زعفران را بیشتر بشناسیم

کاشت زعفران در منزل | آبان 1402 گل زعفران برداشت کن

کاشت زعفران در منزل

کشت زعفران در منزل

کاشت زعفران در زمین های کشاورزی شاید نیاز به تجربه و دانستی های زیادی داشته و یا تحت تاثیر اقلیم آب و هوایی قرار گیرد و نیاز به آموزش و استفاده از تجربه افرادی که در این زمینه فعالیت دارند هست . لذا کاشت زعفران در منزل مورد توجه بسیاری از افرادی که قصد تجریه کاشت زعفران را دارند، قرار می گیرد. آیا اصلا مقرون به صرفه هست که در خانه زعفران بکاریم یا از بازار بخریم بهتر است؟

هزینه کاشت زعفران در منزل

برای تولید زعفران در منزل یا در گلدان یا باغچه شما نیاز به هزینه زیادی ندارید و فقط باید پیاز مرغوب تهیه کنید که مجموعه طلای سرخ پیاز گلخانه ای و گلدانی موجود دارد و به راحتی می توانید تهیه کنید و همچنین اگر نیاز به مشاوره داشتید می توانید با ما در ارتباط باشید.

یکی از مهمترین مسایل در ذهن هر شخصی این خواهد بود که هزینه کاشت زعفران در خانه چقدر است؟ قابل توجه است در بازار اقتصادی امسال که هزینه تولید حجم بالای هر کیلوگرم زعفران رقمی بین 30 تا 34 میلیون تومان برای کشاورز و تولید کننده محاسبه می‌شود، قیمت فروش زعفران چیزی بین32 تا 42 میلیون تومان در بازار و بورس بود. پس یعنی در کشت و تولید این محصول باید خیلی خیلی حرفه‌ای‌تر پیش رفت و حتما بصورت کاملا نوین، زعفران را تولید کرد، در ضمن این آمار برای کشت هکتاری زمین است و در کشت زعفران در گلدان هزینه خاصی  ندارد.

پس تا این مرحله با هزینه های این کار که از موارد خیلی مهم در روش کاشت زعفران در منزل تلقی می شود آشنا شدیم.

بهتر است با این مطلب نیز آشنا شوید : معایب و مزایای کشت گلخانه ای زعفران

ابتدا برای کاشت زعفران باید مکانی معتبر برای خرید پیاز زعفران مرغوب را پیدا و پیاز زعفران سفارش داد.

لینک خرید پکیج پیاز زعفران 30 عددی به همراه آموزش کاشت زعفران در منزل و گلدان

خرید و تهیه پیاز زعفران مرغوب و ضدعفونی شده مستقیم از قاینات برای کاشت های هکتاری و خرید پیاز زعفران عمده

کاشت زعفران در گلدان

کاشت زعفران در گلدان ، که نیازی به تعویض گلدان در ۵ الی ۶ سال اول کشت وجود ندارد، منطقی ترین راه کشت زعفران در خانه است. البته باید بدانید که طریقه کاشت این گیاه در گلدان با شرایط کاشت گیاه در محیط باز و مزرعه متفاوت بوده، توجه به زمان کاشت، قرار دادن گلدان‌ها در محل مناسب و نحوه آبیاری ضروری است.

جنس گلدان؟

در اینکه گلدان از چه جنسی باشد فرق زیادی بین گلدان پلاستیکی، فلزی، سفالی و …. ندارد. اما می‌توان گفت پلاستیکی هزینه کمتری دارد. ولی گلدن سفالی اثرات بهتری بر پیاز زعفران می‌گذارد.

سایز گلدان؟

سایز گلدان بستگی به پیاز شما دارد برای گلدان با قطر ده سانت برای نهایتا ۱۰ پیاز زعفران مناسب است.

مراحل کاشت زعفران در گلدان

  1. گلدان مناسب برای کاشت پیاز زعفران را انتخاب کنید. سعی کنید گلدان از جنس سفالی و نسبتا بزرگ باشد. همچنین دارای سوراخ‌های بزرگی در ته گلدان باشد تا آب اضافی به راحتی خارج شود.
  2. درون گلدان را با خاک مناسب شامل مخلوطی از خاک باغچه به همراه مقداری کود پوسیده دامی یا ورمی کمپوست پر نمایید.
  3. گلد‌ان خود را به پنج قسمت، تقسیم نموده و د‌ر هر قسمت، حد‌ود‌ پنج پیاز با عمق ۱۰ سانتی‌متر بکارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *