زعفران را بیشتر بشناسیم

رنگ و عطر زعفران اصل قائنات | خرید زعفران اصل قاینات از کشاورز

عطر و رنگ زعفران قائنات

زعفران قائنات را بیشتر بشناسیم

رتبه اول از نظر کیفیت را نه تنها در ایران بلکه در جهان از آن خود دارد از این رو شناخت رنگ و عطر زعفران قائنات مساله ای بسیار مهم است.

هرقدر کلاله های گل زعفران درشت تر و ضخیم تر باشد، قدرت رنگ دهی بیشتری نیز دارد. عامل عطر و طعم و رنگ زعفران یا همان کروسین است که در کلاله های قرمز رنگ زعفران است. تحقیقات نشان داده است عطر ، بو و قدرت رنگی زعفران منطقه قائنات که گاهی به قاین یا قاینات نیز شناخته می شود، نسبت به زعفران سایر مناطق بیشتر است. و دلیل خاک غنی و آب و هوا و شرایط اقلیمی این منطقه است .

عطر زعفران

قاینات در شمال استان خراسان جنوبی و 100 کیلومتری مرکز استان یعنی بیرجند قرار دارد، و فاصله آن تا شهر مشهد 380 کیلومتر است ،همین کیفیت بالای زعفران قائنات است که اگر دقت کرده باشید سردر تمام مغازه ای زعفران مشهد تبلیغ زعفران اصل قائنات به چشم می خورد، برای اطلاع از قیمت روز انواع زعفران قائنات در بازار مشهد روی لینک کلیک کنید

 

شایان ذکر است هر چقدر کیفیت زعفران بیشتر باشد، میزان تولید رنگ زعفران نیز بیشتر خواهد بود به طوری که با حل کردن مقادیر بسیار کم از آن، رنگ قرمز پر رنگ و خوش رنگی به دست خواهد آمد.

خرید زعفران اصل قائنات مستقیم از کشاورز

خرید زعفران اصل قائنات

شناسایی رنگ زعفران اصل

یکی از روش های آزمایش اصالت زعفران با آب سرد را هم برایتان بگوییم. برای این کار باید چند رشته از زعفران را بردارید و در آب سرد بگذارید. هم زعفران اصل و خالص و هم زعفران تقلبی به آب رنگ می‌دهند. اما داستان از این قرار است که زعفران تقلبی به سرعت به آب رنگ می‌دهد. اما زعفران اصل به کُندی، ردی طلایی از خود در آب باقی می‌گذارد. مثلا برای یک فنجان آب، حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا تمام محتویاتش در اثر وجود زعفران، رنگی شود.

شناسایی بوی زعفران اصل

درخصوص بوی زعفران قائنات باید بدانید که زعفران‌ اصل دارای بو و رایحه‌ای قوی و شدید است. پس اگر زعفرانی خریدید که بوی آن چندان قوی نبود باید در اصالت آن هم شک کنید. تلفیق بوی عسل و یونجه را به عنوان رمزی برای تشخیص زعفران اصل از تقلبی برای خود قرار دهید.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر درباره عطر زعفران قائنات یا رنگ زعفران قائنات و استعلام تقلبی یا اصلی بودن زعفران با کارشناسان مجموعه طلای سرخ در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *