مطالب سایت

سقوط قیمت زعفران در بورس 📉 و بازار با وجود کاهش تولید

کاهش قیمت زعفران

قیمت زعفران بورس امروز

در حالی که همه تریدرها و تحلیلگران بورس زعفران بخصوص روی نماد سحرخیز زیاد مانور می دادند تا جایی که تا 52 میلیون هم در 20 مهر اوج گرفته بود و خیلی ها منتظر شکستن مقاومت و بالا رفتن قیمت بودند ، امروز شاهد ریزش قیمت زعفران بودیم تا جایی که نگین بورسی تا کف قیمت 45.600 رسید ، این در حالی بود که خیلی از بزرگان و پیشکسوتان حوزه زعفران خبر از کمبود گل امسال و کاهش تولید می دادند و خیلی ها ترغیب به خرید زعفران شده بودند ، و این سقوط آزاد در حال حاضر چهره خیلی ها را درهم کرد.

هر سال در فصل برداشت شاهد کاهش قیمت بودیم اما این کاهش قیمت با اوج گرفتن برداشت گل و پایین آمدن قیمت گل زعفران رخ می داد ، اما امسال با وجود کاهش تولید به نسبت سال گذشته در زمان مشابه و بالا بودن قیمت گل زعفران ، این کاهش قیمت بسیار دور از انتظار بود، در حالی که قیمت گل زعفران امروز کیلویی 700 هزار تومان معامله شده و با عیار 11 گرم اگر در نظر بگیریم هر کیلو نگین حدود 70 میلیون برای فرآوری کننده و کشاورزی که زعفران خود را خشک کرده است تمام شده است ، جالب این است که امروز در بازار سی نور مشهد همین زعفران اول فصلی 1402 که 70 میلیون تمام شده آن برای کشاورز است با قیمتی بین 55 تا 60 میلیون معامله می شد.

با کلیک بر روی لینک پایین از قیمت روز زعفران بصورت دقیق در بازار مشهد و بورس مطلع شوید.

قیمت روز انواع زعفران امروز 23 مهر 1402

نوع زعفران قیمت یک کیلوگرم قیمت یک مثقال
زعفران نگین سوپر قلمدار سرفصل نو 1402 59/000/000 تومان 310/000 تومان
زعفران نگین سوپر اتویی سرفصلی کهنه 52/000/000 تومان 275/000 تومان
زعفران نگین سوپر اتویی صادراتی 50/000/000 تومان 265/000 تومان
زعفران نگین انبار بورس سحرخیز و سایر 45/600 تا 47/400 245/000 تومان
زعفران نگین عرف طبیعی خشک و پرس 47/500/000 تومان 245/000 تومان
زعفران سرگل ممتاز 47/000/000 تومان 230/000 تومان
زعفران پوشال قلمدار 45/500/000 تومان 225/000 تومان
زعفران دسته دخترپیچ 37/000/000 تومان 185/000 تومان
زعفران نرمه 35/000/000 تومان 175/000 تومان
زعفران ریشه 3/000/000 تومان 30/000 تومان

مجموعه طلای سرخ قیمت روزانه و دقیق زعفران را  هر روز سال تا قبل از ساعت 12 در سایت اعلام و قادر به تامین حجم بالای زعفران و همکاری با تاجران و صادرکنندگان محترم می باشد ، همچنین شما می توانید در فصل برداشت زعفران قیمت روز گل زعفران را از سایت رصد کنید و در جریان قیمت ها قرار بگیرید، با کلیک بر روی تیتر بالای این پاراگراف از قیمت دقیق روز زعفران مطلع شوید.

اعلام قیمت انواع زعفران توسط  آقای میری رئیس اتحادیه صادر کنندگان

زعفران زعفران

نرخ کنونی هر کیلو زعفران دسته 37 میلیون و 500 هزار تومان ، پوشال ۴۴ تا ۴۵ میلیون تومان، سرگل ۴۶ تا ۴۸ میلیون تومان و نگین ۴۷ تا ۵۲ میلیون تومان است.

✅ پیک برداشت زعفران از ۵ آبان ماه خواهد بود که در آن مقطع می توان برآوردی راجع به افزایش یا کاهش تولید زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت. اما از الان امکان پیش بینی تولید به سبب آنکه گیاه زعفران در زیرزمین است، وجود ندارد.

✅ هم اکنون زعفران نو نسبت به محصول سال قبل با نرخ بالاتری از کشاورزان خریداری می شود، اما تازمانیکه عرضه به انبوه نرسد نمی توان نرخ زعفران در بازار را‌مشخص کرد.

✅ با رفع چالش های صادراتی پیش بینی می شود که صادرات رکورد بزند چراکه روند صادرات زعفران از ابتدای سال افزایشی بوده است.

✍️میری رییس اتحادیه صادر کنندگان

صحبت های دکتر زنگنه و ماجرای قدیمی مافیای زعفران

اخبار زعفران

صحبت های دکتر زنگنه در نکوهش تعاونی روستایی

✅ در طی سه سال اخیر شاهد اقداماتی از سوی سودجویان مبنی بر کاهش قیمت زعفران بودیم، ابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم، قیمت زعفران ۸ میلیون تومان بود اما امروز قیمت زعفران نگین، بالای ۵۰ الی ۵۲ میلیون تومان در هر کیلو معادل هزار الی ۱۲۰۰ دلار است، یعنی طلای سرخ ایران، با حمایت‌های مجلس طی ۳ سال اخیر رشد ۶۲۵درصدی را تجربه کرده است.

✅ مافیا و سودجویان سعی دارند با ارائه مشورت‌های وارونه به سیاستگذاران، تصمیم گیران و مدیران در ابتدای فصل این محصول قیمت زعفران را کاهش دهند، ما شاهد عرضه‌های مکرر یکی از سازمان‌های وابسته جهاد کشاورزی بودیم که در نزدیکی فصل،همین مسئله موجب اثرات مخرب در بازار شد، همچنین گروهی به دنبال این بودند که دولت سیاست‌های حمایتی نداشته باشد حتی توجیه شان بر این بود که به دلیل بالا بودن قیمت، ورودی به این موضوع نداشته باشند.

✅ با ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع زعفران به صورت گسترده به واسطه برخی از انبارها مقرر شد؛ انبارهای تعاونی روستایی اجازه عرضه زعفران را نداشته باشند که بی تردید این مسئله تاثیر بسزایی در افزایش قیمت خواهد داشت.

✍️ دکتر محسن زنگنه

یک فکر در مورد “سقوط قیمت زعفران در بورس 📉 و بازار با وجود کاهش تولید

  1. علی تیموری گفت:

    وای خدا رحم کرد روی ۵۱ میخواستم بخرم، چرا اینجوری شد یورس

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      پر ریسک ترین زمان بورس زعفران فصل برداشت هست خیلی باید محتاط عمل کرد بخصوص در معاملات بازار آتی

  2. رضا احسانی گفت:

    سال پیش هم اگه خاطرتون‌ باشه توی فصل در حالی که نگین کهنه ۴۶ بود سحرخیز اومد توی ۳۲ رنج کرد و فروخت تا زعفرون‌ نو بخره، توی فصل همیشه قیمت کاهشی بوده

    1. مدیر طلای سرخ گفت:

      سلام دقیقا سال پیش زعفران از اوایل آبان ریزش شدیدی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *