مطالب سایت

شروع فصل برداشت عناب در قائنات { شهریور 1402 }

برداشت عناب

فصل برداشت و فروش عناب تازه چه موقع است؟

فصل برداشت عناب خشک با برداشت تازه یک ماه فاصله دارد ، معمولا عناب تازه را در اوایل مرداد می چینند و هنوز مقداری سبز است ، اما برداشت عناب خشک شهریور است و باید عناب روی درخت خشک شود ، امسال به دلیل گرمای زیاد هوا عناب ها زودتر قرمز شده و برداشت می شوند.

امروز 28 تیر 1402 و در مناطق گرمسیر قائنات مثل زیرکوه قائنات شاهد شروع فصل برداشت عناب هستیم، گرچه هنوز عناب ها سبز هست اما عناب تازه هر چه سبز تر باشد ماندگاری بیشتر دارد و  به مرور قرمز می شود ،بزرگترین تولید کننده عناب ایران خراسان جنوبی (بیرجند ، قائنات )می باشد ، ایران به دلیل آب و هوای مساعدی که دارد در بیشتر مناطق کشور عناب کشت می شود ، البته بهتر است بگوییم که درخت عناب سازگاری بالایی دارد و بیشتر در مناطق گرمسیر شاهد میوه مرغوب تری هستیم، در ادامه به خواص درمانی عناب می پردازیم، در پایان مطلب لینک خرید عناب ارگانیک و امسالی گذاشته شده است.

عناب خشک

فصل کاشت نهال عناب از اواخر آبان ماه شروع می شود و در بعضی مناطق تا فروردین ماه هم فرصت کاشت می باشد، نهال عناب خود چند نوع می باشد که در مقاله ای مجزا بطور کامل به آن پرداخته ایم ، برای مشاهده مقاله اینجا کلیک کنید.

عناب ها در منطقه خراسان جنوبی معمولا در بعضی مناطق از اوایل مرداد ماه بصورت دستچین شده و تازه خوری برداشت می شوند، این عناب ها هنوز بصورت کامل رسیده نیست و معمولا دو رنگ (سبز و قرمز )می باشد، عناب ها یا بصورت تازه از درخت چیده می شوند و یا هم روی درخت می مانند تا بخوبی خشک شوند ، که عنابی که هم اکنون در منطقه قائنات در حال برداشت هستند در شهریور ماه عناب خشک می باشد، البته این برداشت فقط مربوط به مناطق بسیار گرم می باشد و در همین منطقه قائنات مناطق سردسیرتر هست که هنوز عناب آن سبز می باشد.

عناب خشک امسالی معمولا از اوایل مهر ماه به بازار عرضه می گردد، و سایت طلای سرخ با تامین عناب مجموعه، از کشاورز و سورت از نظر سایز و چروک زدایی عناب های موجود را به چند رنج قیمتی تقسیم می کند، که از اوایل مهر ماه این محصولات در سایت گذاشته خواهد شد.

همچنین مجموعه طلای سرخ در فصل برداشت یعنی مرداد تا مهر قادر به تامین حجم بالای عناب تازه برای میدان های تره بار و … می باشد.

خشک خشک

خواص درمانی عناب

دمنوش عناب برای سرماخوردگی، سرفه، گلودرد، آنفولانزا بسیار موثر است، خواص آنتی اکسیدان آن در جلوگیری از سرطان بسیار کمک می‌کند و مانع رشد تومور و سلول‌های سرطانی می‌شود.

آب عناب و کاهو برای درمان سرطان موثر است، آنتی اکسیدان موجود در عناب روند پیری پوست را کم می‌کند، سبب روشن شدن پوست می‌شود، خشکی و خارش پوست را کاهش می‌دهد، التهاب پوستی مانند جوش و آکنه را درمان می‌کند.

آرامش بخش طبیعی، بدخلقی را از بین می‌برد و آرام کننده اعصاب است. خستگی و بی‌خوابی را رفع می‌کند. دم کرده عناب در کهش اضطراب و استرس بسیار موثر است.

دستگاه گوارش را تقویت و کم اشتهایی را برطرف می‌کند. برای تقویت و سلامت کلیه‌ها و درمان کبد چرب می‌توان استفاده کرد. جایگزین مناسب مواد قندی بوده و برای تنظیم قند خون مفید است.

برای درمان فشار خون کاربرد دارد. از مشکلات قلبی جلوگیری می‌کند.

جهت تهیه عناب خشک امسالی ارگانیک و مرغوب روی لینک زیر کلیک کنید :

خرید عناب امسالی قاینات 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *