مطالب سایت, زعفران را بیشتر بشناسیم

در کدام شهرهای ایران نمی توان زعفران کاشت !؟

گل زعفران

آیا تمام مناطق ایران قابلیت کشت زعفران را دارد؟

زعفران ( طلای سرخ ایران ) و گران بهاترین ادویه جهان است ، بیشترین میزان تولید آن در کشورمان ایران( 90% ) است، ایران به دلیل آب و هوای مساعدی که دارد به عنوان یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق دنیا به حساب می آید، و همین امر باعث شده که زعفران در اکثر مناطق ایران به خوبی رشد کند.

دوره رشد زعفران

رشد پیاز زعفران

smart

دوره رشد زعفران در فصل زمستان و پاییز و دوره خواب زعفران در فصل تابستان است.( زمان کاشت و جابجایی پیاز زعفران)

زعفران در مناطق نیمه گرمسیر که تابستان های گرم  و خشک و بدون رطوبت و زمستان های متعال دارند بهترین عملکرد را دارد ، با توجه به این خصوصیات که گفته شد، مناطقی که زمستان بسیار سرد دارد باعث کند شدن رشد زعفران و همچنین اگر میزان بارندگی در تابستان زیاد باشد باعث آسیب و قارچی شدن پیاز می گردد.

مناطقی که زعفران بهترین عملکرد و گل دهی را دارد

با این تفاسیر استان های میانه و شرق ایران بهترین عملکرد را خواهند داشت شهرهای مثل ( خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، کرمان ، یزد، اصفهان ، فارس ، همدان و سمنان و سایر شهرها…)

مرغوب ترین زعفران دنیا را کدام شهر دارد

قاینات پایتخت طلای سرخ جهان

با توجه با آزمایشات به عمل آمده از نظر کیفی و مرغوبیت زعفران منطقه قائنات بهترین زعفران دنیا ، و از نظر کمیت و میزان تولید تربت حیدریه رتبه یک جهان را دارد.

برای خرید زعفران اصل قائنات مستقیم از کشاورز روی لینک کلیک کنید.

در کدام شهرها و استان ها نمی توان زعفران کاشت؟

در شهرهای شمالی و جنوبی کشور که تابستان های پر بارندگی و شرجی دارند و مناطقی که زمستان های بسیار سرد و یخبندان های طولانی مدت دارند کشت زعفران توصیه نمی شود، شهرهایی مثل : ( مازندران ، گلستان ، گیلان ، بوشهر و هرمزگان و … )

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *