زرشک را بیشتر بشناسیم

چرا قیمت زرشک تغییری نمی کند ؟

نمودار قیمت زرشک

سوالی که در ذهن بسیاری از خریداران و فروشندگان زرشک این روزها نقش بسته است این است که چرا نمودار قیمت زرشک تغییری نمیکند.

باید بیان کرد با توجه به تعطیلات بوجود آمده از شیوع همه گیری کرونا و کاهش قدرت خرید خانواده ها، تقاضا برای خرید در بازار داخل کشور دچار افت زیادی شده است و بدون شک پس از خاتمه این بیماری شاهد تقاضای بیشتر و افزایش نرخ در نمودار قیمت زرشک خواهیم بود.

 

قیمت انواع زرشک قیمت انواع زرشک

همچنین باید عنوان کرد که با توجه به شرایط خشکسالی و مقرون به صرفه نبودن هزینه‌ های تولید با قیمت محصول، کشاورزان رغبتی به فروش زرشک خود با قیمت کم ندارند که اگر دولت اقدام جدی برای افزایش نرخ محصول در راستای حمایت از کشاورزان نداشته باشد، به دلیل عدم رغبت تولیدکننده با افت تولید روبه‌ رو  نیز مواجه خواهیم شد.

در ایران زرشک گونه‌ای منحصر به فرد است و با گونه‌های دیگر متفاوت است بیشتر در منطقه خراسان جنوبی یا قهستان کشت می‌شود شهرستان‌های زیرکوه و قائنات مرکز اصلی تولید آن است. خوشه زرشک ایرانی ابتدا زردرنگ و بعد ترش مزه و در زمان رسیدن قرمز می‌شود و به مرور به رنگ شرابی در می‌آید.

نیاز خالص آبیاری زرشک حدود ۹۹۰۰ متر مکعب در هکتار است که بسته به روش‌های آبیاری به کار گرفته شده نیز ناخالص آبیاری، بیشتر از این مقدار می‌باشد که کشاورزان قاینات به آن می پردازند.

در مطلب جدیدی که در خصوص افزایش قیمت زرشک و گران شدن زرشک سایت طلای سرخ انتشار  داده است شما می توانید به مهمترین دلایل افزایش قیمت زرشک پی ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *