مطالب سایت

سلام به طلای سرخ 60 میلیونی به زودی …

قیمت طلای سرخ

پیش بینی افزایش قیمت زعفران بالای 60 میلیون …!

امروز 4 آذر 1402 شاهد افزایش قیمت طلای سرخ  (زعفران ) بودیم و اکثر گواهی سپرده های زعفران و قراردادهای آتی زعفران صف خرید و هستند. و برای انبارهای زعفران حدود 143 کیلو گرم خروج ثبت شده است و موجودی انبار حدودا 17.929 کیلو گرم است.

در بورس زعفران چه خبر است ؟

قیمت طلای سرخ

حرکات قیمت بورس قطعا نشانگر حرکات بازار نقدی در حال و آینده خواهد بود ، اما سوال این است که بازار ادامه دار خواهد بود و روند صعودی خواهد بود؟

در تصویر بالا نمودار روزانه نماد نگین شرکت طلای سرخ در بورس را مشاهده می کنید ، کف حمایتی مهم در محدوده 53 میلیون و 500تا 53 میلیون و 200 خواهد بود ، این محدوده برای خرید عالی است، هر چند احتمال برگشت قیمت به این محدود کم است.

مقاومت مهم فعلی نگین طلای سرخ محدوده 56میلیون و 600 الی 57 میلیون است که بارها به آن برخورد کرده و باز اندکی اصلاح رخ داده است.

چنانچه قیمت محدوده 57 میلیون را بشکند و یک روز کامل در آن باقی بماند محدوده صعودی و مقاومتی بعدی یعنی 60 میلیون تومان با حد ضرر 55 میلیون در دسترس خواهد بود.

فعلا روی چارت نشانه ای از نزولی شدن قیمت ها نیست و بازار روند صعودی دارد چنانچه روند تغییر کرد حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

قیمت روز زعفران

قیمت زعفران

با توجه به سبز پوش بودن تمام گواهی های نماد زعفران در بورس افزایش قیمت را در بازار فیزیکی نیز شاهد بودیم تا جایی که امروز 4 آذر 1402 :

  • قیمت زعفران نگین سوپر اتویی رویال : 68 میلیون
  • نگین سوپر : 62 تا 64 میلیون
  • نگین طبیعی : 60 میلیون
  • نگین بورسی : 55.700 تا 56.800
  • پوشال پرسی : 56 میلیون
  • دسته دخترپیچ : 47 میلیون

برای اطلاع از قیمت روزانه و دقیق بازار سنتی زعفران مشهد و بورس زعفران روی لینک بالا کلیک کنید.

پیش بینی قیمت زعفران 

پیش بینی افزایش قیمت زعفران را همه متصور هستند ، اما اینکه چه موقع این افزایش قیمت صورت می گیرد و تا کجا افزایش قیمت پیدا خواهد کرد مهم است ، که واقعا پیش گویی در مورد آن سخت است.

در حال حاضر کشاورزان به میزان نیاز خود به نقدینگی زعفران به بازار داده اند و اغلب زعفران به بازار آورده شده توسط پایگاه های زعفران و فراوری کنندگان بوده است، و این عرضه زعفران به بازار معمولا هر ساله تا پایان آذر و حتی دی ماه هم ادامه دارد.

احتمال افزایش قیمت زعفران هر سال ابتدای سال میلادی و تعطیلات کشور چین ، و نوسان و افزایش قیمت بعدی قبل عید در بازار داخلی ایران و افزایش بعدی در خرداد  و تیر ماه هر سال اتفاق می افتد.

در مقاله ای به پیش بینی قیمت زعفران با توجه به اطلاعات و تجربیات سال قبل پرداخته ایم که با کلیک بر روی لینک بالا وارد صفحه مطلب می شوید.

آیا قیمت زعفران تا سال جدید ( 1403 ) افزایش دارد؟

بسیاری از بازاریان و افراد فعال در بورس زعفران و امسال به خصوص خانگی ها به سرمایه گذاری زعفران روی آورده اند ، و چه به صورت فیزیکی و یا نماد آن را در بورس خریداری کرده اند و منتظر افزایش قیمت حداقل 30 تا 50 درصد زعفران تا قبل عید هستند که زعفران به قیمت بالای 80 میلیون برسد.

اما نظر تحلیل گران برای عید زیاد مثبت نیست و بیشتر رو بلند مدت و حداقل تابستان سال بعد افزایش قیمت را متصور هستند،

البته که کاهش تولید مسلما روی افزایش قیمت تاثیر گذار خواهد بود ، اما مهمترین عامل عرضه و تقاضا هست.

قیمت دلار و رفع تعهدات ارزی صادرات که همه را باید در نظر گرفت . اما افزایش قیمت قطعا قدرت خرید را پایین خواهد آورد و شاید این خود مانعی برای افزای قیمت زیاد برای بازار داخل به حساب بیاید.

خوشحال می شویم شما هم نظرات خود را در این خصوص زیر همین مطلب به اشتراک بگذارید.

 

یک فکر در مورد “سلام به طلای سرخ 60 میلیونی به زودی …

  1. زهرا تقیزاده گفت:

    سلام ممنون از اطلاع رسانی و سایت خوبتون ، بنظرتون قیمت زعفران نگین بورس در ماه آینده چطور پیش بینی میشه ؟ آیا به 65 میرسه ؟

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام و تشکر از توجهتون ، نمی توان قیمت و زمان افزایش قیمت دقیقی تعیین کرد برای زعفران ، اما با توجه به چارت در حال حاضر قیمت ها رنج خواهد بود ، باید ببینیم با اعلام میزان صادرات زعفران آبان ماه و اعلام قیمت گواهی نو بازار به چه سمتی کشیده خواهد شد.

  2. حاجی عربزاده گفت:

    خواهشا مردم ره به چاه نندازین ، کو طلای سرخ مقاومت 58 رو رد کنه که برسه به 60، احتیاط کنید دوستان محدوده 57 و 58 نگین کهنه خطرناکه ، بزار نگین کهنه بورسی الان 56 تا 58 به سختی معامله میشه ، التماس تفکر

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      با عرض سلام و تشکر از کامنت به جا و دقیقی که فرستادید ، ما تشویق به خرید یا فروش نکردیم فقط تیتری که امروز در فضای مجازی زیاد وایرال شده بود و مختصر توضیحی درباره بازار زعفران به اشتراک گذاشتیم

  3. فرهاد یزدان پناه گفت:

    امسال زعفرون خیلی کم بوده قیمت باید بالای 100 بره تا کشاورز به سود برسه با این هزینه ها

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      با سلام درسته زعفران هنوز به جایگاه اصلی خودش نرسیده ، و این نیازمند یک راه حل اساسی هست ، و افزایش قیمت زعفران مستلزم عوامل زیادی چون عرضه و تقاضا ، رفع موانع صادرات ، نقدینگی و میزان تولید هست ، که امسال شاهد کاهش تولید 40 تا 60 درصدی تولید زعفران در خراسان بودیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *