادامه آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

خواص عمومی زعفران

خواص زعفران

 

زعفران به دلیل دارا بودن مواد آنتی‌اکسیدانی می‌تواند نقش مهمی را در سلامت عمومی بدن و جلوگیری از بیماری‌های مختلف ایفا کند. گذشته از نقش درمانی زعفران می‌توانیم به تحریک‌کنندگی و ایجاد نشاط آن در فرد اشاره کنیم.

همچنین طبق تحقیقات، تاثیر زعفران بر میزان اشتها و کاهش وزن نیز ثابت شده است. لازم به ذکر است که بسیاری از داروهای موجود برای لاغری بر پایه مواد مخدر هستند و در مقابل کاهش وزن و اشتهایی که برای شما به ارمغان می‌‌آورند سلامت شما را تهدید می‌کنند. اما زعفران می‌تواند شما را در راه کاهش وزن همراهی کند و عوارض جانبی به خصوصی را نیز به شما تحمیل نکند.

ضد سرطان

یکی از اصلی‌ترین عوامل سرطان‌ در انسان ، رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن می‌باشد. رادیکال‌های آزاد به واسطه عادت‌های غلط انسانی در غذاخوردن و تحرک و برخی از اشعه‌های نورانی مانند فرابنفش به وجود می‌آیند.

پس در بدن ما به صورت مداوم رادیکال‌های آزاد که عامل اصلی ایجاد سرطان هستند به وجود می‌آیند. اما بدن ما نیز در این بین راهکار‌هایی برای دفاع ازخودش دارد و یکی از اصلی‌ترین این راهکارها مواد آنتی‌اکسیدان می‌باشد.

آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند در بدن تولید شده و یا از خارج از بدن به واسطه غذا به بدن وارد شوند. زعفران یکی از موارد خوراکی است که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست و نقش مهمی را در جلوگیری از سرطان‌هایی مانند پوست، مغز استخوان، پروستات، ریه، سینه و دهانه رحم ایفا می‌کند.

 سلامت قلبی

یکی از اصلی‌ترین مسائل تهدید کننده سلامت قلب در مردان رسوب چربی‌های مضر در عروق خونی تغذیه‌کننده قلب و کاهش اکسیژن رسانی به قلب و در نهایت سکته‌قلبی ناشی از هایپو‌اکسی است.

یکی از دلایل اصلی رسوب چربی‌‌های مضر در عروق خونی وجود رادیکال‌های آزاد در بدن است و همان‌طور که عرض کردیم اصلی‌ترین راه مبارزه با رادیکال‌های آزاد مواد آنتی‌اکسیدانی هستند.

 

خواص اختصاصی زعفران برای مردان

 

خواص زعفران برای مردانپس از پرداختن به خواص عمومی زعفران برای مردان حال می خواهیم با تکیه بر مقالات علمی منتشر شده به برخی از خواص اختصاصی زعفران برای مردان بپردازیم.

 

مشکل زود انزالی

در بسیاری از مردان به دلیل استرس روحی، سطح هورمون تستوسترون کاهش می‌یابد. به همین دلیل مردان ممکن است دچار مشکل زود انزالی شوند. در چنین شرایطی با مصرف زعفران می‌توان با کاهش استرس روحی مشکل زود انزالی را کاهش داد. مصرف زعفران برای رفع مشکل زود انزالی مفید می­باشد.

 کاهش عوارض جنسی

یکی از مشکلات مهم امروز مردان و زنان اختلالات جنسی ناشی از مصرف داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین می‌باشد. این دارو اثر خوبی در کنترل افسردگی ماژور دارد اما عوارض جانبی نیز به همراه دارد که ممکن است برای فرد بسیار ناخوشایند باشد. گاهی عملکرد این دارو منجر به عوارض جانبی گسترده‌ای همچون اختلالات جنسی می‌شود.

مکانیسم اصلی این دارو برای کنترل افسردگی مهار بازجذب سروتونین در پایانه‌های عصبی است. این موضوع منجر به حفظ سروتونین در پایانه‌های عصبی و ایجاد حس نشاط و سرزندگی می‌شود و این موضوع می‌تواند در کنترل افسردگی ماژور بسیار موثر باشد.

در یک مطالعه جامع بر روی تعدادی از افراد دارای افسردگی ماژور که در اثر مصرف دارو دچار اختلالات جنسی شده بودند نشان داده شد که مصرف روزانه ۳۰ میلی‌گرم زعفران می‌تواند اثرات مثبت قابل توجهی در تقویت عملکرد جنسی آن‌ها داشته باشد.

 زعفران و ناباروری

یکی از عوامل اصلی ناباروی اختلال در اسپرم‌های مردان است و افزایش کیفیت یا تعداد اسپر‌م مردان یکی از راه‌های اصلی درمان ناباروری در مردان به شمار می‌آید.

محققان در یک مطالعه جامع علمی مبنی بر تاثیر زعفران در ناباروری مردان، دریافتند که زعفران اثر مثبتی بر روی ریخت‌شناسی و تحرک اسپرم‌ها در مردان نابارور دارند اما منجر به افزایش تعداد اسپرم‌های مردان نمی‌شوند. این افزایش کیفیت اسپرم‌ها منجر به بهبود قابل توجهی در روند درمان ناباروی می‌شود.

در این مطالعه که بر روی ۵۲ بیماری انجام شد بهبود قابل توجهی در معیارهای بررسی توانایی جنسی افرادی که ۳ بار در هفته ۵۰ میلی‌گرم زعفران حل شده در شیر را به مدت سه ماه مصرف کردند نشان داده شد.

 زعفران و اختلالات نعوظ

یکی از اختلالات شایع و مهم در مردان اختلالات نعوظ است که نقش به سزایی در باروری و همچنین کیفیت زندگی آن‌ها دارد. این اختلال از آن جهت حائز اهمیت است که در بیشتر موارد به دلیل حجب و حیای موجود در کشور ما پنهان می‌شود و فرد را دچار مشکلات روحی عدیده‌ای می‌کند.

در تحقیقات مبنی بر اثر زعفران بر درمان اختلالات نعوظ مردان نشان داده شد که زعفران می‌تواند با افزایش میزان گردش خون و اثرات مثبت و بر بافت اندام‌های تناسلی در روند بهبود و کنترل این اختلال تاثیر مثبتی داشته باشد.

افزایش قدرت جنسی

استفاده از زعفران می‌تواند قدرت و میل جنسی را در مردان افزایش دهد. به دلیل استرس و افسردگی، میل جنسی مردان کاهش می‌یابد و به همین دلیل زندگی جنسی آنها شروع به بدتر شدن می‌کند. برای جلوگیری از این حالت می‌توانید زعفران مصرف کنید. مصرف زعفران باعث رفع بروز مشکلاتی مانند افسردگی و استرس می‌شود. همچنین در افزایش کیفیت و تعداد اسپرم موثر است.

نکات مهم پایانی:

مواردی که ذکر کردیم قسمت کوچکی از خواص زعفران برای مردان بود و هنوز بسیاری از خواص این گیاه معجزه آسا شناخته نشده است.طبق تحقیقات بالینی معتبر اساتید بر روی خواص زعفران برای مردان و به خصوص خواص زعفران برای بهبود اختلالات جنسی در مردان مصرف زعفران ۳۰ میلی‌گرم در روز برای یک دوره یک‌ماهه می‌تواند بسیار مفید باشد.

مصرف بیش از حد زعفران ممکن است برای سلامتی شخص مضر باشد و منجر به عوارض جانبی شود. زعفران را همیشه و به میزان معتدل مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *