مطالب سایت

جدیدترین اخبار از عرضه زعفران تعاونی روستایی + فیلم سخنرانی دکتر زنگنه در خصوص مافیای زعفران

اخبار زعفران

اخبار جدید مافیای زعفران |عرضه زعفران 38 میلیونی توسط تعاونی روستایی

تازه ترین اخبار زعفران حکایت از این دارد که تعاونی روستایی از سوی دکتر زنگنه نماینده تربت حیدریه و مه ولات و زاوه به شدت مورد نکوهش قرار گرفت.

آیا دوباره ماجرای سال های گذشته و مسائل اول فصل برداشت زعفران بازار زعفران را متلاطم خواهد کرد؟

گزارشی ویدئویی از عدم پاسخگویی تعاونی روستایی خراسان رضوی

تعاونی روستایی به تازگی خبری منتشر کرده و اصرار به عرضه زعفران نگین به قیمت پایه 38 میلیون تومانی دارد آن هم دقیقا در 15 روز مانده به فصل برداشت زعفران در فصل جدید ، و جالب تر اینکه قیمت زعفران امروز 1مهر1402 در بازار بین 48 تا 50 میلیون تومان است. عواقب این طرح و پیشنهاد قطعا به ضرر کشاورز زعفران کار و نفع آن به دلالان خواهد رسید.

اخبار زعفران

صحبت های دکتر زنگنه در نکوهش تعاونی روستایی

همچنین دکتر زنگنه در توییت دیگری اعلام داشته اند که : به رغم تذکر به وزیر ، عرضه زعفران توسط تعاونی روستایی در بورس در آستانه فصل برداشت خیانت آشکار به زعفران کاران بوده و  نفع اصلی را از این قضیه مافیای زعفران خواهد برد و خواستار این شدند که رئیس جمهور شخصا به این موضوع ورود کنند.

در همایش زعفرانی که در 31 شهریور در تالار همایش نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد در نبود دکتر زنگنه نماینده تربت حیدریه و مه ولات نماینده ایشان از زبان ایشان در خصوص مافیای زعفران که قیمت زعفران را در فصل برداشت کاهش می دهند صحبت هایی را ارائه دادند که در ویدئوی زیر بصورت کامل به اشتراک گذاشه شده است.

ادامه سخنرانی در ویدئوی پایین

اخبار زعفران در سال گذشته

با مروری بر سال گذشته زراعی زعفران یعنی مهر 1401 می بینیم که در ابتدای فصل قیمت هر کیلو زعفران تا 38 میلیون تومان بود و همینکه میزان تولید افزایشی اعلام شد و ورق برگشت و قیمت ها شروع به ریزش کرد تا جایی که قیمت هر کیلو زعفران نگین در آخر فصل به 26 میلیون هم رسید.

این در حالی بود که کشاورز برای تامین هزینه های برداشت و فرآوری زعفران خود و تسویه حقوق نیروی کار خود مجبور به فروش زعفران یا حداقل بخشی از زعفران تولیدی خود به قیمتی زیر قیمت تمام شده بود ، و این دقیقا همان بازی مافیای زعفران بود که در فصل قیمت زعفران را کاهش دهند تا زعفران را از دست کشاورز خارج کنند  و مابقی بازی را خود به دست بگیرند و برای فروش زعفران به مشتری های صادراتی سود هنگفتی به جیب بزنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی

دقیقا عین جمله سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در سال گذشته مرداد 1401 را در پایین به اشتراک گذاشته ایم:

{ ذبیح الله اعظمی : این بازی هر ساله‌ای است که با نزدیک شدن به فصل برداشت زعفران راه می‌اندازند و تازگی ندارد، اینبار، اما ورود دلالان و مافیا به بازار زعفران کمی متفاوت است. آن‌ها این بار با ورود به بورس کالا و عرضه زعفران پایین‌تر از نرخ معمول، قصد دارند جلوی شیب ملایم افزایش قیمت زعفران و نزدیک شدن آن به قیمت جهانی را بگیرند.

اعظمی گفت: دلالان و مافیای زعفران، تصمیم داشتند در هر شرایطی با عرضه زعفران ارزان قیمت، در بازار زعفران جو منفی و روانی ایجاد کنند، اما با ورود به موقع مجلس و حمایت مدیران بورس کالای ایران جلوی این عرضه گرفته شد و آن‌ها از رسیدن به اهداف خود باز ماندند، اما اکنون و با آرام شدن جو بازار مجدد سعی دارند با عرضه زعفران ارزان قیمت در بورس، بار دیگر به اهداف خود دست یابند.}

در سال گذشته که با وجود همه این حرف ها که در مجلس و انجمن و مجمع و هیئت و صنف و … فقط در حد حرف بود بیشترین ضرر را کشاورز در فصل برداشت متحمل شد و همه چیز به گردن مافیای زعفران افتاد ، اما مگر این مافیای زعفران که هستند ؟

به نظر شما تعاونی روستایی در پی حمایت از زعفران کار بوده است!؟

و آیا این حرکت تعاونی روستایی که به نوعی حامی و پشتیبان کشاورز است تفاوتی با کاری که مافیای زعفران می کنند دارد، چرا باید وقتی که زعفران در بازار آزاد با قیمت 50 میلیون داد و ستد می شود ، تعاونی روستایی که خود را جزیی از مردم می داند زعفران به قیمت 38 میلیون تومان عرضه کند ، این بزرگترین خیانت در  حق کشاورز است و همین عرضه بی حساب و کتاب آن هام دقیقا نزدیک به فصل برداشت قیمت زعفران را کاهش می دهد و در فصل برداشت دود تمام این ندانم کاری ها به چشم کشاورز زحمتکش می رود.

بنده محمود اسماعیل پور فعال در حوزه زعفران و کسی که در بین این کشاورزان زندگی کرده ام و از دغدغه های این قشر زحمتکش جامعه مطلع هستم ، خواستار این هستم که فکری به حال کشاورز کنید ، و اگر دلسوز کشاورز و دغدغه مند این صنعت چند هزار ساله زعفران هستید دست از منیت ها بردارید وسود و منفعت کوتاه مدت خودتان را به نابودی کشاورز و صنعت زعفران ترجیح ندهید.

چنانچه نظری دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا به تحلیل این موضوع بپردازیم.

 

اخبار زعفران طلای سرخ

با تشکر و التماس تفکر

 

 

یک فکر در مورد “جدیدترین اخبار از عرضه زعفران تعاونی روستایی + فیلم سخنرانی دکتر زنگنه در خصوص مافیای زعفران

  1. رضا آلبوکردی گفت:

    همشون دستشون تو یک‌ کاسه هست فقط به فکر این هستن زعفرون رو از دست کشاورز مفت خلاص کنن , واقعا سوال خوبیه تعاونی روستایی حامی کشاورزان است آیا ؟

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      به امید روزی که همه در یک راستا قدم بردارند و حق کشاورز پایمال نشود.

  2. علی احمدی کاهریزکی گفت:

    کار هر سالشونه ، کشاورز باید هوشیار باشه و‌ زعفرون رو‌ تو فصل نفروشه

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      احسنت بالابردن آگاهی کشاورزان عزیز تا حدود زیادی جلوی ضررشون رو می گیره
      مطالعه مطلب “بهترین زمان فروش زعفران در سایت طلای سرخ ”
      https://redgolden.ir/3-%D9%81%D8%B1%D8%B5%D8%AA-%D8%B7%D9%84%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%B2%D8%B9%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%82%DB%8C%D9%85/

    2. سعید دوست محمدی گفت:

      هر دم از این باغ بری میرسد، اینجور که پیداست تعاونی روستایی دشمن اصلیه کشاورزه نه حامی، وگرنه هر عقل سالمی می‌دونه که تزریق زعفران به قیمت پایین در بازار نزدیک فصل برداشت قیمت زعفران رو پایین میاره، اگر به فکر کشاورز هستید نکنید این کارارو ، آهشون گریبانتون و میگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *